Gå til innhold

Samsung Galaxy S23/S23+/S23 Ultra


minim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
minim skrev (På 25.10.2023 den 9:24 PM):

Har samsung fjernet muligheten til å endre standard galleri app med nye OneUI5? Jeg kunne tenkt meg en løsning litt som icloud der alle bildene mine tilsynelatende ser ut for å være på telefonen, men de er egentlig i skyen. Google photos er vel det nærmeste jeg kommer dette så kunne tenkt meg den som standard galleri app så jeg har alle bildene mine tilgjengelig til deling i div. apper/mail osv enkelt uten å måtte fiske de ut fra google photos manuelt. 

Bumper denne igjen. Rart om det ikke finnes gode løsninger på dette til android? 

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (15 minutter siden):

Skulle til å skrive det selv. :p

Får varsel om at Messenger har sluttet å virke, selv når ingen chatter er åpne eller at jeg får meldinger.

Prøv å slett Messenger appen å innstaller den på nytt, ser ut som det hjalp for meg. 

Discovery+ appen måtte jeg også gjøre det med.

Galaxis

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (21 timer siden):

Fortsatt problemer med Messenger og ikke få varsler på meldinger.
Prøvd å slette appen, re-installere, tømme buffer/data i appen. Fortsatt spørsmål om å lagre data når jeg starter Messenger og å importere kontakter fra telefonen.

Begynner å bli smått irritert, må nesten gå over til SMS i en periode til det er fikset.

Kom en oppdatering til Messenger i går hos meg mulig den løser problemet?

Slettet den jeg også og trodde den ble ok men fikk spørsmål om  lagre data og diverse her om dagen.

Får teste ut den nyeste oppdateringen.

Mvh.

Galaxis

Lenke til kommentar

Ser det begynner å tikke inn lekkasjer om S24 ultra nå. Virker som 10x optisk zoom forsvinner og det er igrunn godt nytt for oss med S23 ultra siden det ikke er noe poeng i å nedgradere til neste år. Litt trist da det er morro å prøvd det siste nye, men å gå bort fra 10x optisk er virkelig en tabbe. Google pixel og iphone knuser jo denne på alt annet enn zoomen så hvorfor de vil gæ bort i fra den er en gåte. 

En positiv lekkasje er at mye tyder på at avrundet skjerm gimmicken kanskje forsvinner. Om man i tillegg får moderne biometrisk opplåsing (faceid) på s24u så kunne det veid opp for manglende 10x optisk, men dessverre ingen rykter om det. 

Lenke til kommentar
23 hours ago, minim said:

Ser det begynner å tikke inn lekkasjer om S24 ultra nå. Virker som 10x optisk zoom forsvinner og det er igrunn godt nytt for oss med S23 ultra siden det ikke er noe poeng i å nedgradere til neste år. Litt trist da det er morro å prøvd det siste nye, men å gå bort fra 10x optisk er virkelig en tabbe. Google pixel og iphone knuser jo denne på alt annet enn zoomen så hvorfor de vil gæ bort i fra den er en gåte. 

En positiv lekkasje er at mye tyder på at avrundet skjerm gimmicken kanskje forsvinner. Om man i tillegg får moderne biometrisk opplåsing (faceid) på s24u så kunne det veid opp for manglende 10x optisk, men dessverre ingen rykter om det. 

Hvorfor gidder du følge med på hva Samsung planlegger for sin neste modell, når du tydeligvis er mer fan av Pixel og iPhone?
Jeg var nysgjerrig på Pixel Pro8, så jeg kjøpte en, hadde den i 3 uker og returnerte den/fikk refusjon. Likte biometrisk opplåsing, men alt annet lå milevis bak 23U hvorav 5G dekning (TNOR) var det verste. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MisteRolf skrev (13 minutter siden):

Hvorfor gidder du følge med på hva Samsung planlegger for sin neste modell, når du tydeligvis er mer fan av Pixel og iPhone?
Jeg var nysgjerrig på Pixel Pro8, så jeg kjøpte en, hadde den i 3 uker og returnerte den/fikk refusjon. Likte biometrisk opplåsing, men alt annet lå milevis bak 23U hvorav 5G dekning (TNOR) var det verste. 

 

Fordi jeg alltid kjøper ultra/note modellene til samsung. Akkurat nå har jeg S23ultra. Hvor har jeg sagt at jeg er fan av pixel/iphone? Jeg er ikke automatisk det fordi om jeg konstanterer at de har bedre kamera/bildebehandling enn S23ultra har. Bare forstår ikke at de skal gi fra seg sitt eneste fortrinn på kamera fronten når de "oppgraderer" til neste generasjon. 

Jeg kommenterte bare kamera delen for pixel sin del så det er godt mulig det stemmer. Har kun prøvd ut kamera i den og ikke brukt den selv med SIM kort. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, minim said:

Fordi jeg alltid kjøper ultra/note modellene til samsung. Akkurat nå har jeg S23ultra. Hvor har jeg sagt at jeg er fan av pixel/iphone? Jeg er ikke automatisk det fordi om jeg konstanterer at de har bedre kamera/bildebehandling enn S23ultra har. Bare forstår ikke at de skal gi fra seg sitt eneste fortrinn på kamera fronten når de "oppgraderer" til neste generasjon. 

Jeg kommenterte bare kamera delen for pixel sin del så det er godt mulig det stemmer. Har kun prøvd ut kamera i den og ikke brukt den selv med SIM kort. 

Jeg har ikke lyst til å diskutere dette mer med deg som tydeligvis foretrekker blasshet i bilder.   

Lenke til kommentar
tsetsefluen skrev (19 timer siden):

Noen flere som har fått installert det nye UI? Lurer på hva fordelene er 

Det er mange små UI forbedringer ellers merker jeg ikke noe på ytelse/batteri. Egentlig ingen grunn til å avvente oppdateringen siden ting virker like stabilt som på forrige versjon. 

Endret av minim
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 11/11/2023 at 9:37 AM, minim said:

Ser det begynner å tikke inn lekkasjer om S24 ultra nå. Virker som 10x optisk zoom forsvinner og det er igrunn godt nytt for oss med S23 ultra siden det ikke er noe poeng i å nedgradere til neste år. Litt trist da det er morro å prøvd det siste nye, men å gå bort fra 10x optisk er virkelig en tabbe. Google pixel og iphone knuser jo denne på alt annet enn zoomen så hvorfor de vil gæ bort i fra den er en gåte. 

En positiv lekkasje er at mye tyder på at avrundet skjerm gimmicken kanskje forsvinner. Om man i tillegg får moderne biometrisk opplåsing (faceid) på s24u så kunne det veid opp for manglende 10x optisk, men dessverre ingen rykter om det. 

faceid er moderne? For det første har det funnets i mange år allerede. For det andre er det den teiteste oppfinnelsen ever. Det er veldig fint å bare holde telefonen din opp til ansiktet ditt så låser den seg opp.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...