Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store MC-tråden!

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Var ute å hjalp junior å montere stålvevd bremseslange på brems foran på Varadero 125'en i dag, ligger an til sesongstart. Er folket klare?

Skrevet

Jeg venter nok litt til for å slippe å vaske så mye. Men det gledes. Planlagt sommerturen allerede så satser på en solfylt sommer.

• Liker 1
Skrevet

Tok meg en tur i dag. Fortsatt litt i grenseland kaldt, selv med vinterhansker, men er temperatur nok til å råne rundt i byen (med regelmessige pauser for å tine fingrer).

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hentet sykkelen fra vinterlagring på lørdag. Gikk fint å kjøre 25 korte kilometer med varmeholker og vinterhansker. Blir kanskje å kjøre til jobb i morgen eller torsdag. 

Endret av Megaoctane
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Megaoctane skrev (1 time siden):

Hei

Noen som vet eksakte mål etc for hvor kjeglene skal legges og avstand mellom kjeglene?

IMG_4510.thumb.jpeg.84cb5146fa3e8646801dffd453ade070.jpeg

finner et bilde på nett, men den viser 4 kjegler

spacer.png

kjøreskolene bruker vel ca 3.5m mellom kjegler og 1m spor, du finner ikke noen offisielle tall for dette desverre, antall kjegler er vel rundt 6-7

Endret av Dragonlove
  • Liker 1
Skrevet
Megaoctane skrev (6 timer siden):

finner et bilde på nett, men den viser 4 kjegler

Ser ikke problemet. Kan du ikke bare fjerne den fjerde kjeglen???

image.thumb.png.84e6b81855bacf2b5e8f5959b4d8e0d4.png

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

image.thumb.jpeg.52d4ffceb692e7220ac0e9d51500945a.jpeg

Plukket opp ny doning i går!

Nå er det bare å vente til veiene blir feiet og temperaturen stiger☀️🏍️

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Har vært noe så jævlig plaget med oljefilteret på Triumphen når jeg skulle ta vårservice nå. Holdt på tre kvelder med å få av driten før jeg til slutt klipte filteret i stykker og brukte varmluft på blokka. Tydeligvis har forrige eier eller forhandler brukt noe smøremiddel på gjengene for det begynte å renne noe nedover når jeg påførte varme. Og i tillegg var o-ringen knusk tørr.

Så antar det har vært kombinasjon av noe gjengemiddel, tørr o-ring og antagelig brukt verktøy for å tilstramme filteret. For tappepluggen var også så hardt dratt til at jeg måtte bruke latmann på skrallen for å løsne den.

Så i dag har jeg fått montert på felgene igjen med sprell nye Michelin Road 6, skiftet oljefilter og olje. Når jeg akkurat var ferdig begynte det selvfølgelig å snø :D

• Liker 2
Skrevet

Er noen smøremidler som er lite kompatible med nitrilpakninger, så kan hende forrige eier har prøvd å være smart og smurt på kobberfett eller noe som ikke er kompatibelt med nitril.

KriZZ skrev (8 timer siden):

Plukket opp ny doning i går!

Veldig fin sykkel! Digger XSR. Veldig unikt og tidløst design.

Skrevet (endret)

Er det noen som vet om kjøregården i Drammen/Drøbak er åpen i helgene/påsken?

Leste et sted at det er en kjøregård på varemessa Lillestrøm også som er åpen, stemmer det?

Endret av Megaoctane
Skrevet (endret)

Ser ut som sånn tenåringene kjører (men da helst maksimalt ett). Er det mer praktisk? Ser du bedre bak? Hvis ikke er svaret klart NEI.

Endret av Abigor
  • Hjerte 1
Skrevet
Abigor skrev (Akkurat nå):

Er det mer praktisk? Ser du bedre bak?

Ja, siden jeg slipper at armene mine blokkerer sikt. Speil nedover er mer en caferacer-ting enn en ungdomsting synes nå jeg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...