Gå til innhold

Fotball-VM 2022 - Qatar - 20. nov - 18. des


Snikpellik

Poll  

26 stemmer

  1. 1. Hvem _håper_ du vinner VM-finalen?

    • Argentina
      20
    • Frankrike
      6
  2. 2. Hvem _tror_ du vinner VM-finalen?

    • Argentina
      8
    • Frankrike
      18

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 18. des. 2022, 15:00

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens kamper i VM.

Gruppe D
16:00 – Tunisia - Frankrike - NRK2
16:00 – Australia - Danmark - NRK1

Gruppe C
20:00 – Polen - Argentina - TV2 Direkte
20:00 – Saudi-Arabia - Mexico - TV2 Sport 1

1420967272_Skjermbilde2022-11-30kl_10_00_49.thumb.png.0178a3c7e87263cad2bed2d5c4040ad3.png

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 timer siden):

Ja, men må være likt nå så ingen kan spille på resultatene. 

Føler akkurat det mister litt verdi med det nye fokuset på tilleggstiden. I går startet andreomgang i Nederland-kampen fire minutter før den andre kampen. England var ferdigspilte da det gjenstod seks min. i Iran-USA. 

Neste VM skal vel ha 48 land med 3 land per gruppe. Da forsvinner uansett denne problemstillingen. 

Lenke til kommentar
Latias skrev (5 minutter siden):

Føler akkurat det mister litt verdi med det nye fokuset på tilleggstiden. I går startet andreomgang i Nederland-kampen fire minutter før den andre kampen. England var ferdigspilte da det gjenstod seks min. i Iran-USA. 

Neste VM skal vel ha 48 land med 3 land per gruppe. Da forsvinner uansett denne problemstillingen. 

Nja... Dersom det skjer en situasjon der ett lag som skal spille klokken 20, vet at de er videre uansett pga resultatet i kampen klokken 16, så kan de hvile hele 1.elveren og få en fordel i neste runde. Eller dersom begge lagene blir videre med uavgjort i 20-kampen pga resultatet i 16matchen, da kan det føre til en kamp der ingen lag går for seier. 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (3 timer siden):

Tror resten av verden skal være glad, så lenge fotball(soccer) ikke tar helt av også i USA.  For da vil de nok fort bli helt umulige.

Så kritiserer dere oss fordi fotball ikke er populær nok ii usa samtidig som dere håper det ikke blir populær i usa.

Hvordan blir vi «helt umulig»?  Var det ikke usa som angrep korrupsjon i FIFA?

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Så kritiserer dere oss fordi fotball ikke er populær nok ii usa samtidig som dere håper det ikke blir populær i usa.

"Dere". Én bruker.

For min del håper jeg i hvert fall fotballen fortsetter å vokse mer både i USA og Canada, og at det får en ytterligere boost av VM om fire år. Begynner å bli en del bra spillere nå og det er gøy med lag som gjør det bra på hjemmebane i VM. Har planer om å være på plass under hele det mesterskapet. Jeg tror også innflytelse i verdensfotballen fra USA er nødvendig for å kunne stagge Infantino og sportsvaskingen fra Midtøsten.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

"Dere". Én bruker.

For min del håper jeg i hvert fall fotballen fortsetter å vokse mer både i USA og Canada, og at det får en ytterligere boost av VM om fire år. Begynner å bli en del bra spillere nå og det er gøy med lag som gjør det bra på hjemmebane i VM. Har planer om å være på plass under hele det mesterskapet. Jeg tror også innflytelse i verdensfotballen fra USA er nødvendig for å kunne stagge Infantino og sportsvaskingen fra Midtøsten.

Det er meget bra, men det er ikke bare en bruker.  Amerikanisering er nesten et banneord, protester mot amerikanske EPL eiere....you get the picture

The United States is ritually ripped for not sufficiently appreciating the world’s most beloved game, but any attempt to elevate its status in the United States threatens the rare and delicious opportunity to defeat, if not abjectly humiliate, the world’s superpower and to subsume the United States, for once, into the international community as just another country. As the French historian Odon Vallet wrote: “Football is the only factor of globalization that has escaped American hegemony. The world of cinema may be dominated by Hollywood and that of money by Wall Street, but planet football is barely North American at all.”

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Så kritiserer dere oss fordi fotball ikke er populær nok ii usa samtidig som dere håper det ikke blir populær i usa.

Hvordan blir vi «helt umulig»?  Var det ikke usa som angrep korrupsjon i FIFA?

Kan ikke huske at jeg har kritisert dere.
Men syns det er bra jeg, at fotballen har fått vann på mølla i Usa. 
Med umulig, mener jeg at Usa sannynligvis kan komme til å bli vanvittig gode, om fotball blir like populært der,  som i de store fotball-landene.
Men jeg ønsker dere absolutt velkommen 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...