Gå til innhold

Farmen har blitt søppel


Anbefalte innlegg

Nå er Farmen-hysteriet over oss igjen: https://www.vg.no/rampelys/tv/i/APEle5/spoiler-trekker-seg-fra-farmen-kjendis

Det er ikke lenger gammeldags romantisert gårdsdrift som er hovedfokuset. Programskaperne må stadig strekke strikken for å holde på media og nå er det oppkonstruerte intriger, krangler og løgner som gjelder.

Er teite, dumme, kranglete og mediakåte C-kjendiser godt TV ?  Jeg mener at konseptet har utviklet seg til søple-TV

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (3 timer siden):

"har blitt"? 

Innrømmer gjerne at jeg så første og andre sesong med interesse.

Deretter har serien gradvis falt til lavmål. Det er kun kulissene som er opprinnelige. Resten  er en opphopning av billige poenger, barnslig oppførsel og middelmådige skuespillerprestasjoner.

Lenke til kommentar

Sånn jeg oppfatter det prøver bransjen å nå tak i kvinnelige seere med de grepene de gjør. De er jo mye mer relasjonelt orientert, men jeg synes fremdeles det er litt spesielt at de tar dette for god fisk og ikke gjennomskuer at de blir manipulert og i ytterste konsekvens bare blir pumpet full av reklame. Sånn sett er det jo dobbel-trash.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Maurstad er vel sønnen til Mari Maurstad. Og Christopher Mørch Husby var kjæresten til Jan Thomas for ganske lenge siden. Dette er mer ting som relaterer dem  til kjendiser, selv om noen kan finne det interessant at Maurstad ligner bittelitt på tidligere tiders skuespillere som Toralv og Alfred Maurstad. En deltager pleier å være vegetarianer, for å skape mange konflikter og for å drive reklame for vegetarisk livsstil. Har ikke sett programmet på en del år nå, og syns slett ikke det er nødvendig å ha TV2 for å se Farmen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så mye opplagt "bråk" og sabotering og slikt, umulig å følge med hvis man ikke er en hyperwoke millenial som faktisk har hørt om disse z-kjendisene og bloggerene før.

De følger den samme formelen hver sesong. Et par konfronterende bloggere, et par "gamlinger" med kontroversielle meninger, og noen midt i mellom.

Endret av Bytex
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (6 timer siden):

At riksmedia bruker førstesiden til å presentere deltagere, vise tåpelige trailere og drive reklame for dagens dose dårlige oppførsel er mer enn dumt.

Det som er mest bekymringsverdig er dette viser både at Farmen har mange sjåarar, og at det må være veldig mange som er så interessert i Farmen stoff at dei klikkar på artiklane for å lese meir om saka. Hadde ingen lest artiklane så hadde riksmedia heller ikkje laga slike artiklar.

Der det toppar seg for meg er at det no er heilt vanleg at Norges største aviser setter av journalistressursar og lagar artiklar av typen "Vi har akkurat sett den nyaste episoden, her er det som skjedde". Eg har vanskeleg for å tru at det er mange Farmen-sjåarar som kjenner på eit behov for å lese kortversjonen av episoda etter at dei akkurat har sett den, og for dei som ikkje ser Farmen på TV så er det vel ingen grunn til å lese artiklane om det?

Då Game of Thrones var på topp så var det til og med slik at vi våkna opp til store Game of Thrones spoilere på framsida av VG fordi journalisten i VG som var på nattevakt hadde tydeligvis god til å sjå på TV kl 4 om natta eller når det no var serien vart strømma. Dei fleste av oss andre måtte pent vente til kvelden før vi fekk tid til å sjå episoda, og ikkje var det like spennande heller når VG alt har spoila det som var mest spennande.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (14 timer siden):

Nå er Farmen-hysteriet over oss igjen: https://www.vg.no/rampelys/tv/i/APEle5/spoiler-trekker-seg-fra-farmen-kjendis

Det er ikke lenger gammeldags romantisert gårdsdrift som er hovedfokuset. Programskaperne må stadig strekke strikken for å holde på media og nå er det oppkonstruerte intriger, krangler og løgner som gjelder.

Er teite, dumme, kranglete og mediakåte C-kjendiser godt TV ?  Jeg mener at konseptet har utviklet seg til søple-TV

Reality har alltid vært Søppel..... At noe som alltid har vært søppel helt siden Big brother... Liksom plutselig har blitt søppel pga rasisme eller shaming er på trynet.

Reality-tv burde heller bli kalt Søppel-tv.

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...