Gå til innhold

Fotball-VM 2022 - Qatar - 20. nov - 18. des


Snikpellik

Poll  

26 stemmer

  1. 1. Hvem _håper_ du vinner VM-finalen?

    • Argentina
      20
    • Frankrike
      6
  2. 2. Hvem _tror_ du vinner VM-finalen?

    • Argentina
      8
    • Frankrike
      18

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 18. des. 2022, 15:00

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Retroman skrev (3 timer siden):

Ser den. Infantino-diktaturet går nok noen runder til.

Men jeg stopper ikke å tenke at dersom mange nok lag gjorde dette så ville ikke runde 3 i mange grupper vært gjennomført fordi mange nok spillere ville vært suspendert og kampene hadde endt med walkover begge lag. Det hadde vært katastrofalt for Fifa, og da hadde Fifa vært den store stygge ulven som har ødelagt vm - men nå er det lagene som trekker seg og danser etter pipa (bongen) til Quatar. 

Ja helt enig med deg. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Retroman said:

Synd at forbundene nå trekker seg fra å markere. Pingler. Sitat Danmark - vi risikerer jo å tape 3-0 på walkover.

Ja? Og så??!

De europeiske forbundene burde melde seg ut av fifa og ta med seg de søramerikanske landene for å lage sitt eget "VM". Da forsvinner alle inntektene og de fleste av stjernene ut av Fifas klør. Tror dessverre fifa er for gjennomkorrupt til å være verdt å redde.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (3 timer siden):

Ser den. Infantino-diktaturet går nok noen runder til.

Men jeg stopper ikke å tenke at dersom mange nok lag gjorde dette så ville ikke runde 3 i mange grupper vært gjennomført fordi mange nok spillere ville vært suspendert og kampene hadde endt med walkover begge lag. Det hadde vært katastrofalt for Fifa, og da hadde Fifa vært den store stygge ulven som har ødelagt vm - men nå er det lagene som trekker seg og danser etter pipa (bongen) til Quatar. 

VM burde vært ødelagt før det i det hele tatt kom igang, og landslagene burde takket nei til å stille opp. Det hadde vært et enormt slag for FIFA og Qatar. Når lagene så velger å stille, så må de forholde seg til de reglene som er i FIFA, feks at de må bruke kapteinsbind som er utdelt av FIFA, dette er vel ikke noe spesielt i år utifra det jeg har forstått. I tillegg, så må man også følge de regler og lover som er i landet VM holdes i, uansett hvor idiotisk lovene og reglene måtte være. 

For alle spillere og landslag, så er det altså viktigere å være med i dette motbydelige VM`et, enn å ta et standpunkt og da kan man ikke klage på at man må følge reglene satt av arrangør og arrangørland. 

Så viser det seg, at ingen tør å trosse reglene allikevel, så hvorfor skal man ta sjansen på å ødelegge for seg selv og sitt lag når man først er med i turneringen? 

Lenke til kommentar
Dagner skrev (40 minutter siden):

VM i fotball samkjøres tydeligvis med VM i tilleggstid 

Ja, så en artikkel om det, og det er egentlig greit nok... De legger til tid på ting som tar tid, som feks feiring av scoringer osv. Sløsing av tid er en uting i fotball, man burde ikke tjene på det, selvom jeg syns det enkelte ganger blir helt unødvendig å legge til tid, som når England leder 6-1

Lenke til kommentar

Van Dijk om Fifas kapteinsbind-inngripen: – Totalt latterlig
https://www.tv2.no/sport/fotball/fotball-vm/van-dijk-om-fifas-kapteinsbind-inngripen-totalt-latterlig/15292464/

Sitat

Nederland-stjernen Virgil van Dijk skjønner ingenting av at Det internasjonale fotballforbundet (Fifa) satte foten ned for bruk av regnbuefargede kapteinsbind i VM.

 Det er helt latterlig å true med sanksjoner på grunn av et kapteinsbind. Jeg forstår det ikke, sa Liverpool-stjernen ifølge nyhetsbyrået DPA.

Sitat

Harry Kane var på samme linje som sine nederlandske kolleger etter 6-2-seieren over Iran.

– Vi er skuffet. Vi ønsket å bære det (kapteinsbindet), men avgjørelsen ble tatt ut av mine hender. Det er utenfor kontrollen til oss spillere. Jeg er sikker på at Det engelske fotballforbundet og Fifa vil fortsette diskusjonene, sa han.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Det er på tide med en regelendring i fotballen. Stopp klokka når ballen er ute av spill. Så enkelt. Overdreven feiring, ballgutter som hijacker ballen, Neymar. Vi kan bare vinne på dette.

2. Bortedrakta til Belgia forbudt? Av Quatar? Ha ha fy faen - dette er bedre enn noen parodi. Jeg har ikke ord over hvor tragisk dette er og hvor kastrert Fifa har blitt av Quatar. Håper det var verdt millionene vi vet gikk rett i lomma på div Fifa-sjefer. Men siden Fifa er et monopol og diktatur kan de jo gjøre som de vil.
I kveld skal jeg spille Fifa 23 så destruktivt som mulig for å demonstrere mot Fifa.

Endret av Retroman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Retroman skrev (15 minutter siden):

2. Bortedrakta til Belgia forbudt? Av Quatar? Ha ha fy faen - dette e rbedre enn noen parodi. Jeg har ikke ord over hvor tragisk dette er og hvor kastrert Fifa har blitt av Quatar.

Ikke forbudt av Qatar, men av FIFA - og jeg tror de ville gjort det samme uavhengig av land VM spilles i. Også gjør de det først nå etter mesterskapet har startet, to dager før Belgia skal spille. Det er helt latterlig.

Jeg ville aldri tenkt over at den drakta eller pre-match trøya minnet om noe som kan ligne regnbueflagg. Det er ikke en gang de samme fargene. FIFA overgår seg selv, og er livredde for ikke å ha total kontroll over absolutt alt.

Stadioner, fansoner, FIFAs apper, nettsider og sosiale medier er proppfulle av logoer og materiale fra sponsorer og politiske budskap, men noen små farger på en drakt er Infantino "today I feel gay" livredd for. Det er helt sjukt.

Spoiler

Belgium_22_Away_Jersey_White_HE6637_01_laydown.jpg

jd_565341_a?qlt=92&w=950&h=1212&v=1&fmt=auto

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (23 minutter siden):

Ikke forbudt av Qatar, men av FIFA - og jeg tror de ville gjort det samme uavhengig av land VM spilles i. Også gjør de det først nå etter mesterskapet har startet, to dager før Belgia skal spille. Det er helt latterlig.

Jeg ville aldri tenkt over at den drakta eller pre-match trøya minnet om noe som kan ligne regnbueflagg. Det er ikke en gang de samme fargene. FIFA overgår seg selv, og er livredde for ikke å ha total kontroll over absolutt alt.

Stadioner, fansoner, FIFAs apper, nettsider og sosiale medier er proppfulle av logoer og materiale fra sponsorer og politiske budskap, men noen små farger på en drakt er Infantino "today I feel gay" livredd for. Det er helt sjukt.

Det som er sjukt, er at grunnen til at den hvite drakten forbys, er fordi det har ordet "love" skrevet på seg... og for å gjøre det enda sjukere, ordet er skrevet på innsiden av kragen, og vil ikke synes....

 

Retroman skrev (38 minutter siden):

1. Det er på tide med en regelendring i fotballen. Stopp klokka når ballen er ute av spill. Så enkelt. Overdreven feiring, ballgutter som hijacker ballen, Neymar. Vi kan bare vinne på dette.

Det er en rekke sporter som har effektiv spilletid, jeg er usikker på om det er fornuftig i fotball, siden kampene varer i 1.5 time. Sporter som har effektiv spillestil varer ofte ikke mer enn èn time. Hadde dog vært morsomt å testet, for å se hvor lang tid det hadde tatt å gjennomføre en kamp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Baranladion said:

Det er en rekke sporter som har effektiv spilletid, jeg er usikker på om det er fornuftig i fotball, siden kampene varer i 1.5 time. Sporter som har effektiv spillestil varer ofte ikke mer enn èn time. Hadde dog vært morsomt å testet, for å se hvor lang tid det hadde tatt å gjennomføre en kamp. 

Nei nei.. om man stopper klokka og alt det der så kommer det til å komme reklame pauser og en masse mer piss. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Ikke forbudt av Qatar, men av FIFA - og jeg tror de ville gjort det samme uavhengig av land VM spilles i. Også gjør de det først nå etter mesterskapet har startet, to dager før Belgia skal spille. Det er helt latterlig.

Jeg ville aldri tenkt over at den drakta eller pre-match trøya minnet om noe som kan ligne regnbueflagg. Det er ikke en gang de samme fargene. FIFA overgår seg selv, og er livredde for ikke å ha total kontroll over absolutt alt.

Stadioner, fansoner, FIFAs apper, nettsider og sosiale medier er proppfulle av logoer og materiale fra sponsorer og politiske budskap, men noen små farger på en drakt er Infantino "today I feel gay" livredd for. Det er helt sjukt.

  Skjul innhold

Belgium_22_Away_Jersey_White_HE6637_01_laydown.jpg

jd_565341_a?qlt=92&w=950&h=1212&v=1&fmt=auto

 

Belgias VM-drakter ble annonsert  for en måned siden, og formentlig godkjent av Fifa lenge før det. Dette stinker, som mye annet i dette VM'et, homseskrekk og frykt om frie tanker fra lakengutta.

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (59 minutter siden):

Nei nei.. om man stopper klokka og alt det der så kommer det til å komme reklame pauser og en masse mer piss. 

Enig der. Effektiv spilletid vil forandre fotballen altfor mye. Stoppene i spillet er en del av dynamikken. Da er det bedre å innføre grep som begrenser stoppene i spillet, som f.eks. Premier League har prøvd seg på denne sesongen med det nye ballsystemet, at det blir lavere terskel for gule kort for drøying, og at dommerne blir bedre til å legge til riktig mengde tid

Er også viktig at overtiden blir spilt fullt ut i turneringer som VM selv om et lag leder stort og vinner kampen, for målforskjell kan bli avgjørende.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal tiden bare løpe er det helt ok om dommere slår hardere ned på overlagte forsøk på å kaste bort tiden. Helt greit å sentre bakover og spille på tvers i forsvar osv, men når man med vilje sparker bort ballen når motstanderlaget får frispark, «dauer» Neymarstyle når noen er borti deg eller at laget som slipper inn en redusering løper bort og tviholder på ballen inni mål så burde gule kort flagre. Ballgutter kan også bortvises hvis de bidrar til slik tidssløsing - sett noen grelle eksempler på dette i Sør-Europa og England.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (3 minutter siden):

Skal tiden bare løpe er det helt ok om dommere slår hardere ned på overlagte forsøk på å kaste bort tiden. Helt greit å sentre bakover og spille på tvers i forsvar osv, men når man med vilje sparker bort ballen når motstanderlaget får frispark, «dauer» Neymarstyle når noen er borti deg eller at laget som slipper inn en redusering løper bort og tviholder på ballen inni mål så burde gule kort flagre. Ballgutter kan også bortvises hvis de bidrar til slik tidssløsing - sett noen grelle eksempler på dette i Sør-Europa og England.

Det verste jeg ser er når spillere får så utrolig vondt, gjerne en meter unna sidelinjen ikke klarer å komme seg av banen og må ligge der og vri seg i smerte i flere minutter slik at spillet ikke kan settes igang igjen. Her burde man sørge for effektiv ekspedering ut av banen, selvom det kan være urettferdig at det ene laget må spille med en mann mindre en liten stund pga en hard takling. Allikevel, så tror jeg at et krav om effektiv "evakuering" av slike spillere ville ført til mange "magiske helbredelser på rekordtid". 

Det er vel nesten bare i herre-fotball spillere får så utrolig vondt, syns nesten det er på grensen til komisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første kamp har allerede begynt i dag. Dagens kamper:

Gruppe C
11:00 – Argentina - Saudi Arabia - TV2
17:00 – Mexico - Polen - NRK1

Gruppe D
14:00 – Danmark - Tunisia - TV2
20:00 – Frankrike - Australia - NRK1

I motsetning til kampene i går ser stadion ganske så pakka ut i Argentina - Saudi Arabia. Mange saudiere som har tatt turen til fiendelandet Qatar, og helt sikkert mange som vil se Messi.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (41 minutter siden):

Skal tiden bare løpe er det helt ok om dommere slår hardere ned på overlagte forsøk på å kaste bort tiden. Helt greit å sentre bakover og spille på tvers i forsvar osv, men når man med vilje sparker bort ballen når motstanderlaget får frispark, «dauer» Neymarstyle når noen er borti deg eller at laget som slipper inn en redusering løper bort og tviholder på ballen inni mål så burde gule kort flagre. Ballgutter kan også bortvises hvis de bidrar til slik tidssløsing - sett noen grelle eksempler på dette i Sør-Europa og England.

Gode tilltak, heller bruke det gule.  hadde ikke ønsket og sett atletico madrid kamp med det systemet de kjører i wm 🙂

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...