Gå til innhold

Samsung Galaxy S23/S23+/S23 Ultra


minim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mandela skrev (2 timer siden):

Haha, fanboy talking, move along :green:

Jeg hadde den siden lansering til nå, men det er altfor mye små buggs og så mangler det helt elementære ting som det å kunne ha billetter på telefon og skikkelig biometrisk opplåsing. Sikkert greit nok om man ikke har prøvd iPhone  og vet hvordan det kan fungere, men det irriterer meg like mye hver gang. Jeg har hatt alle Note fra Samsung med unntak av året de skippet da ble det ultra og samme med iPhones så jeg har greit sammenligningsgrunnlag vil jeg påstå. Må gjerne forsøke å le det bort med «fanboy» utsagn, men de har en lang vei å gå for å nå igjen apple på software siden selv om hardwaren (med unntak av cpu) er suveren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del fungerer biometrisk opplåsing helt fint på Android, hver sin smak hva en legger vekt på. Jeg bruker iphone på jobben, men klarer bare ikke å godta de tvangstrøyene som apple legger på sine brukere, samt ulogisk for meg organisering av menyer, UI, navigasjon, proprietære løsninger osv.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
mandela skrev (2 timer siden):

For min del fungerer biometrisk opplåsing helt fint på Android, hver sin smak hva en legger vekt på. Jeg bruker iphone på jobben, men klarer bare ikke å godta de tvangstrøyene som apple legger på sine brukere, samt ulogisk for meg organisering av menyer, UI, navigasjon, proprietære løsninger osv.

Hehe.. Fanboy talking, move along 🤓 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tullete diskusjon synes jeg. Den dagen det perfekte OSet blir til og pakkes inn i hardware på høyde med dagens beste uansett menighet, da blir det bra!  Ser jo allerede nå at de store 3 - MSFT APPLE GOOGLE - blir mindre og mindre proprietære og bygger multiplatform systemer som virker på kryss av hardware i alle størrelser.
Fremtiden ser lys ut !
For min egen del sovner jeg med iPhonen i hånden, mens en Galaxy S23 er som en Zareptas krukke som byr på noe nytt hele tiden - men snart kommer ikke mobilOS til å bety noe, fordi det kommer til å gli over i hverandre.    

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Elmek38 said:

Noen som vet kor lang tid det tar før ein trade in hos samsung store blir registrert som ferdig og innbytte verdien blir kreditert? 

Jeg fikk min S23 i midten av februar, men har fremdeles ikke en gang fått returemballasje for å sende inn innbyttemobilen. Har purret flere ganger, men de sier at det kommer snart - det er forsinkelse fra leverandøren...

Lenke til kommentar

Purra på returlapp etter ca ein uke etter eg fikk telefonen og fikk da returlapp ut uten noe emballasje tilsendt etter ca 1 uke. Fikk beskjed om at de sendte det ut etter ca 2 uker etter at telefonen var levert, så det stemte nå greit nok. 

har ikkje venta mer enn ca 3 uker enda, men 11-12 uker som mandodian opplevde er da vel lenge å vente. 

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Komplett ubrukelig said:

Man har jo allerede fått "panten" så man kan jo heller selge mobilen selv til mye bedre pris om ikke samsung leverer returseddel. Samsung har null kontroll. 

Om jeg ikke husker feil, vil pantebeløpet og den ekstra tusenlappen i forbindelse med kampanjen ikke bli overført før de har mottatt og godkjent innbyttemobilen.

Det begynner å ligne en farse når det har gått snart tre måneder uten at jeg har mottatt returemballasje. Kanskje jeg må ta kontakt igjen og begynne å kreve. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk returkonvolutt før jeg fikk nye telefonen. 

Sendte inn den gamle 18.Mars, og fikk pengene refundert 31.Mai

 

Komplett ubrukelig skrev (16 minutter siden):

Man har jo allerede fått "panten" så man kan jo heller selge mobilen selv til mye bedre pris om ikke samsung leverer returseddel. Samsung har null kontroll. 

Du får bare fratrekk på kampanjesummene, verdien på selve innbytten får du refundert etter at de har sjekket telefonen du sender inn.

Lenke til kommentar

Ja, det var det jeg mente. Fratrekket for kampanje er allerede trukket fra når man betaler mobilen. Dermed kan man selge den gamle selv, hvis  Samsung ikke viser interesse for den.

Verdien på innbytte er jo langt lavere enn bruktverdien på Finn. 

Kampanjene er bare for oss som ikke er dumme nok til å betale "full pris". Reell pris på s23 er kampanjepris. 

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, Komplett ubrukelig said:

Ja, det var det jeg mente. Fratrekket for kampanje er allerede trukket fra når man betaler mobilen. Dermed kan man selge den gamle selv, hvis  Samsung ikke viser interesse for den.

Verdien på innbytte er jo langt lavere enn bruktverdien på Finn. 

Kampanjene er bare for oss som ikke er dumme nok til å betale "full pris". Reell pris på s23 er kampanjepris. 

Aha, det var den veien det var, ja. Da får jeg høre med Samsung en siste gang om de er interessert i å ta den i innbytte, og si at jeg alternativt selger den selv. 

Lenke til kommentar
MisteRolf skrev (På 4.6.2023 den 20.52):

Tullete diskusjon synes jeg. Den dagen det perfekte OSet blir til og pakkes inn i hardware på høyde med dagens beste uansett menighet, da blir det bra!  Ser jo allerede nå at de store 3 - MSFT APPLE GOOGLE - blir mindre og mindre proprietære og bygger multiplatform systemer som virker på kryss av hardware i alle størrelser.
Fremtiden ser lys ut !

Jeg har inntrykk av at fremtiden ser mørk ut, da alle de tre nevnte selskapene har eksepsjonelt mye makt og om noe blir mer og mer innlåste (wallen garden, du er ikke admin og eier lenger), for din egen sikkerhet, selvsagt.

En artikkel jeg kom over nylig som tar for seg en bit av d: https://secret.club/2021/06/28/windows11-tpms.html

Lenke til kommentar
bbios skrev (På 4.6.2023 den 19.11):

Hehe.. Fanboy talking, move along 🤓 

Det er vel forskjell på utsagn som

Sitat

iPhone er så langt foran på mange måter at jeg oppgraderte til min gamle iPhone 8 nå..

og mer konkrete ting? Sorry avsporing.

Endret av mandela
  • Liker 2
Lenke til kommentar
bbios skrev (17 timer siden):

my bad 🤭

Men du fikk nå konkrete ting som svar hvertfall :) 

 

Lista blir så lang om en skal ha med alt og det er heller ikke så relevant for tråden her. Det var ikke meningen å avspore tråden heller det var kun et svar på en annen post :) 

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Abigor said:

Kunne gjerne tenkt meg S23, men har hørt den ikke kan utvide lagringsplass med SD-kort, noe som er et stort minus for meg. Den kommer med maks 250GB? Er det noen annen mobil som er like liten (eller mindre)? Trenger en med trådløs lading.

Zenfone 10 kommer vel snart. Men spørs om den har minnekort støtte. 5.9" skjerm og trådløs lading iallefall 

De fleste produsenter vil ikke ha minnekort. Folk putter i kort til 7kr fra ebay som klarer 0.5mb/s read og hele telefonen blir treg, og de skylder det på telefonen.

S23 med 256Gb har UFS 4.0 internminne da så det er meget raskt å bytte ut innholdet.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...