Gå til innhold

Fotball-VM 2022 - Qatar - 20. nov - 18. des


Snikpellik

Poll  

26 stemmer

  1. 1. Hvem _håper_ du vinner VM-finalen?

    • Argentina
      20
    • Frankrike
      6
  2. 2. Hvem _tror_ du vinner VM-finalen?

    • Argentina
      8
    • Frankrike
      18

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 18. des. 2022, 15:00

Anbefalte innlegg

blured skrev (5 minutter siden):

Grei nedgang i seertall det.

Veldig positivt. Sjekker opp litt andre tv-idretter i Tyskland og 9 millioner er bare ca. det dobbelte av seertallene for friidretts-EM som var i august (4.25 millioner).

Lunkne seertall i Europa vil føre verdien på tv-anbudene for neste VM ned, senke sponsorinntektene og dermed mindre penger til FIFA. Som jo er et språk de faktisk forstår.

En bakdel kan være hvis seertallene øker mye i andre verdensdeler, slik at FIFA ser mer og mer mot å tilpasse seg andre markeder og effekten av dalende interesse i Europa blir begrenset totalt sett.

Tipper seertallene er rekordlave i Norge også. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Danielzu skrev (1 time siden):

Belgia-Canada er den eneste hele kampen jeg har sett i vm. 

Er jo litt "navete" vm, har man en straight 8-4 jobb så kan man jo kun få med seg  1 1/2 kamp per hverdag. Skulle nesten tro det var en grunn man spiller mesterskap om sommeren.

Ja, det er ikke så lett å få sett kampene som går på dagtid uansett. Det jeg får sett, det ser jeg via IPTV så ikke seertallet mitt kommer med i noen statistikker. I det minste en bitteliten føkkju til FIFA der. Ellers har jeg en jobb hvor det er mulig å få sett en del når jeg vil.

EU fordømmer Qatar og Fifa for menneskerettighetssbrudd
https://www.nrk.no/sport/sportsnyheter-1.14660227#1.16193615.1.16193615 

Sitat

Europaparlamentet fordømmer Qatar og Fifa for menneskerettighetsbrudd angående VM. Det skriver Reuters.

Beskjeden kommer etter at Fifa forbød bruken av «OneLove»-armbind under mesterskapet, få dager før mesterskapet sparket i gang. I utgangspunktet hadde lagene blitt gitt lov til å bruke armbindet for å vise sin støtte for menneskerettigheter og retten til å elske hvem man vil. I Qatar er homofili forbudt.

Onsdag markerte Tyskland mot forbudet, ved at samtlige i start-elleveren holdt seg for munnen før kampstart. Frankrikes sportssminister oppfordret tidligere torsdag at landets fotballandslag går sammen om en symbolsk markering til støtte for menneskerettigheter.

– Er det fortsatt en måte vårt franske lag kan fortsette å uttrykke sin forpliktelse til menneskerettighetene? Svaret er ja, sa Amélie Oudéa-Castéra. Det skriver NTB.

Pressemelding fra EU-parlamentet. Ekstremt kraftig skyts mot FIFA. Det varsles at de vil starte etterforskning av FIFA.

https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20221121IPR56305/world-cup-in-qatar-fifa-should-help-compensate-families-of-dead-migrant-workers

Norges fotballforbund har også innkalt til pressekonferanse kl. 14 i morgen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 hours ago, Danielzu said:

Belgia-Canada er den eneste hele kampen jeg har sett i vm. 

Er jo litt "navete" vm, har man en straight 8-4 jobb så kan man jo kun få med seg  1 1/2 kamp per hverdag. Skulle nesten tro det var en grunn man spiller mesterskap om sommeren.

Begynnte med fast hjemmekontor under pandemien. Aldri før sett så mye VM som jeg gjør nå. 😄 

Ser aldri på fotball utenfor VM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...