Gå til innhold

Diablo Immortal (PC)


Anbefalte innlegg

Outlier616 skrev (58 minutter siden):

Visste ikke at det var tilgjengelig allerede. 25GB tho? Regner med at mobilversjonen er en del lettere? ;)

 

Curuion skrev (52 minutter siden):

Først en 2-3Gb, også 10gb til man laster ned mens man spiller. 

Bruker 12 GB hos meg.
Har i grunnen bare installert spillet og så vidt prøvd det, men synes ikke spillet egner seg på mobil.
Kanskje om jeg hadde hatt nettbrett, da skjermen blir alt for liten på mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, yosraz_80 said:

Startet du nettopp? Min erfaring er at det er opplæringsmodus frem til du beseirer den første bossen. Etter det åpner spillet seg opp mer og mer. Antar at du enda ikke er der at du ser andre påloggede spillere som løper rundt omkring?

Grafikken er fin synes jeg også. Men brukergrensesnittet er for stort og tar for mye plass. 



Nei, jeg er bare nivå 8 eller no. Tror første kampanjen varer til ca 10? Er nesten ferdig.

Men jeg liker dårlig at det er "zoomet" så langt inn, og at, som du sier, GUI er veldig stort fordi det naturligvis er beregnet på mobil. Men på PC gjør det at det føles ut som et barnespill. Ellers kunne jeg nok spilt dette en del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (2 minutter siden):



Nei, jeg er bare nivå 8 eller no. Tror første kampanjen varer til ca 10? Er nesten ferdig.

Men jeg liker dårlig at det er "zoomet" så langt inn, og at, som du sier, GUI er veldig stort fordi det naturligvis er beregnet på mobil. Men på PC gjør det at det føles ut som et barnespill. Ellers kunne jeg nok spilt dette en del.

Ok. Jeg kom til level 22 før jeg sa takk for meg. 

Her er en ganske saklig, men rettferdig diskusjon/omtale av spillet. Anbefales! 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
yosraz_80 skrev (11 timer siden):

Startet du nettopp? Min erfaring er at det er opplæringsmodus frem til du beseirer den første bossen. Etter det åpner spillet seg opp mer og mer. Antar at du enda ikke er der at du ser andre påloggede spillere som løper rundt omkring?

Grafikken er fin synes jeg også. Men brukergrensesnittet er for stort og tar for mye plass. 

Hva mener du med at brukergrensesnittet er for "stort"?

Lenke til kommentar
19 hours ago, Thor. said:

Kjør på. Aggressiv P2W må utryddes. Vi kan ikke la spillselskapene gjøre dette med alle franchisene sine.

Mekelig nok er det dette "folk flest" vil ha, da det er her spillselskapene tjener mest. Folk klager over prisen på spill, klager over å måtte betale abonnement for mmo'er og ikke minst klager over at DLC'er koster penger, men blåser gjerne tusenvis på såkalte mikrotransaksjoner. 

Ofte er det såkalte hardcore gamers som dominerer forumene, og klager over alt, mens den store majoriteten av folk ikke har så mye tid å bruke og betaler derfor heller for å gjøre ting lettere.

Spillutviklere er som alle andre og lager det folk vil betale for. 

Hvis man vil endre ting så kjøp spillene til de som ikke baserer seg på mikrotransaksjoner og slutt å klag så mye over priser for spill, abonnementer og DLC'er som er de alternative betalingsmåtene. 

Lenke til kommentar

Jeg nådde level 17 og gav opp.

Den beste delen av dette spillet var tutorial. Så blir man plutselig kastet ut i en åpen verden med flere andre spiller som løper rundt hodeløst enn det er monstre.

Til å være mobilspill ser det veldig bra ut. Det har også en del interessante abilities for klassene. Dessverre ender moroa der. De skulle heller ha brukt energien de brukte på Immortal til å lage en utvidelse for Diablo III.

Den eneste gleden jeg ser i dette spillet er å spille det på mobil eller nettbrett og dra det frem i ny og ne uten å bruke noe penger på det. Spiller man på PC er det mye bedre å gå tilbake til Diablo 3 eller 2 Reforged.

Lenke til kommentar
Just now, Reg2000 said:

Med tanke på hvor mange som spiller det, sier det vel litt om hvor verdiløse brukeranmeldelser er.


Eventuelt sier det noe om hvor ubrukelige anmeldere er ;)

Altså, antall spillere er ikke alltid et kvalitetsstempel. Noen ganger spiller mange mennesker et spill rett og slett "because it's there". Det er ikke så mange gode mobilspill å velge fra. Dette kunne ha vært ett av dem. Dette er også launch. Hvor mange spiller Diablo Immortal neste uke, måned, eller år?

Lenke til kommentar

Som mobilspill er spillet greit nok hvis man spiller det helt casually og ikke betaler. Kanskje til og med bra.

Men både lootboxes (plyndrebokser?) og mikrotransaksjoner utnytter folk med lav impulsterskel, akkurat som gambling. Og dette spillet tar det til nye høyder.

Endret av Outlier616
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (3 timer siden):

Det eneste Diablo Immortal får meg til å ville gjøre er å spille de andre spillene. 1-2-3 og særlig 4. Håper de i det minste lærer av problemene med Diablo Immortal til å forbedre Diablo IV.

Jeg installerte like godt Diablo 3 + Reaper of Souls. Det er rett og slett så gøy å spille og uten tullet fra Immortal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (På 6.6.2022 den 17.35):

Jeg nådde level 17 og gav opp.

Den beste delen av dette spillet var tutorial. Så blir man plutselig kastet ut i en åpen verden med flere andre spiller som løper rundt hodeløst enn det er monstre.

Til å være mobilspill ser det veldig bra ut. Det har også en del interessante abilities for klassene. Dessverre ender moroa der. De skulle heller ha brukt energien de brukte på Immortal til å lage en utvidelse for Diablo III.

Den eneste gleden jeg ser i dette spillet er å spille det på mobil eller nettbrett og dra det frem i ny og ne uten å bruke noe penger på det. Spiller man på PC er det mye bedre å gå tilbake til Diablo 3 eller 2 Reforged.

Såpass ja :DJeg har kommet meg til lvl 33 og nyter spillet til det fulle tbh. Spiller det kun på pc og nyter spillet rett og slett. Enig med deg at det er mange spillere som løper rundt osv noe som gjør at det minner om et digert MMO spill, men jeg bryr meg ikke nevneverdig om det. De er borte med en gang du kjører solo instances og rifts. Jeg kommer nok til å maxe samtlige classer og se hvor langt jeg kommer uten å bruke en krone ;) 

 

Outlier616 skrev (På 6.6.2022 den 18.26):

Som mobilspill er spillet greit nok hvis man spiller det helt casually og ikke betaler. Kanskje til og med bra.

Men både lootboxes (plyndrebokser?) og mikrotransaksjoner utnytter folk med lav impulsterskel, akkurat som gambling. Og dette spillet tar det til nye høyder.

Sant nok, men er ingen som tvinger folk til å åpne lommeboka? Er jo det samme i COD:Mobile o.l spill. Det er vel kun snakk om noen top tier gems man ikke kan å få tak i uten å betale eller? Alt annet skal gå fint f2p?

Endret av Iterion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (1 time siden):

Sant nok, men er ingen som tvinger folk til å åpne lommeboka? Er jo det samme i COD:Mobile o.l spill. Det er vel kun snakk om noen top tier gems man ikke kan å få tak i uten å betale eller? Alt annet skal gå fint f2p?

Jeg tror du må undersøke dette litt mer. Det er mange videoer på YouTube der folk har analysert spillet til det grundigste. Før eller siden må du nok punge ut, selv i F2P modusen.

Lenke til kommentar
yosraz_80 skrev (9 minutter siden):

Jeg tror du må undersøke dette litt mer. Det er mange videoer på YouTube der folk har analysert spillet til det grundigste. Før eller siden må du nok punge ut, selv i F2P modusen.

Hmm ok. Har ikke sett disse videoene, men da er det godt mulig at jeg erfarer dette selv i litt høyere lvl. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...