Gå til innhold

Kommentar: Det store annleisåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest ps5 tråden vs xbox tråden sitter jeg igjen med et inntrykk at skribenten elsker ps5.

Overraskende hvor lite fokus det legges på game pass og hvor utrolig bra det er. Det at det ikke har vært noen enorme releases på xbox virker til å veie tyngre enn mengden og bredden av spill som tilbys.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Shael skrev:

Etter å ha lest ps5 tråden vs xbox tråden sitter jeg igjen med et inntrykk at skribenten elsker ps5.

Overraskende hvor lite fokus det legges på game pass og hvor utrolig bra det er. Det at det ikke har vært noen enorme releases på xbox virker til å veie tyngre enn mengden og bredden av spill som tilbys.

Gamepass er ikke ekslusivt til Xbox, det står uavhengig av konsollen. Du kan like gjerne ha det til pc, og da kan man stille seg spørsmålet om hva poenget med en xbox er.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alpred93 skrev (31 minutter siden):
Shael skrev (2 timer siden):

Etter å ha lest ps5 tråden vs xbox tråden sitter jeg igjen med et inntrykk at skribenten elsker ps5.

Overraskende hvor lite fokus det legges på game pass og hvor utrolig bra det er. Det at det ikke har vært noen enorme releases på xbox virker til å veie tyngre enn mengden og bredden av spill som tilbys.

Gamepass er ikke ekslusivt til Xbox, det står uavhengig av konsollen. Du kan like gjerne ha det til pc, og da kan man stille seg spørsmålet om hva poenget med en xbox er.

Ja, men ikke på ps5.

Hvis du leser ps5 tråden, så virker det som guds gave til menneskeheten kontra xbox, til tross for at konsollen er vel så god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Shael skrev:
Alpred93 skrev (31 minutter siden):
Shael skrev (2 timer siden):

Etter å ha lest ps5 tråden vs xbox tråden sitter jeg igjen med et inntrykk at skribenten elsker ps5.

Overraskende hvor lite fokus det legges på game pass og hvor utrolig bra det er. Det at det ikke har vært noen enorme releases på xbox virker til å veie tyngre enn mengden og bredden av spill som tilbys.

Gamepass er ikke ekslusivt til Xbox, det står uavhengig av konsollen. Du kan like gjerne ha det til pc, og da kan man stille seg spørsmålet om hva poenget med en xbox er.

Ja, men ikke på ps5.

Hvis du leser ps5 tråden, så virker det som guds gave til menneskeheten kontra xbox, til tross for at konsollen er vel så god.

Men konsollen i seg selv er ikke vel så god, alt du får der kan du få på pc. PS5 har ekslusive spill, du må ha konsollen for å spille spillene. Hvilke ekslusive xbox spill er det som gjør konsollen verdt å kjøpe?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Shael skrev:

Etter å ha lest ps5 tråden vs xbox tråden sitter jeg igjen med et inntrykk at skribenten elsker ps5.

Overraskende hvor lite fokus det legges på game pass og hvor utrolig bra det er. Det at det ikke har vært noen enorme releases på xbox virker til å veie tyngre enn mengden og bredden av spill som tilbys.

Nå tilbyr vel sony en tjeneste hvor du får flere spill, billigere. Det eneste gamepass kan skryte av er at de får enkelte spill ved lansering, men om de ikke lager nye spill så har vel ikke det så mye å si?
Lenke til kommentar

Gamepass er veldig oppskrytt i forhold til PS Premium og konsollen er dårligere enn ps5. Vel, dere får noen få spill inkludert dagen det kommer ut, vel og bra det. Jeg kjøper heller spillene til 700 kroner på ps5 enn å få de "gratis??" som dere kaller det med Xbox ultimate. Kontrolleren til xbox er også underlegen dualsense så blir det ikke samme spillopplevelsen. 
Og så har man Playstation trophies da som er i en helt annen liga enn xbox sine achievements, for oss som liker å jakte platinum.
No offense jeg har xbox series X også. Det er en kjempegod bokstøtte til starfield kommer, da er jeg nødt til å spille på den for det spillet ser bra ut. 

Endret av Guybrush 3pwood
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med årene så er jeg blitt mye mer kresen på spill (og andre ting). MS leverer bare ikke der for meg. I år har jeg tre personlige GOTY, og det er Ghoswtwire, Stray og Bayonetta 3. Ghoswtwire kommer til Gp neste år, men tilbake til det litt senere. Før så va rdet spill som Nier:A eller Death Stranding eller 13 Sentinels. Noen her kom til Xbox/Gp men alt for sent.

Og GP er oppskrytt. Vet ikke hvor mange folk som har til til 5 AAA og 20 indie spill i måneden men det er ihvertfall ikke meg. Jeg like også å eie spillene mine, så Spotify for spill er ikke min greie. Om det var en killer app der så kanskje, men det er det ikke .Åpenbart spiller jeg mer Japanskeutviklede spill og det har jeg Sony og Nintendo til. HAr jo fulltidsjobb og penger til de spillene jeg virkelig vil ha uansett.

Det andre problemet mitt med MS om dagen er faktisk at de har alt for stort fokus på GP og med det ikke er på innovativ hardware. De har jo ikke bevegelsekontrollere en gang. Nå har jo både Sony og Nintendo kommet med det og HD-rumble osv som virkelig gir en bedre innlevelse (om brukt riktig, seff). Så tilbake til Ghostwire: Ja det kommer til GP men uten Dualsense funksjoner som tar vekk en del av den innlevelsen. Det med å føle regnet eller hvor du går eller feedbacken i trigger-knappene er så herlig (samme med HD rumble i Switchen).

Og så var det det med VR, da. Utrolig glad jeg ordnet en PSVR2 for Fevruar. Som jeg gleder meg. Etter PSVR smakebit så kan jeg bare ikke gå tilbake til pannekakemodus i flere spill som RE7 eller SW:SQuadrons. HAr skaffet RE8, men venter jo seff til PSVR2 er i hus. Håper virkelig Nintendo blir med siden de har faen meg noen spill som passer rett innn. Spill er ikke som film siden spill er interaktive og nye spillopplevelser er viktig. MS er så forpult opptatt av GP at de ikke ser den biten. Kjipt at en så gediger aktør velger å droppe innovasjonen, men sånn er det.

Er jo bra at alle tre gjør sine egene greier og vi gamere har mer variasjon. For noen er visst GP guds gave til gamere xD Vi er individer, men XsX er faktisk den første konsollen siden jeg var en drittunge i 80 tallet jeg faktisk ikke har lyst på. Om jeg får en gratis, da sikkert moro, men tror ikke den hadde blitt brukt så mye som de andre, og jeg har mange, 17 faktisk.

JAja. Smaken er vel som rassen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Alpred93 skrev:
Shael skrev:

Etter å ha lest ps5 tråden vs xbox tråden sitter jeg igjen med et inntrykk at skribenten elsker ps5.

Overraskende hvor lite fokus det legges på game pass og hvor utrolig bra det er. Det at det ikke har vært noen enorme releases på xbox virker til å veie tyngre enn mengden og bredden av spill som tilbys.

Gamepass er ikke ekslusivt til Xbox, det står uavhengig av konsollen. Du kan like gjerne ha det til pc, og da kan man stille seg spørsmålet om hva poenget med en xbox er.
Utrolig billig inngangsport til spill og PC. Helt herlig å kunne sømløst hoppe fra spill på kontoret til stua, og fortsette videre på mobilen, når du vil, hvor du vil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det paradoksale er at Game Pass faktisk er best for oss PC-gamere . Fantastisk mengde spill til 99kr måneden . Jeg får spilt Warhammer Darktide , High ON Life , No Mans Sky , Battlefield 2041 +410 andre spill til 99kr , det er helt hinsides bra :) . Så det er den desidert beste tjenesten og KNUSER alt Sony kommer til da man der er låst til demmes konsoller . Jeg er en ihuga PC gamer , konsoll og aiming assist er som å ete en banan med skrellet på ;) .

Lenke til kommentar
Shael skrev:

Etter å ha lest ps5 tråden vs xbox tråden sitter jeg igjen med et inntrykk at skribenten elsker ps5.

Overraskende hvor lite fokus det legges på game pass og hvor utrolig bra det er. Det at det ikke har vært noen enorme releases på xbox virker til å veie tyngre enn mengden og bredden av spill som tilbys.

Har ikke spilt 1 spill på Gamepass som jeg likte så Xboxen støver ned, men de har noen for pc som kan spilles, PS 5 så er det kun knapt en håndfull som er noe å spille som Elden Ring og Horizion spillene.
Lenke til kommentar

Får håpe 2023 blir bedre enn 2022. All ære til Obsidian for Pentiment og Grounded, men  sett fra et AAA-perspektiv var 2022 begredelig for Xbox Game Studios. 

Ting kan jo tyde det dersom Redfall, Forza Motorsport og Starfield kommer i år, men vi trodde jo at Redfall og Starfield ville komme ut i fjor. ...så mye kan fortsatt skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...