Gå til innhold

Fotball-VM 2022 - Qatar - 20. nov - 18. des


Snikpellik

Poll  

26 stemmer

  1. 1. Hvem _håper_ du vinner VM-finalen?

    • Argentina
      20
    • Frankrike
      6
  2. 2. Hvem _tror_ du vinner VM-finalen?

    • Argentina
      8
    • Frankrike
      18

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 18. des. 2022, 15:00

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Danmark freser mot FIFA og vil ikke stemme på Infantino selv om han er eneste kandidat som FIFA-president til valget i mars. De blir dermed tredje nasjon i verden som ikke støtter ham - etter Norge og Tyskland. Dette er i stor grad symbolsk, da det ikke er realistisk at en motkandidat til Infantino vil ha noen sjanse i en votering. FIFA består av 211 land.

De undersøker også etter sigende å gå til sak via CAS, slik som Tyskland skal. Det tyske forbundet har ennå ikke sendt inn søksmålet, men har advokater som jobber med saken og å undersøke mulighetene de har.

Det kommer også frem at trusselen FIFA kom med om gult kort for bruk av OneLove-kapteinsbind er minimum, og at de ikke har vært mer presise enn som så.

Dansk fotballtopp vil ha ny Fifa-president: – Det vi opplever er fullstendig uakseptabelt
https://www.nrk.no/sport/dansk-fotballtopp-vil-ha-ny-fifa-president_-_-det-vi-opplever-er-fullstendig-uakseptabelt-1.16191540

Sitat

Toppsjefene i dansk fotball langer ut mot Fifa etter regnbuebind-nekten. Nå vil de bytte ut Gianni Infantino som Fifa-president.

– Det er fullstendig uakseptabelt å bringe våre spillere inn i en slik situasjon så kort tid før åpningskampen. Det er dypt kritiserbart, sier fotballpresident Jesper Møller på en pressekonferanse.

Til stede var også DBU-direktør Jakob Jensen og fotballdirektør Peter Møller. Jesper Møller sier at de ikke ønsker Infantino videre som president.

– Der er kun én kandidat, og vi må se, om det kommer en ny kandidat. Det er stadig litt mer tid. Men Danmark kommer ikke til å støtte den nåværende president, sier han.

Forklarende tråd:

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (1 time siden):

Neuer trosser fifa og vil stille med regnbue-bind. Tar kortet og boten. Det står respekt av. Meget spent på å se hvordan det blir håndtert.

Han har et annet på, men delvis skjult under drakta. Ble sjekket av dommer.

Hele laget kom med denne protesten:

cb06fa60-ade9-4335-a16e-bbcea34b2b74?fit

Ingenting av dette ble vist på tv såvidt jeg så.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

England er det mest populær VM landslaget i Norge ?

Vet ikke. Nordmenn heier vel på mange ulike lag i mesterskap. Mange er svake for England, noen for Tyskland, Brasil eller Italia, mange for Danmark, Island osv. England engasjerer nok mye fordi så mange har et forhold til spillerne der.

Personlig har jeg alltid håpet på engelsk suksess fordi det hadde vært gøy, men heier også frem underdogs. Håper også som alltid på at et afrikansk lag skal klare å komme forbi kvartfinalene for første gang.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Vet ikke. Nordmenn heier vel på mange ulike lag i mesterskap. Mange er svake for England, noen for Tyskland, Brasil eller Italia, mange for Danmark, Island osv. England engasjerer nok mye fordi så mange har et forhold til spillerne der.

Personlig har jeg alltid håpet på engelsk suksess fordi det hadde vært gøy, men heier også frem underdogs. Håper også som alltid på at et afrikansk lag skal klare å komme forbi kvartfinalene for første gang.

Underdogs Saudi Arabia og Japan har overrasket mange.  Canada vant CONCACAF denne gangen og kan overraske  også håper jeg 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (6 minutter siden):

Hvorfor? Politikken er viktigere enn fotballen denne gangen. 

Så absolutt viktig å snakke om alt rundt fotballen i dette tilfelle, derfor er det kanskje like greit at vi dedikerer en egen tråd til akkurat det? Jeg syns det blir litt rotete når en post handler om en straffesituasjon og plutselig diskuterer noen USA, Afghanistan og IS i neste post. 

Lenke til kommentar
Dagner skrev (Akkurat nå):

Så absolutt viktig å snakke om alt rundt fotballen i dette tilfelle, derfor er det kanskje like greit at vi dedikerer en egen tråd til akkurat det? Jeg syns det blir litt rotete når en post handler om en straffesituasjon og plutselig diskuterer noen USA, Afghanistan og IS i neste post. 

Det henger så tett sammen at det går ikke an å ha to generelle tråder (en for fotball og en for politikk). De blir å spore av. Jeg vil nok anbefale kamptråder (evt 1 tråd for hver dag eller runde) hvis interessen er der.

Personlig boikotter jeg kampene, fokuserer på politikken og ser kun mål/highlights på nett i ettertid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Førstepost er ganske tydelig på ment innhold i denne tråden:

Sitat

Dette er tråden for å diskutere fotball-VM i Qatar som starter 20. november.

Både det som skjer sportslig, men enda viktigere alle de andre utallige negative omstendighetene rundt mesterskapet.

Om noen heller vil ha egne/egen kamptråd/er, er det da bare å opprette det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...