Gå til innhold

Koble PC til Receiver


Anbefalte innlegg

Ønsker å koble pcen til stero-anlegget mitt og lurte på hvordan jeg kunne få dette til.

Har div Klipsch høytalere i ett 5+1 setup med en sony 1080 dn, og en oled tv tilkoblet receivern. Så langt har jeg prøvd med HDMI og greier å få lyd, men den sender også video, og hvis jeg ikke har tven som extended display, så er den markert som frakoblet. Ønsker så klart ikke å bruke maskinkraft på ett extra display. 

Noe tips? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, igxx said:

Har atm en HP Omen 45L R9-5/64/4000/3080Ti desktop

Kjenner ikke spesifikt til den modellen, men det ser ut til at den har vanlig stereo audio-out (3.5mm jack) utgang, og den kan vel kobles inn på Sony'en etter det jeg kan se.

Hvis det ikke går an å installere flere kort inni PC'en, så kan et eksternt USB-tilkoblet lydkort være et alternativ. Det finnes enkle som bare gir deg stereo-lyd, og mer komplekse som også gir deg digitale utganger som kan kobles til Sony'en. På den måten kan du få surround-lyd fra PC'en.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
32 minutes ago, igxx said:

Den støtter kun 2-kanals lyd (SPDIF 2.0) over den optiske utgangen, så du får ingen surround-lyd ut fra PC'en. (DN-1080 ser ikke ut til å ha analoge audio-innganger for flerkanalslyd.)

Jeg ville ha prøvd en HDMI Audio Extractor, jeg. (som beskrevet ovenfor)

Lenke til kommentar
igxx skrev (4 timer siden):

Ønsker å koble pcen til stero-anlegget mitt og lurte på hvordan jeg kunne få dette til.

Har div Klipsch høytalere i ett 5+1 setup med en sony 1080 dn, og en oled tv tilkoblet receivern. Så langt har jeg prøvd med HDMI og greier å få lyd, men den sender også video, og hvis jeg ikke har tven som extended display, så er den markert som frakoblet. Ønsker så klart ikke å bruke maskinkraft på ett extra display. 

Noe tips? 

Både OLED tvn og receivern din har eARC/ARC, hvorfor ikke bruke disse! 

HDMI kabel fra pcn til en av HDMI portene på tv, HDMI kabel fra eARC/ARC port på tv til HDMI eARC/ARC receiver.

Se denne: HDMI ARC and eARC Explained | Simplify Your System! - YouTube

86558803_Skjermbilde(6).thumb.png.e8b56d2ccf461084a9bd499cde3a809f.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hårek skrev (På 30.11.2022 den 16.30):

Sikker på det? Kan du komme med et eksempel? 
Det høres bare usannsynlig ut.

Fant ingen på nett i farten.


En kamerat har kjøp et surround anlegg til TV og der fulgte det med en ganske så tynn ledning med HDMI kontakter i begge ender.
Hadde en del problemer med og få satt dette opp, så vi testet kabelen mellom TV box og TV og den ville ikke sende bilde uansett hvilken vei vi monterte den. Ledningens tykkelse er omtrent som en tynn mus kabel.
Men til slutt fant vi ut av det og nå fungerer denne som lydkabel som beskrevet i bruksanvisningen.
Om jeg ikke husker feil er den montert på Arc inn/utganger, Mener at den bare kan sende lyd en vei.

Om rett betegnelse er HDMI kabel er jeg usikker på. Kan jo være en spesial kabel hvor ledere for bilde er tatt vekk spesielt for denne spesifikke produsenten

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...