Gå til innhold

Jula nekter å selge til annonsert pris


Krokan

Anbefalte innlegg

Heisann

Var innom Jula for å sikre meg en biljekk som nettsidene sier er på tilbud i dag https://www.jula.no/julaclub/julkalender/ Butikken ville ikke selge meg den til annonsert pris da de mener det er en "gammel" nettside, og skylder på Google sin søkemotor for at den fremdeles er tilgjengelig. Jeg mener det er Jula sitt hele og fulle ansvar å fjerne utgåtte tilbud fra sitt nettområde. Jeg mener derfor jeg har rett til å få kjøpt den til den oppgitte prisen i julekalenderen, eller er jeg helt på jordet her?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbrukertilsynet om feil hyllepris, selvom din hyllepris er nettpris i ditt tilfelle - og i tillegg et netttilbud:

"Har man rett til å kjøpe varen til den prisen som varen var merket med? Markedsføringsloven gir ikke slike rettigheter, og det er omdiskutert hvor vidt man har en juridisk rett på annet grunnlag til å kreve å få kjøpe varen til hylleprisen."

Nettsiden har tatt forbehold om trykkfeil,  produktet kan ei legges til å handlekurven til riktig pris, det er ikke oppgitt noe om dato på tilbudets varighet eller at dette kan handles i varehus. 

 Du har mao en svært dårlig sak her.

 


 

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Krokan skrev (13 minutter siden):

Heisann

Var innom Jula for å sikre meg en biljekk som nettsidene sier er på tilbud i dag https://www.jula.no/julaclub/julkalender/ Butikken ville ikke selge meg den til annonsert pris da de mener det er en "gammel" nettside, og skylder på Google sin søkemotor for at den fremdeles er tilgjengelig. Jeg mener det er Jula sitt hele og fulle ansvar å fjerne utgåtte tilbud fra sitt nettområde. Jeg mener derfor jeg har rett til å få kjøpt den til den oppgitte prisen i julekalenderen, eller er jeg helt på jordet her?

 

"Gammel nettside"? Den var tynn, Jula! Det er en helt vanlig url, og på bildet er det til alt overmål med dagens dato! Her har du retten på din side, og skal få jekken til 1299,-

(min grønne ring)

jula.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Krokan skrev (21 minutter siden):

Heisann

Var innom Jula for å sikre meg en biljekk som nettsidene sier er på tilbud i dag https://www.jula.no/julaclub/julkalender/ Butikken ville ikke selge meg den til annonsert pris da de mener det er en "gammel" nettside, og skylder på Google sin søkemotor for at den fremdeles er tilgjengelig. Jeg mener det er Jula sitt hele og fulle ansvar å fjerne utgåtte tilbud fra sitt nettområde. Jeg mener derfor jeg har rett til å få kjøpt den til den oppgitte prisen i julekalenderen, eller er jeg helt på jordet her?

 

Dette er julekalenderen fra 2021. Jula er sløve og URL-en er fremdeles tilgjengelig. Du har ingen sak dessverre.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Mannen med ljåen said:

Er dette fjorårets julekalender som du har funnet på Google, eller årets?

Jeg ser ikke at de linjer til den fra forsiden, selv om den er arkivert.

Nei, kom vel opp når jeg Googlet, men siden Google fremdeles indexerer siden så antar jeg det må være en link dit fra hjemmeisden til Jula

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (2 minutter siden):

Dette er julekalenderen fra 2021. Jula er sløve og URL-en er fremdeles tilgjengelig. Du har ingen sak dessverre.

Det står ingen årstall på nettsiden. Dette er 100% Jula sin feil, ikke kundens, som troskyldigst bruker tid på reise og møter opp på butikken. Villedende markedsføring kaller vi slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De tar jo forbehold om trykkfeil og utsolgt. Jeg kan ikke se at de linker til denne gamle kampanjen fra forsiden sin. Luker i julekalenderen som ikke skulle være åpnet ennå er allerede åpnet, fordi de ble åpnet i fjor.

Er tilbudet du går glipp av bedre enn de faste, lave prisene hos Biltema?

Endret av Mannen med ljåen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (3 minutter siden):

Det står ingen årstall på nettsiden. Dette er 100% Jula sin feil, ikke kundens, som troskyldigst bruker tid på reise og møter opp på butikken. Villedende markedsføring kaller vi slikt.

100% Jula sin feil at Google indekserer en gammel side? Om man ikke finner siden ved å gå gjennom jula så er det ikke Jula sin feil.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

De tar jo forbehold om trykkfeil og liknende. Jeg kan ikke se at de linker til denne gamle kampanjen fra forsiden sin. Lukker i julekalenderen som ikke skulle være åpnet ennå er allerede åpnet, fordi de ble åpnet i fjor.

Er tilbudet du går glipp av bedre enn de faste, lave prisene hos Biltema?

Avsporing. Han har blitt lovet en vare til en pris. Dette er ikke trykkfeil, og kunden kunne ikke vite at dette er fjorårets kalander. Jula kan spekulere i dette, og lokke folk til butikken med falske lokketilbud. Blir som om jeg setter opp et skilt og skriver "Saft 5 kr denne veien". Og når kunden kommer frem sier jeg at skiltet er gammelt og saften koster 10 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (Akkurat nå):

Det står ingen årstall på nettsiden. Dette er 100% Jula sin feil, ikke kundens, som troskyldigst bruker tid på reise og møter opp på butikken. Villedende markedsføring kaller vi slikt.

Ja, det er sløvt av Jula. URL-en er aktiv fremdeles, og med mindre du googler så vil du ikke finne den, siden den ikke lenkes til på Jula sin nettside.
Det er ikke markedsføring, de har ikke markedsført. Dette er bare et resultat av at Jula ikke har fjernet nettsiden og du kan finne den vha. google.
Kunne Jula ha gitt kunden et godt tilbud allikevel, ja, de kunne vært greie og tatt det på tabbekvota og gitt denne kunden et godt tilbud da han dukket opp i butikken. Men kunden har ikke krav på det, men forstår selvsagt at det var frusterende å dra tomhendt hjem.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvordan klarte du å finne denne siden egentlig? Det burde jo ringe noen bjeller. Du klikke på produktet og det står ingenting om tilbud. Før pris er også forskjellig. Alle luker er allerede åpnet. Dette er ikke vanlig. Ingen ting om denne kalenderen på frontsiden til jula. Selv om internett arkiverer mange sider betyr det ikke nødvendigvis at tilbudene er gyldige lengre.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...