Gå til innhold

3.verdenskrig starter i 2023 sier Bibelen


lDF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, DrAlban3000 said:

Det blir ikke vi som spise insekter, det blir heldigvis fattige i verden som må ta de ofrene.

Det blir nok alle.
Planen er ikke at du skal få larver isteden for ris, biller isteden for bønner, osv. 
Planen med insekter som mat er at deler av proteinene++ kommer derfra. Altså brød, drikke,++  som inneholder litt insekt proteiner. 

Det er en veldig god ting for miljø, økonomi og ressursutnyttelse. 

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (Akkurat nå):

Det blir nok alle.
Planen er ikke at du skal få larver isteden for ris, biller isteden for bønner, osv. 
Planen med insekter som mat er at deler av proteinene++ kommer derfra. Altså brød, drikke,++  som inneholder litt insekt proteiner. 

Det er en veldig god ting for miljø, økonomi og ressursutnyttelse. 

Det er jeg klar over, men for oss i Norge vil det ta kjempelang tid. Vi lagde "krig" imot mekinisk utbenet kylling og kuttet det ut, akkurat som vi skal klare en sånn oveltning uten å måtte dras skrikende igjennom det. Vi kommer til å bruke alle resursene vi kan på at det ikke skal skje.

Jeg har null utfordring med det som kommer og forstår også behovet

Lenke til kommentar
lDF skrev (6 minutter siden):

En må bruke Guds kalender, den som Gud gav Moses. Hverken jøde eller hedning bruker rett kalender. I følge Guds kalender er vi nå i midten på året, og dette året er ett profetisk Shabbath år som begynte i slutten mars i fjor og er ferdig i mars/april 2023. Trengselstiden vil begynne første halvår av år 2023, altså 3.verdenskrig etterfulgt av ett enormt forvirring og kaos etterfulgt av at Anti-Krist kommer til jorden, ett monster forkledd som ett menneske, som påstar er fredsfyrsten, Messias, og jordens befolking vil bli bedratt. Alle som ikke følger han, blir drept av han, må lide martyrdøden, alle som nekter å ta hans merke, må lide martyrdøden. 

Hva gjør du når ingenting av dette skjer? Lager du en ny teori eller kommer du til å erkjenne at bibelen bare er en bok skrevet av mennesker for mennsker?

Lenke til kommentar

Dette er en av flere bibel teorier angående denne tiden. Ingen vet dagen eller timen, men står vi skal passe på å ha olje på lampene våre, så vi ikke sovner inn og kommer for sent til opprykkelsen når Jesus rykker sine til seg - slik at satan sin sønn kan komme til jorden og lage totalt helvete, en trengsel jorden aldri før har sett.

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke blitt kjent med denne personen ennå. Er jeg dødsdømt, eller kan jeg overleve ved å bygge en bunkers, og lagre opp mat for 4 år?

Er du heldig, så kan du se lyset i trengselstiden. Men står at jorden skal bli svært forblindet, så ikke helt godt å si hva som skjer i trengselstiden når sønn til satan skal forføre verden og påstå han er din frelser.

Lenke til kommentar
lDF skrev (1 time siden):

Det står faktisk at Gud angret på at Han skapte oss. Uansett, hvilken side satser du å komme på, når Gud engang for alle skal adskille det gode og det onde, fordi Han orker ikke mer av denne salige blandingen av godt og vondt i denne verden, Han ser det best å adskille det gode og det onde engang for all evighet. Såvidt jeg kan se, får en kun velge 1 gang.. Kanskje det er brutalt, hvem vet, Gud vet, Han er rettferdig sier Han. Vi er bare noen ynkelige skapninger av kjøtt og blod, hvorfor skal vi spytte på Gud, den hellige ånde, vår far i himmelen og Messias - alle med sine unike egenskaper - faderen lager planen, den hellige ånde administrerer planen og Messias utfører planen. 

Hvilken gud? Hvorfor skal et menneske som ikke engang vet om din gud tortureres til døde, uten at din gud gjør noe? Hvorfor tar din gud null ansvar for sin «skapelse»? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (5 minutter siden):

Hvilken gud? Hvorfor skal et menneske som ikke engang vet om din gud tortureres til døde, uten at din gud gjør noe? Hvorfor tar din gud null ansvar for sin «skapelse»? 

Det hele er brutalt, stemmer det. Det er slik det er, brutalt. Hva kan man gjøre? Mennesker er fult av det onde, derfor blir folk torturert og lider mye. Det onde er bare ondt. Du vil ikke finne rettferdighet på denne jorden, før Jesus kommer tilbake å kaster Satan til helvete vekk og opprettet fredsriket på jord, der det onde er bundet. 

Er det rart Gud sier Han skal adskille godt og ondt engang for alltid, fordi Han ser det best slik. Tross alt.

Endret av lDF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
lDF skrev (35 minutter siden):

Dette er en av flere bibel teorier angående denne tiden. Ingen vet dagen eller timen, men står vi skal passe på å ha olje på lampene våre, så vi ikke sovner inn og kommer for sent til opprykkelsen når Jesus rykker sine til seg - slik at satan sin sønn kan komme til jorden og lage totalt helvete, en trengsel jorden aldri før har sett.

Du skrev tidligere i tråden at bibelen er svært konkret.

Dette innlegget viser det motsatte. Hvordan forklarer du dette misforholdet ?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (3 minutter siden):

Du skrev tidligere i tråden at bibelen er svært konkret.

Dette innlegget viser det motsatte. Hvordan forklarer du dette misforholdet ?

Du bare kverulerer i alle retninger, jeg kaster ikke perler for svin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
56 minutes ago, WiiBoy said:

Det blir nok alle.
Planen er ikke at du skal få larver isteden for ris, biller isteden for bønner, osv. 
Planen med insekter som mat er at deler av proteinene++ kommer derfra. Altså brød, drikke,++  som inneholder litt insekt proteiner. 

Det er en veldig god ting for miljø, økonomi og ressursutnyttelse. 

Er det ikke hovedsakelig kjøttet som foreslås byttet ut med insekter?
Uten å være skråsikker, trodde jeg ikke det var så mye ressursgevinst i å bytte ut planter med dyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
lDF skrev (Akkurat nå):

Du bare kverulerer i alle retninger, jeg kaster ikke perler for svin.

Jeg bare siterer dine egne uttalelser så kveruleringen ligger hos deg.

Hvis du ikke klarer å svare på hvorfor du presenterer åpenbare misforhold, kan jeg hjelpe deg litt på vei: 

Forskjellige tolkninger av bibelen har alltid vært en utbredt hersketeknikk for å dominere den uopplyste delen av befolkningen.
I den opplyste delen av verden har du og dine meningsfeller dårlige vekstvilkår, nettopp fordi vi gjennomskuer falskheten og lettvindthetene, den økonomiske svindelen og det usympatiske forsøket på å skremme de lettpåvirkelige.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
lDF skrev (2 timer siden):

Selv om det er flere Bibel teorier om denne endetieden, som jeg har fulgt i 35 år, så er denne teorien her svært interesssant - siden alle puslebitene til nå ser ut til å passe perfekt og det er jaggu hundrevis om ikke tusenvis av biter i dette puslespillet - så da blir det for dumt å avfeie det som vrøvl, når bitene ser ut til å passe perfekt i alle kanter og retninger. 

Hvordan var det med de andre teoriene? Var det slik at man oppdaget at puslebitene ikke passet helt, etter at endetiden burde vært der? 

Så synes jeg denne guden din er litt merkelig.. slik jeg forstår religionen, så skal man legge sin tro og tilitt til gud, og at ved å tro og ære hen så vil man komme til himmelen. Hvorfor skal denne guden slippe hint om endetiden slik at vi kan finne ut av det, når dette ødelegger hele opplegget med religiøs tro?  Da mister man jo valget... blir som om vedkommende hadde vist seg og SÅ gitt folk valg om man vil tro og bli frelst, men slik er det jo ikke. 

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (3 minutter siden):

Hvordan var det med de andre teoriene? Var det slik at man oppdaget at puslebitene ikke passet helt, etter at endetiden burde vært der? 

Så synes jeg denne guden din er litt merkelig.. slik jeg forstår religionen, så skal man legge sin tro og tilitt til gud, og at ved å tro og ære hen så vil man komme til himmelen. Hvorfor skal denne guden slippe hint om endetiden slik at vi kan finne ut av det, når dette ødelegger hele opplegget med religiøs tro?  Da mister man jo valget... blir som om vedkommende hadde vist seg og SÅ gitt folk valg om man vil tro og bli frelst, men slik er det jo ikke. 

Bibelen er helt klar i sin tale. Å snakke om hvilket årstall trengselen starter eller hvor lenge den skal være eksakt, er flisespikkeri teorier. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...