Gå til innhold

Samsung Galaxy S23/S23+/S23 Ultra


minim

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (47 minutter siden):

faceid er moderne? For det første har det funnets i mange år allerede. For det andre er det den teiteste oppfinnelsen ever. Det er veldig fint å bare holde telefonen din opp til ansiktet ditt så låser den seg opp.

 

Ja. Finger greiene kom først, men når man innså at det fungerte sådær så kom Apple og Huawei med skikkelig faceid som vare virker. Nå kom vel google etter også, men ser ut som vi må vente på S25 før samsung får det med. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
minim skrev (På 25.10.2023 den 9:24 PM):

Har samsung fjernet muligheten til å endre standard galleri app med nye OneUI5? Jeg kunne tenkt meg en løsning litt som icloud der alle bildene mine tilsynelatende ser ut for å være på telefonen, men de er egentlig i skyen. Google photos er vel det nærmeste jeg kommer dette så kunne tenkt meg den som standard galleri app så jeg har alle bildene mine tilgjengelig til deling i div. apper/mail osv enkelt uten å måtte fiske de ut fra google photos manuelt. 

Bumper denne igjen. Er det noen måte å få moderne skyløsning på en s23u? 

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (4 timer siden):

Dropbox er jo en gammel klassiker, både til windows og android.

 

Ser dog ikke problemstillingen, man kan legge ved filer direkte fra google photo. Bildene er også dobbelt lagret, både på telefonen og photo/disk skyen.

Det er gammeldags skylagring og man må kløne seg inn i en egen app, finne bildet, laste ned og sende det. Ønsker en løsning som gjør at alle mine bilder fremstår som at de ligger på telefonen og lett kan finnes når en skal sende mail, legge ved bilder på et forum eller dele det i andre apper. 

Har ikke plass til alle mine bilder og filmer lokalt på telefonen så å lagre alle lokalt utgår. Det burde ikke være nødvendig å forholde seg til en slik problematikk lenger. Icloud har løst dette sømløst i årevis og google photos er ganske nære med sin løsning, men den kan man vel ikke bruke som default app? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
ray001 skrev (5 timer siden):

Hvorfor skrur Google Assistant seg av hele tiden? 

Må inn å aktivere den hele tiden. 

Når jeg skriker "Hei Google" så skjer det lite og ingenting 🫣

Hva kan være galt? 

Sånn har det vel alltid vært? Men trenger du å aktivere den selv igjen? Min kan virke fint, så være helt død for så å virke igjen senere uten at jeg aktivt gjør noe. Prøvde å ordne dette på alle de siste note/ultra telefonene jeg har hatt, men har nå bare infunnet meg med at det er sånn. 

Lenke til kommentar
minim skrev (2 timer siden):

Sånn har det vel alltid vært? Men trenger du å aktivere den selv igjen? Min kan virke fint, så være helt død for så å virke igjen senere uten at jeg aktivt gjør noe. Prøvde å ordne dette på alle de siste note/ultra telefonene jeg har hatt, men har nå bare infunnet meg med at det er sånn. 

Ikke vært slik på mine tidligere mobiler. 

Og må aktivere den hver gang, gjerne hver dag / andre dag. 

Lenke til kommentar
ray001 skrev (1 time siden):

Ikke vært slik på mine tidligere mobiler. 

Og må aktivere den hver gang, gjerne hver dag / andre dag. 

Prøv å are la den stå så skal du se at den virker igjen. Har vært sånn i årevis på mine. Omtrent like stabilt som notifikasjoner :p skal sies at sistnevnte har vært bra på s23u! 

Lenke til kommentar

"Varsler" heter det på Android norsk, ikke "notifikasjoner" 😝 De fungerer også stort sett fint på nyere Android-versjoner som 13 og 14. Utfordringen tidligere var at hvis du f.eks. hadde installert en chatteapp som Signal, og ikke fikk noen meldinger på flere uker, ville den automatisk bli satt i dvale og ikke motta nye varsler.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
mandela skrev (17 timer siden):

"Varsler" heter det på Android norsk, ikke "notifikasjoner" 😝 De fungerer også stort sett fint på nyere Android-versjoner som 13 og 14. Utfordringen tidligere var at hvis du f.eks. hadde installert en chatteapp som Signal, og ikke fikk noen meldinger på flere uker, ville den automatisk bli satt i dvale og ikke motta nye varsler.

Ja det har vært bra på s23u. Det kunne skje med apper som var unntatt dvale også så tror ikke forklaringen var så enkel. Det er nå forsåvidt historie nå uansett, men det tok en 13-14 generasjoner å få kontroll på der :p

Dette fenomenet med google assistant er tilbakevendende for min del også. Nå i går merket jeg at assistenten ikke virket når jeg skulle få den til å sende en melding når jeg kjørte bil (og var koblet til bilen med medieavspilling). Kan det være relatert til om en er koblet til enheter med blåtann? Har ikke tenkt over det før, men er ofte tilkoblet airpods også. Nå virker den fint igjen, men jeg har ikke aktivert eller gjort noe med den siden bilturen i går. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
tsetsefluen skrev (36 minutter siden):

Hei. Lurer på en ting her. Når jeg skal ta et bilde med min S23 så telles det ned fra fem tii en før bildet blir tatt. Det ødelegger litt fordi det jeg skal ta bilder av beveger seg eller forsvinner ut av bildet før jeg får knipset.

Noen tips?

trykk på den helt til venstre

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 31.12.2023 at 10:01 PM, Markiii said:

Da blir det visst Exynos i S24. God grunn til å ikke oppgradere. Skjønner ikke hvorfor vi i Europa skal avspises med søppel.

Så det blir S23 videre ja.

Jeg har ingen formening om hva hovedforskjellen er mellom Snap/Exynos - gir fullstendig blaffen i geekbench målinger etc fordi jeg driver ikke med 3D modellering av havbunnen i Nordsjøen på mobilen.. Det jeg har sett, derimot er at Snap i S23U har en lei tendens til å overeksponere farger i endel tilfeller, det er spesielt blåskjær som blir boosted altfor mye i bilde-behandlingen, og utebilder nå for tiden lager også blåskjær i snøen ved halvdårlig/dårlig lys. Kan ikke huske det fra Exynos på 22U.
Leste forøvrig at Sam kommer til å putte Snap i 24U globalt, men at det kan bli geografisk fordeling av 24 og 24+.

Dette finner vi ut av om 11 dager. Jeg venter IKKE i spenning, forstår ikke hva som kan bli så mye bedre - ikke si AI/KI til meg, det er mer irritasjon enn nytte, foreløpig vel å merke.

Hva mener @Markiii er Snapdragon's store fortrinn over den nye Exynos ?

Endret av MisteRolf
Lenke til kommentar
6 hours ago, MisteRolf said:

Jeg har ingen formening om hva hovedforskjellen er mellom Snap/Exynos - gir fullstendig blaffen i geekbench målinger etc fordi jeg driver ikke med 3D modellering av havbunnen i Nordsjøen på mobilen.. Det jeg har sett, derimot er at Snap i S23U har en lei tendens til å overeksponere farger i endel tilfeller, det er spesielt blåskjær som blir boosted altfor mye i bilde-behandlingen, og utebilder nå for tiden lager også blåskjær i snøen ved halvdårlig/dårlig lys. Kan ikke huske det fra Exynos på 22U.
Leste forøvrig at Sam kommer til å putte Snap i 24U globalt, men at det kan bli geografisk fordeling av 24 og 24+.

Dette finner vi ut av om 11 dager. Jeg venter IKKE i spenning, forstår ikke hva som kan bli så mye bedre - ikke si AI/KI til meg, det er mer irritasjon enn nytte, foreløpig vel å merke.

Hva mener @Markiii er Snapdragon's store fortrinn over den nye Exynos ?

Snap har i de siste generasjonene hatt MYE bedre batteritid. Jeg mener å huske at: avhengig av bruk, så er det i størrelsesorden 30-60% ekstra batteritid i snap. 

Jeg kjøpt s23u med snap, og planlegger ikke noe oppdatering på 2 år til.

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (47 minutter siden):

Snap har i de siste generasjonene hatt MYE bedre batteritid. Jeg mener å huske at: avhengig av bruk, så er det i størrelsesorden 30-60% ekstra batteritid i snap. 

Jeg kjøpt s23u med snap, og planlegger ikke noe oppdatering på 2 år til.

Ja, samme her. Kommer nok å ha min S23U ihvertfall til neste generasjon, om det ikke blir snap utgaven.

Lenke til kommentar
MisteRolf skrev (8 timer siden):

Jeg har ingen formening om hva hovedforskjellen er mellom Snap/Exynos - gir fullstendig blaffen i geekbench målinger etc fordi jeg driver ikke med 3D modellering av havbunnen i Nordsjøen på mobilen.. Det jeg har sett, derimot er at Snap i S23U har en lei tendens til å overeksponere farger i endel tilfeller, det er spesielt blåskjær som blir boosted altfor mye i bilde-behandlingen, og utebilder nå for tiden lager også blåskjær i snøen ved halvdårlig/dårlig lys. Kan ikke huske det fra Exynos på 22U.
Leste forøvrig at Sam kommer til å putte Snap i 24U globalt, men at det kan bli geografisk fordeling av 24 og 24+.

Dette finner vi ut av om 11 dager. Jeg venter IKKE i spenning, forstår ikke hva som kan bli så mye bedre - ikke si AI/KI til meg, det er mer irritasjon enn nytte, foreløpig vel å merke.

Hva mener @Markiii er Snapdragon's store fortrinn over den nye Exynos ?

Exynos gir dårligere bilder (som burde være velkjent, så jeg lurer på hvorfor du skriver noe annet) og dårligere batteritid. Batteritiden på S22+ var ræva. S23+ er mye bedre.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...