Gå til innhold

La oss diskutere dagligvareprisene

Gjest Slettet-Lk8eL7iw

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er forskjell på å barbere seg og på å skjære av seg hodet, som man sier. Med det mener jeg at det finnes en mellomting mellom det antallet butikker vi har i dag og å ha amerikanske tilstander der alt er samlet i kjøpesentre. Hvis jeg tenker en drøy kilometers radius fra her jeg bor i Oslo, så teller jeg ni matbutikker. Det er helt tullete.

Endret av :utakt
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke alle kjører bil til jobb. Jeg er oppvokst i gangavstand fra Rema, det har spart mye bensin. Jeg bor nå i gangavstand fra en annen Rema, så jeg handler ikke med bil.

At små steder har egen butikk er bra. Men man trenger ikke flere matbutikker i samme kvartal.

Endret av Mannen med ljåen
Skrevet
2 hours ago, ili said:

https://www.nettavisen.no/okonomi/ekstrem-formuesokning-for-rema-reitan/s/5-95-2625995

Alltid godt å høre at noen tjener milliarder på de høye prisene vi betaler for mat i landet. 

Taco har økt med 25%, visstnok. Av flere årsaker selvfølgelig. Men, denne likte jeg:

Prisøkningen kan skyldes faktorer som svakere krone og økte produksjonskostnader, men også at folk er villige til å betale mer.

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/vill-prisokning-pa-fredagstacoen/83582512

Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

Vi skal jo også redusere bilkjøringen for å oppfylle FNs klimamål og nullvekstmål.

FN sine bærekraftmål innebærer blant annet å stoppe klimaendringene, men de har ingenting om nullvekst. De setter faktisk mål om vekst. Regjeringen har riktignok et nullvekstmål men det går ikke ut på å redusere bilkjøringen. Målet er å holde den stabil.

Endret av Simen1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...