Gå til innhold

Diablo Immortal (PC)


Anbefalte innlegg

Iterion skrev (53 minutter siden):

Hmm ok. Har ikke sett disse videoene, men da er det godt mulig at jeg erfarer dette selv i litt høyere lvl. 

Jeg skal ikke påstå at jeg har tilgang til den eneste og fulle sannheten. Det har jeg ikke. Dessuten er jeg muligens noe forutinntatt da jeg misliker lootboxes osv. fra før av. Slikt sett tror jeg at jeg ikke har kastet meg på "hylekoret" og kun dannet meg en mening basert på hva alle andre tenker. I tillegg er jeg åpen nok til å tenke at andre kan like spillet selv om jeg ikke gjør det og det er helt okei.

Mitt inntrykk er at spillet er smidig, men med noen bugs. Disse kan selvsagt lukes vekk av utviklerne og slikt sett fremstår de ikke noe særlig forskjellig fra andre utviklere. Bugs må man jo regne med, ikke sant? Grafikken er akseptabel på pc og det er en god flyt i kampene. De visuelle effektene er fine å se på. Jeg spilte med mus og tastatur og merket at det var en liten forsinkelse i bevegelser. Disse kan også patches av utviklerne. Men så kommer det som jeg reagerer mest på og det er de konstante "påminnelsene" om å kjøpe ting. Men det er jo F2P og utviklerne skal tjene penger. Poenget mitt er at de gjør det på en ærlig måte. Ikke ved å manipulere og snikinnføre disse tingene. En ting er påminnelser, men en annen ting at hvis jeg bruker penger så vil jeg for evig være i de laveste ligaene i spillet. Og det er her F2P kommer inn. Den som bruker penger (kjøper seg til makt) vil også ha suksess. Den som jobber hardt (grinder) vil ikke få noe lønn for strevet fordi en blir utkonkurrert av den som har kjøpt seg til fordeler. Men det er jo F2P så hva annet forventet jeg?

Når det gjelder spillet så spilte jeg på PC til jeg nådde nivå 22 for klassen min (Wizard). Det som slo meg var følgende:

- for mye zoom 
- altfor stort UI (på 1920x1080) på 27" 144 Hz skjerm
- de konstante påminnelsene om å kjøpe ting
- for mange menyer å klikke gjennom (å finne Battle pass var ikke gøy)

Disse eksemplene er selvsagt noe som utviklerne kan endre når spillet kommer ut av beta og er nok ikke de beste til å underbygge hovedargumentet mitt. Det er mye teknisk rundt spillet som jeg ikke klarer å forklare selv, dels pga. manglende begreper og terminologi og dels fordi det er ganske komplisert, og jeg ble satt ut av hvor lite kunnskaper jeg egentlig har om det som skjer i spillverdenen. Men også fordi hele greia er komplisert. Derfor henviser jeg til noen YouTube videoer så kan du danne din mening. Tror og håper at de omtaler både det positive og negative ved spillet.

https://www.youtube.com/watch?v=esmypIqCa5A
https://www.youtube.com/watch?v=zQNfvEpvUuk&t=55s
https://www.youtube.com/watch?v=Z5HIXDpMX9s
https://www.youtube.com/watch?v=S-7iNg2OClM&t=434s
https://www.youtube.com/watch?v=Jwn-aVc13VY&t=423s
https://www.youtube.com/watch?v=BzvKUqDAfC8

 

Endret av yosraz_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt innspill @yosraz_80. Jeg er heller ikke veldig interessert i å lese anmeldelser og se videoer av folks meninger før jeg har fått testa spillet skikkelig selv og dannet mitt eget syndspunkt. Det er noen bugs som du sier, men det er ikke noe uforventa av et spill i beta, imo. Foreløpig har det ikke gjort noe med gameplayet for min del. Enig i at det er litt for mye zoom og at det blir litt mye mas og kjas med å kjøpe ting og at man hele tiden henvises de samme menyene. Dog synes jeg spillet er veldig smooth og grafikken nydelig. 

Jeg kjører også som wizard forsåvidt, veldig morsom class å spille :D Skal sjekke ut noen av de videoene litt etter hvert, enn så lenge blir det å teste ut spillet mer og komme seg opp i end lvl og se hva jeg synes da. Har kun kjørt sololøpet til nå, er litt spent på hvordan det blir med warbands osv etterhvert.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (På 6.6.2022 den 18.26):

Som mobilspill er spillet greit nok hvis man spiller det helt casually og ikke betaler. Kanskje til og med bra.

Men både lootboxes (plyndrebokser?) og mikrotransaksjoner utnytter folk med lav impulsterskel, akkurat som gambling. Og dette spillet tar det til nye høyder.

Jeg tror at utviklerne har tatt til høyde alt i spillet. Tenk selv; tror du ikke at de har tenkt at spillere kan spille "gratis" versjonen av spillet og disse vil de ikke tjene penger på? Jeg tror at de har tatt dette med i regnestykket og gjort spillet mindre appellerende for "gratispassasjerene". 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (23 timer siden):

Diablo Immortal er på 5. plass over spill som har tjent mest i Play store.
Raid Shadow Legends som kom ut i 2019 er nå på 7. et spill som har fått masse negativ omtale pågrunn av P2W.

Dette kommer til å dø ut om en stund. Det er klart at mange lastet ned spillet for å teste det og mange vil nok slette det. Vi må la det gå par måneder til før vi kan si noe mer om salgstall osv.

Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (På 15.6.2022 den 5.04):

Immortal på mobil som tidsfordriv når man er ute i det fri kan jeg være med på. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor folk spiller Immortal på PC. Diablo 3 er jo fremdeles bedre?

Jeg tenker motsatt da jeg aldri har sett på Diablo som et mobilspill. Er det mulig å spille på PC, velger jeg det 10/10 ganger. Diablo 3 er jeg helt utbrent på og lei av så er mye diggere og mye mer motiverende å game nye Immortal da :) Har begynt å grinde set armour og paragon lvls nå, det kommer til å bli en tålmodighetsprøve å få tak i fulle sett for å si det sånn. Til nå så har jeg fått samme gear sikkert 3-4 ganger som jeg allerede har fra før, bare med bittelitt andre stats(Hell I). 😂

Endret av Iterion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...