Gå til innhold

Samsung Galaxy S23/S23+/S23 Ultra


minim

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Musefella said:

Den throttler noe voldsomt når den installerer apps gjennom google play store, slik at dette tar unormalt lang tid. Noen som kjenner til noen triks for å stoppe dette?

Min er lynkjapp på installering av apper på play store. Er det 128GB utgaven du har? Den har jo ganske mye tregere internminne enn 256 + utgavene så kansje forsjell der.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (2 minutter siden):

Min er lynkjapp på installering av apper på play store. Er det 128GB utgaven du har? Den har jo ganske mye tregere internminne enn 256 + utgavene så kansje forsjell der.

Den er lynkjapp når den installerer gjennom galaxy store, men betraktelig tregere enn min forrige telefon(oneplus 9 pro) i google play store. Det til tross for raskere prosessor og minne.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Musefella said:

Den er lynkjapp når den installerer gjennom galaxy store, men betraktelig tregere enn min forrige telefon(oneplus 9 pro) i google play store. Det til tross for raskere prosessor og minne.

Høres ut som en SW bug. Prøvd å fjerne cache (eller data) under properties for play store appen?

Lenke til kommentar
On 6/22/2023 at 3:32 PM, Musefella said:

Den er lynkjapp når den installerer gjennom galaxy store, men betraktelig tregere enn min forrige telefon(oneplus 9 pro) i google play store. Det til tross for raskere prosessor og minne.

Har du McAfee påslått?

Leste nylig at det tok veldig lang tid å installere apper med det påslått siden den da scanner alt for virus først.

Prøv å slå det av isåfall. 

 

Screenshot_20230628_221629_Device care.jpg

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
4 hours ago, lysbryter said:

Ny sikkerhetsoppdatering er ute.

Satser på den fikser buggen i forrige update med at symbolet som viser hvor man ska plassere fingeren på sensoren bare er der når det har lyst, og man må gjette litt hvor man skal plassere fingeren.

Man treffer ganske greit som oftest men irriterende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nylig kjøpt S23 etter at S20 knuste.

Har hatt galaxy i mange år, men nå med S23 er første gang jeg bestemte meg for å bruke Samsung sitt oneUI og en del av Samsung sine apper fremfor feks Google sine, samt Good Lock for ekstra muligheter.

Jeg er strålende fornøyd. Enkelte av tingene er godt skjult, og hvorfor det ikke er mer kjent hvilke funksjoner som er tilgjengelige uten å tilfeldigvis finne de gjemt langt inne i innstillinger er litt spesielt.

Bixby rutiner er helt topp.

Dobbel/trippel tapp på baksiden for å åpne en app eller ta skjermbilder.

Kantbelysning ved varsler

Swipe gesture

Good Lock har drøssevis med nyttige funksjoner

Dette er sikkert kjent for de fleste, men for meg var dette en ny verden.

Har dere noen gode tips så kom med de.

Endret av ProphetSe7en
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 timer siden):

Hva bruker du Bixby til?

Bruker Bixby routines, ikke Bixby

Har en god del rutiner kjørende.

Typisk talevarsel ved xx prosent for å bli påminnet om at jeg må lade, eller talevarsel når batteriet er fulladet. Podcast app åpnes når øreplugger er tilkoblet, Trumfappen åpnes når jeg går på Kiwi, Coop appen når jeg går inn på Extra.  Justere tidsavbrudd på skjerm når jeg forlater hjemmet osv. Bare masse småting i grunn

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
tsetsefluen skrev (12 timer siden):

Hvordan ta skjermbilder uten å tappe dobbelt på baksiden? Jeg har polstring 

Jeg har deksel jeg også, kan fint bruke dobbelt tap for skjermbilde. Husk at dobbelt tap er en funksjon du finner i Good Lock med RegiStar modulen.

Ellers er vel volum ned + power skjermbilde, eller du kan stryke over skjermen fra ene siden med å bruke hånden.

Eller så kan du legge til modulen one handed operation+ i Good Lock. Da får du masse ekstra muligheter.

Screenshot_20230726_080905_OneHandOperation.thumb.jpg.9d89ecea71611842e8be6adeb6cacdba.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I det siste har jeg opplevd at lydavspillingen (i hear phones) Når Jeg bruker NRK Radio eller Beyondpod-appene blir avbrutt når jeg får notifications. Det blir bare et stille opphold i lyden. Dette er irriterende og ikke noe jeg opplevde tidligere. 

Jeg har forsøkt å finne ut av det i diverse app settings, uten hell. 

Noen råd? 

Lenke til kommentar
lysbryter skrev (3 timer siden):

I det siste har jeg opplevd at lydavspillingen (i hear phones) Når Jeg bruker NRK Radio eller Beyondpod-appene blir avbrutt når jeg får notifications. Det blir bare et stille opphold i lyden. Dette er irriterende og ikke noe jeg opplevde tidligere. 

Jeg har forsøkt å finne ut av det i diverse app settings, uten hell. 

Noen råd? 

Jeg slet en periode med at bluetooth-pluggene mine ikke plukket opp lyden hvis jeg ringte noen på Messenger, eller noen ringte meg. Den gikk alltid på eksterne høyttalere, og jeg måtte inn i innstillingene og sette det manuelt til bluetooth. Heller ikke da fungerte det som regel.

Dette fikset seg selv plutselig. Jeg tror det var etter en oppdatering av selve appen, men det kan ha vært en systemoppdatering også.

Så dette er sikkert enda en lignende bug, og kanskje det å sørge for at alt er oppdatert kan være en mulighet.

Lenke til kommentar
lysbryter skrev (3 timer siden):

I det siste har jeg opplevd at lydavspillingen (i hear phones) Når Jeg bruker NRK Radio eller Beyondpod-appene blir avbrutt når jeg får notifications. Det blir bare et stille opphold i lyden. Dette er irriterende og ikke noe jeg opplevde tidligere. 

Jeg har forsøkt å finne ut av det i diverse app settings, uten hell. 

Noen råd? 

Er lyden på for de varslene? I så fall høres det ut som forventet oppførsel. Hva forventer du skal skje?

Lenke til kommentar
12 hours ago, mandela said:

Er lyden på for de varslene? I så fall høres det ut som forventet oppførsel. Hva forventer du skal skje?

Jeg har alltid mobilen på vibrasjon. Jeg ønsker og forventer at varslene kommer lydløst, uten å avbryte lydstrømmen fra radio/podcast, slik jeg har opplevd det i alle år - fram til nylig med S23-en og med S10-en jeg hadde før det.

Alt av software og firmware er oppdatert.

Lenke til kommentar
lysbryter skrev (14 timer siden):

Jeg har alltid mobilen på vibrasjon. Jeg ønsker og forventer at varslene kommer lydløst, uten å avbryte lydstrømmen fra radio/podcast, slik jeg har opplevd det i alle år - fram til nylig med S23-en og med S10-en jeg hadde før det.

Alt av software og firmware er oppdatert.

Ganske sikker på at du må ha tlf på mute eller ikke forstyrr for å oppnå det du ønsker.

Men du kan enkelt løse det med "Moduser og rutiner".

Feks når blåtann enhet er tilkoblet (headsett), eller app er åpen (Spotify, podcast, Netflix osv) så sett varsler til lydløs eller aktiver "ikke forstyr".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...