Gå til innhold

Black Friday, Black Week, Cyber Monday og Singles day 2022


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 (takk for meg) skrev (6 timer siden):

Enig, skal man følge den tankegangen så er det hvistnok greit at de gamle spiser kattemat på boks 😛

Barn har godt av å forstå at "det beste" ikke kommer gratis og må jobbes for. Samt at de skal lære å ta vare på det de har. Dette er ikke motsetninger.

Helt enig! Bortsett fra at mye kattemat holder langt høyere kvalitet enn mye menneskemat du får kjøpt på butikken. 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Knasterud skrev (53 minutter siden):

mye kattemat holder langt høyere kvalitet enn mye menneskemat du får kjøpt på butikken.

ville ikke veddet på det..

kanskje noen få unntak evt. produsert av økologiske idealister etc. men generelt er det vist mye fargestoffer og konserveringsmidler og annen styggedom du ikke vil ha i deg. Masse katter og bikkjer (som ellers har en "sunn livsstil") som dør for tidlig av kreft.

Kanskje skandinavisk-produsert holder høyere klasse sånn sett, til forskjell fra mer eksotiske land med slappe /fraværende forskrifter.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (19 minutter siden):

ville ikke veddet på det..

kanskje noen få unntak evt. produsert av økologiske idealister etc. men generelt er det vist mye fargestoffer og konserveringsmidler og annen styggedom du ikke vil ha i deg. 

Omtrent som i mye "menneskemat" som selges på butikken altså? 😉 Er enig i at det finnes mye dårlig dyremat. Og er nok ikke det beste en får kjøpt i vanlig dagligvarebutikk. På nett finnes det imidlertid kattemat av god kvalitet, uten det du nevner her. Må vel da presisere at jeg først og fremst da mener våtfor til katt. (Og det var vel kattemat det var snakk om her.) Hundemat vet jeg ikke noe om. Og det produseres kattemat både i Norge og Sverige. 😊

Jeg trodde forøvrig Norge og EU var på linje når det gjelder regler for tilsetningsstoffer i dyremat også, men kan hende jeg tar helt feil.

Lenke til kommentar

Røyk på en Sensibo Sky.

Kommentar til prismatchen til Komplett, de matcher jo nå noen få butikker, blant annet Netonnet og Power. Jeg fikk ikke prismatch mot Power siden det er snakk om kampanje, men fikk mot Netonnet. Begge er jo tilbudspris, men Netonnet sier ikke at det er det.

Lenke til kommentar
Knasterud skrev (24 minutter siden):

Jeg trodde forøvrig Norge og EU var på linje når det gjelder regler for tilsetningsstoffer i dyremat også, men kan hende jeg tar helt feil.

nei, jeg tror Norge nærmest er et paradis når det gjelder slikt og beslektede områder.

Belgia var jo f.eks. beryktet for bruk av veksthormoner på okser/storfe. Spania har vel hatt litt lemfeldig omgang med plantevernmidler, osv. Og EU-landbruket har også høyt forbruk av antibiotika og annen medisinering. Og i forskjellig grad havner rester av slikt fort i dyremat-produksjon.

Er nok endel ting som foregår i EU som ikke skjer her hjemme, tiltross for at vi angivelig skal ha tilnærmet like regler/forskrifter. Det er muligens "ikke forbudt" å ha strengere nasjonale regler på enkelte punkter, for alt jeg vet.

Endret av Mr.M
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...