Gå til innhold

Fotball-VM 2022 - Qatar - 20. nov - 18. des


Snikpellik

Poll  

26 stemmer

  1. 1. Hvem _håper_ du vinner VM-finalen?

    • Argentina
      20
    • Frankrike
      6
  2. 2. Hvem _tror_ du vinner VM-finalen?

    • Argentina
      8
    • Frankrike
      18

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 18. des. 2022, 15:00

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ChopperRead skrev (Akkurat nå):

De feiret med vold mot politiet og bilbranner i Paris når de vant kvarten..

Og de sloss allerede i Oslo. Men skal vel ikke ta hele folkeslaget under en kamp. Men i visse kulturer skjer slik oftere :)

Nå er det snakk om at supporterne på stadion skal ty til vold fordi de peip under kampen. Så da venter jeg spent på å se store sammenstøt utenfor stadion :)

Hva som lå til grunn for opptøyene i Paris vet jeg ikke så jeg skal ikke si så mye på det, men det ser ikke ut til at det er så mye vold der akkurat nå. Hvilke marokkanere sloss i Oslo?

Inkluderer du kulturen til engelskmenn under "visse kulturer"? De er ikke kjente for å være de roligste og ryddigste supporterne å ha med å gjøre under internasjonale tureringer og der er de ikke alene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (11 minutter siden):

Nå er det snakk om at supporterne på stadion skal ty til vold fordi de peip under kampen. Så da venter jeg spent på å se store sammenstøt utenfor stadion :)

Hva som lå til grunn for opptøyene i Paris vet jeg ikke så jeg skal ikke si så mye på det, men det ser ikke ut til at det er så mye vold der akkurat nå. Hvilke marokkanere sloss i Oslo?

Inkluderer du kulturen til engelskmenn under "visse kulturer"? De er ikke kjente for å være de roligste og ryddigste supporterne å ha med å gjøre under internasjonale tureringer og der er de ikke alene. 

Jeg tenkte sånn opprørsmessig utenom selve stadionen. Ingen som har sagt at engelskmenn er noe å samle på heller, trenger ikke insinuere noe jeg ikke skrev.

Det var slossing på Youngstorget etter kampslutt om du leser på tv2. 

Og kulturen du ser jeg nevner er tendensen til voldelige opptøyer i europa som forekommer langt oftere fra de med arabisk bakgrunn, det ser man ekstremt ofte både fra Belgia, Frankrike og Sverige. Hvorfor? Ikke vet jeg. Det er en observasjon og ett faktum, så spar deg for å prøve å stemple det som noe rasistisk.

Endret av ChopperRead
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må forventes at man reagerer når støynivået og generelt bråk er så høyt og påtrengende som det har vært når Marokko har vært med i spill. Så til og med en fransk spiller som holdt seg for øret under den ene dødballen.

 

Det er så stygt gjort. Jeg har sett VM sammenhengende siden 06 og denne typen oppførsel er noe nytt i 2022.

 

Skamløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (1 time siden):

å spar deg for å prøve å stemple det som noe rasistisk.

Spar meg? Vis meg gjerne hvor jeg skal ha stemplet det som noe rasistisk. Jeg kritiserte at marokkanere ble hengt ut her for noe som dessverre er helt vanlig blant fotballsupportere i Europa og Sør Amerika spesielt. Ikke fortell meg hva jeg prøver og ikke prøver.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
14 hours ago, Deechon said:

Nå spørs det bare om hvor mye opptøyer og vandalisme det blir fra marokkanske supportere. Når 90 minutter med pipekonsert ikke fører frem da må man vel ty til vold. 

 

Er vel typisk marokkansk kultur.

 

Tommel ned for et forferdelig folkeslag.

Så engelskmenn er et forferdelig folkslag fordi det finnes hooligans?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Skurupu skrev (2 minutter siden):

Så engelskmenn er et forferdelig folkslag fordi det finnes hooligans?

Nei ikke folk generelt, men fotballfans. En for stor del av engelske fotballfans kan ikke oppføre seg. Det er så klart ikke alle, og sikkert under 50%, men mange nok til at det er stor sjanse for å bli plassert i samme bås.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...