Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tussi skrev (16 minutter siden):

Jeg synes ihvertfall ikke personer med penis som har voldtatt en ung jente skal sone i kvinnefengsel,.der mange av de innsatte gjerne er traumatiserte kvinner. 

Det er voldtekt vi snakker om

Jeg synes menn skal sone i fengsel for menn uansett hva de har gjort.

Tror du h*n du svarer (og dén siden) noensinne har brydd seg om ofrene?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Neptun1 skrev (1 minutt siden):

Vel, i artikkelen det er vist til, der en leder på krisesenter mener kvinner må "omformulere sine traumer ", så er svaret ift noen ihvertfall nei. Ift RF,.jeg har ikke noen grunn til å tro hun ikke bryr seg, men jeg mener like fullt at traumatiserte kvinners behov, der kanskje noen sitter i fengsel som følger av resultatet av traumer skal komme før rettighetene til personer med penis, uavhengig av hva de identifiserer seg som

• Liker 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (På 31.5.2025 den 11.03):

Er det "woke" ? Er det ikke "woke" ? 

Hva er det du mener eventuelt er woke eller ikke woke?

Ettersom du ikke ga noe kontekst skumleste jeg artiklene. Det handler altså om et band som på et tidspunkt ikke fikk et stipend grunnet uttalelser, og som deretter vant frem i retten. Videre at bandet ikke får delta på en festival grunnet sikkerhetshensyn. Jeg leste også at det sirkulerer video som angivelig viser bandet oppfordre til vold.

Kort sagt: Mye forskjellig. Er det politiets beslutning om å utestenge dem fra festival du ønsker at andre skal vurdere er woke?

For øvrig angrer jeg på at jeg brukte tid på å forsøke å finne ut hva du mener.

• Liker 1
Skrevet
Donkey Kong skrev (14 timer siden):

Greia er den at de blir kansellert for meninger, politiske ytringer, bruk av sin ytringsfrihet, men gjelder det bare om det er ytre høyre eller gjelder det for ytre venstre også ? Er det bare woke om venstre siden gjør det, eller er det woke når høyresiden kansellerer også, dette er jo noe det menes at bare venstresiden gjør, men det stemmer jo tilsynelatende ikke. 

Ettersom du ikke ga noe kontekst skumleste jeg artiklene.

For øvrig står det relativt svart på hvitt føler jeg, jeg kunne kanskje vært litt klarere, det jeg spør om er om kanselleringen av kneecap var motivert av wokeismen, i dette tilfellet høyresiden sin wokeisme, jeg ga noen linker for nettopp kontekst. 

For øvrig angrer jeg på at jeg brukte tid på å forsøke å finne ut hva du mener.

Jeg beklager at dette ble litt vagt, men jeg tenkte saken var velkjent, men uansett litt research er ofte nødvendig når man ikke vet hva saken dreier seg om, dette er likt for alle. Var du ikke interessert i utgangspunktet så hadde du ikke trengt å gi dette svaret. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
On 5/25/2025 at 6:11 PM, Neptun1 said:

Transkvinner er ikkje menn. Forøvrig er det vel neppe god ide å ha ei dame i herrefengsel. Når nokon ikkje kan vera i eine eller andre så må ein kanskje vurdere eit tredje alternativ.

• Hjerte 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (37 minutter siden):

For øvrig står det relativt svart på hvitt føler jeg, jeg kunne kanskje vært litt klarere, det jeg spør om er om kanselleringen av kneecap var motivert av wokeismen, i dette tilfellet høyresiden sin wokeisme

Om du sikter til politiets beslutning om å ikke tillate at bandet får delta på en festival, så tenker jeg det er vanskelig å knytte beslutningen til høyre- eller venstresiden.

Skrevet

Asiaterene er de eneste igjen som tør å lage videospill med seksualiserte kvinnelige karakterer. Faktisk så har jeg en tråd om det her haha

• Liker 3
Skrevet
Martelè skrev (17 minutter siden):

Asiaterene er de eneste igjen som tør å lage videospill med seksualiserte kvinnelige karakterer. Faktisk så har jeg en tråd om det her haha

Morsomt hvordan du beskriver sosialreformatorisk tilbakeståenhet og dårlige kvinnerettigheter som vågalt. Store deler av Asia ligger langt etter når det kommer til likestilling og kjønnsroller.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Donkey Kong skrev (37 minutter siden):

Om du sikter til politiets beslutning om å ikke tillate at bandet får delta på en festival, så tenker jeg det er vanskelig å knytte beslutningen til høyre- eller venstresiden.

Det er litt mer enn det, greia er den at ytre høyre ble voldsomt krenket av noe støtte til gaza, det skjedde på scenen i coachella, siden har det blitt  gravd i hver eneste lille greie de har sagt og gjort for å skade dem, og det er de igjen som har ført til at politiet ikke vil tillate bandet på en festival selv om de har spilt i Glasgow mange ganger før og aldri hatt et problem, med andre ord det er en såkalt kansellering, det vil i det minste jeg påstå.    

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Gavekort skrev (2 timer siden):

Morsomt hvordan du beskriver sosialreformatorisk tilbakeståenhet og dårlige kvinnerettigheter som vågalt. Store deler av Asia ligger langt etter når det kommer til likestilling og kjønnsroller.

Der er du på plass igjen ja. Jeg lurer på hvilken type person du er utenfor skjermen :laugh:

• Liker 5
Skrevet
Martelè skrev (1 minutt siden):

Der er du på plass igjen ja. Jeg lurer på hvilken type person du er utenfor skjermen :laugh:

Ironisk, når du svarer på et saklig argument med personangrep.

• Liker 8
Skrevet
Gavekort skrev (3 minutter siden):

Ironisk, når du svarer på et saklig argument med personangrep.

Ikke personangrep i det hele tatt. Jeg har ikke sagt noe om deg, fordi jeg ikke vet noe om deg,
utenom at du skriver på en ekstremt krass og edgy måte som er upassende for en administrator.

Men jeg har ikke "angrepet" deg enda. Men om jeg gjør, så har du nok gitt meg en valid grunn til det

• Liker 2
Skrevet (endret)
8 minutes ago, Martelè said:

Ikke personangrep i det hele tatt. Jeg har ikke sagt noe om deg, fordi jeg ikke vet noe om deg,
utenom at du skriver på en ekstremt krass og edgy måte som er upassende for en administrator.

Men jeg har ikke "angrepet" deg enda. Men om jeg gjør, så har du nok gitt meg en valid grunn til det

Kva er det egentlig du gjorde og gjør da? Fortel meg gjerne korleis det relaterte til saken og ikkje hen.

Endret av Drunkenvalley
Ettersom det ikkje berre er fortid, men aktiv hendelse
  • Liker 4
Skrevet
Martelè skrev (1 minutt siden):

Fin backpedalling.

• Liker 6
Skrevet
On 5/25/2025 at 6:11 PM, Neptun1 said:

Menn soner da vitterlig i fengsel for menn så det er litt vanskelig å vite hva du vil frem til. 🙄

• Liker 1
Skrevet
On 5/25/2025 at 5:52 PM, Tussi said:

Jeg synes ihvertfall ikke personer med penis som har voldtatt en ung jente skal sone i kvinnefengsel,.der mange av de innsatte gjerne er traumatiserte kvinner. 

Det er voldtekt vi snakker om

Dette er ikke et utbredt problem og dermed ikke så vanskelig å løse.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Lokalpolitiker krever at en mann ikke skal få lov til å jobbe fordi han ble anklaget for seksuelle overgrep, etter 4 år med etterforskning er han ikke dømt, det ble faktisk ikke engang tatt ut tiltale.

Her har vi faktisk et reelt problem som er litt verre enn det at kvinner å homofile er representert på dumboksen. Mennesker som må leve med lite annet enn et rykte om seksualovergrep resten av livet, evig eies kun et dårlig rykte. Ingen dom og ingen tiltale altså, men likevel, mannen får ikke lov til å jobbe.

https://www.vg.no/rampelys/i/63a8ae/marilyn-manson-konsert-avlyst-etter-protester

SOME spesielt må tvinges til å ta mer ansvar for sin totalt ukritiske spredning av alle mulige forskjellige løgner, og det samme må privatpersonene som sprer det videre, spesielt når det er snakk om alvorlige å ubeviste påstander om andre mennesker. 

• Liker 2
Skrevet
Gavekort skrev (På 3.6.2025 den 9.40):

En ting jeg lenge har lurt på er når dere fra moderatorteamet/admin.teamet kommenterer i diskusjoner, er det for å dele deres meninger eller blir det som en slags fasit? Jeg antar at de fleste ikke vil komme på feil side med dere og kanskje unnlater å delta i debatter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...