Gå til innhold

Skyteepisode ved London pub i Oslo


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Bugle said:

Jeg blir primitiv i tankegangen ved slike meningsløse, feige og hatefulle handlinger.

Akkurat nå tenker jeg at når man helt sikkert vet hvem som utførte dette, kunne dødsstraff vært en passende straff - uten rett til rettsak og grav - dump liket i sjøen. Skattepenger spart. Samme gjelder for Breivik.

Hvis Breivik har personlighetsforstyrrelser kan han ikke stort for at han skjøt og sprengte. Du synes ikke dine egne ytringer er ganske så hatefulle? Hva gir deg retten til å degradere andre mennesker til lik som skal dumpes i sjøen?

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (12 minutter siden):

På det ene siden klages det over at vi har så stort problem med høyreekstremister i Norge, og i samme vending så ønsker man å kvele debatten rundt å invitere flere med samme tankegods til å komme hit. Forstå det den som kan.

 

Ikke mange muslimer som kommer hit er høyreekstreme. De som er det ble for det meste igjen; det er jo tross alt de som bedrev krigføring og drev ALLE DE ANDRE bort derifra. 

Endret av .,.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

En ting jeg lurer på, fungerer PST? Hver gang 'dette' skjer er personene 'kjent' for de. Likevell klarer de ikke å fange det opp før det er for sent. Hva er statestikken, hvor mange tar de før hendelse skjer vs ikke?

Hvis du skal gi de det de trenger for å være "vellykket" så må vi på fullstendig overvåkning og null privatliv for oss lovlydige. Det at personen er kjent betyr jo at de har noe informasjon, bare ikke nok til å f.eks. arrestere noen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (Akkurat nå):

Hvis du skal gi de det de trenger for å være "vellykket" så må vi på fullstendig overvåkning og null privatliv for oss lovlydige. Det at personen er kjent betyr jo at de har noe informasjon, bare ikke nok til å f.eks. arrestere noen.

Helt fint for meg, om det kan redde mennesker. Har ikke noe å skjule.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Comma Chameleon said:

Hvis du skal gi de det de trenger for å være "vellykket" så må vi på fullstendig overvåkning og null privatliv for oss lovlydige. Det at personen er kjent betyr jo at de har noe informasjon, bare ikke nok til å f.eks. arrestere noen.

En slik overvåkning er nærmere enn du tror. EU er i ferd med å implementere overvåkning  på sosiale tjenester.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

En ting jeg lurer på, fungerer PST? Hver gang 'dette' skjer er personene 'kjent' for de. Likevell klarer de ikke å fange det opp før det er for sent. Hva er statestikken, hvor mange tar de før hendelse skjer vs ikke?

 

For å si det slik, det eksisterer omtrent ingen forebyggende virkning på hele systemet av vern. Det ble gjort en del forskning i Los Angeles, og om jeg husker rett så var forebyggende tallet rundt 1%. Det i et land som ødsler nokså mye ressurser på alt fra overvåkning, til mer eller mindre militært politi. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det veeeeldig på kanten å hevde at folk som kommer hit automatisk er ekstreme. De er alltid i mindretall, men mer høylytte. De skal ikke aksepteres enten de er nynazister eller religiøse fundamentalister. All fundamentalisme er jo på kollisjonskurs med virkeligheten da virkeligheten ikke er som deres fundamentale fantasier, enten de har plukket dem opp fra gamle bøker eller på nettet.

Eneste som hjelper er at det tause flertallet ikke forholder seg taust. Kvel dritten med kunnskap hvor enn den finnes spesielt når det vil kreve litt innsats feks. I virkeligheten versus online.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Salvesen. said:

En ting jeg lurer på, fungerer PST? Hver gang 'dette' skjer er personene 'kjent' for de. Likevell klarer de ikke å fange det opp før det er for sent. Hva er statestikken, hvor mange tar de før hendelse skjer vs ikke?

Hva er det å "ta" her mener du? Om jeg har fått tre fartsbøter så er det ikke greit at jeg får en fjerde FØR jeg har kjørt for fort igjen.

 

Just now, Salvesen. said:

Helt fint for meg, om det kan redde mennesker. Har ikke noe å skjule.

Så flott. Hvor bor du? Hva er adressa di og hvor ligger nøklene dine? Hva jobber du som? Hva tjener du i året? Har du barn? Hva heter dem og hvilken barnehage/skole går dem i? Tar gjerne imot ditt fulle navn og innlogging til sosiale medier også. Hvis du ikke har noe å skjule så gjør det vel ikke noe om du opplyser om dette på et offentlig forum.

Det har jeg ingenting med mener du? Helt riktig. Det har jeg ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
ticx skrev (2 timer siden):

Må jo si det er litt skuffende at armer, bein og tenner var intakt på vedkommende da politiet kom til. Helt ærlig. Spiller ingen rolle om det viser seg at terroristen er hvit brun gul blå eller grønn, ekstremisme er ekstremisme. Det er ingen kur for dumskap men det aller meste er forebyggbart ved at vi slutter å være så jævla tolerante for det.

Dette er ikke USA, vi har litt mer ryggrad, kunnskapsgrunnlag, sunne holdninger og samhold enn så lenge, vil vi bevare det må det forsvares. Slutt å godta hets mot folk som er annerledes, de er ikke annerledes de er oss. Jeg slenger med leppa hver gang jeg hører folk rakke ned på det være seg enten homofile eller folk som er genetisk overlegne oss nordmenn når det kommer til solbeskyttelse, tas det tidlig får idiotien ikke vokst, spesielt på nett.

Det er så utrolig viktig å ikke være en taus overbærende majoritet. Uten vasking stinker dritten stadig sterkere.

Selvfølgelig er ikke ytre høyre bare breivik og folk på hands hjernedødsnivå. Nynazister og si IS er akkurat de samme, de er bare fra forskjellige land og babler om forskjellige bøker og grunner. Holdningene og dritten deres er akkurat den samme, den bare ser annerledes ut på avstand for folk som er opphengt i geografi og snauskalle vs mullaskjegg.

Impulsivt, dog forfriskende. Neste gang noen rabulerer noe som "OMG woke bullshit" på Gamer.no om et videospill med en skeiv rollefigur o.l, håper jeg på motsvar med samme nivå av engasjement.

Vi er altfor høflige i møte mot slike holdninger, noen av oss kanskje fordi vi ikke vil være "den politisk korrekte festbremsen".

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (10 minutter siden):

Hva er det å "ta" her mener du? Om jeg har fått tre fartsbøter så er det ikke greit at jeg får en fjerde FØR jeg har kjørt for fort igjen.

 

Så flott. Hvor bor du? Hva er adressa di og hvor ligger nøklene dine? Hva jobber du som? Hva tjener du i året? Har du barn? Hva heter dem og hvilken barnehage/skole går dem i? Tar gjerne imot ditt fulle navn og innlogging til sosiale medier også. Hvis du ikke har noe å skjule så gjør det vel ikke noe om du opplyser om dette på et offentlig forum.

Det har jeg ingenting med mener du? Helt riktig. Det har jeg ikke.

Hva der er å ta? Personen har flere drapsforsøk bak seg samt besittelse av våpen. Slike folk burde burest inne og nøkkelen bør kastes. De er en åpenbar risiko, noe som viste seg i natt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønne tankegangen din men det er en EKSTREMT farlig holdning.

Ikke for meg.

Ekstremt farlig holdning å la denne psykopaten vandre i gatene også. Noe som åpenbarte seg i natt. Tidligere tatt med våpen og for drapsforsøk og trusler. Likevell går de å slurver på trygd og bygger opp til terror.

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (1 time siden):

Islam i seg selv har ingenting med det å gjøre. Vend fingeren mot noen andre. Teokrati er fellesnevneren dere ser etter.

they_arent_so_differ_1656142700745.jpg

Nettopp. Åpenhet for at folk er annerledes åpner opp for andre ideer og kritisk tenking, og det kan jo ikke teokrater og autokrater ha noe av. Det handler ikke om å bli frastøtt av homofil kjærlighet, det handler ikke om "familieverdier", det handler om et tankefengsel i et bestemt verdenssyn. Et angrep på kvinners og LGTBQ+ rettigheter er et angrep på din intelligens, tenkeevne, og søk etter kunnskap og viten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...