Gå til innhold

Alternativer til Resett.no


Norolf

Anbefalte innlegg

Helm skrev (7 minutter siden):

Resett, document, Steigan - er alle disse i samme kategori?

Jeg kjenner ingen av dem, har bare hørt navnene. Vet ikke engang om det er trygt å besøke disse stedene. Er de politiske?

 

Steigan er en ytre venstre blogg. Resett og document er nasjonal konservative nettaviser. Ja, de er helt trygge å besøke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange takk alle sammen,

har i mellomtiden sett litt nærmere på steigan.no eller rettere sagt "motdagforum".

Mye som virker veldig sånn kronglete, forskrudd og ør der etter min smak. Det er jo virkelig snarere en slags muse-blogg med uhyre mange rettskrivningsfeil enn en et stort forum.

Han Steigan har - som jeg ser det - en del gode poeng i utgangspunktet. Eksempelvis når han viser til den enorme og beklagelige virkningen som sammenbruddet av kommunismen hadde for veldig mange også i vesten.

Men så bygger han helt avsides liggende teser på dette fundamentet.

Virker nesten for meg som om han ikke har fått med seg at den gamle kommunistiske sovjetunionen har sluttet med å eksistere og at Putin ikke er en gammeldags kommunist, men det stikk motsatte - en forsluken gjerrig nyføydal, erkekapitalistisk wannabe-tsar.

Heier man på Puitler så kan man like godt heie på  verdenshistoriens mest forbryterske kapitalister og monarker. Så Steigan blir antakelig ikke mitt nye hjemsted for diskusjoner.

Facebook og Twitter utelukker jeg av diverse grunner. Ikke "fø monsteret!" er devisen her.

Besett er dessverre steindau etter at de la kommentarfeltet bak betalingsmuren. Ser nesten ut som om det må bli document.no.

Noe jeg heller ikke er så helt begeistret for. Var ikke han "Anders B." med i document? Og jeg mener å huske at de ynket seg på Resett over at det var en voldsom sensurering og sperring på document.no også.

Når man ikke får lov til å komme med egne innspill og en litt annen vinkling er det jo lite vits i det hele...? Skrive i en time på et innlegg som blir slettet etterpå - det er ikke gøy.

Jeg får se. Synd at Resett har sluttet å eksistere som åpent politisk forum med høy takhøyde i favør av ytringsfriheten...

Men sånn er det bare....

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Norolf skrev (50 minutter siden):

Var ikke han "Anders B." med i document?

Tror det var en annen som kalte seg Fjordman som ble skandalen der. Breivik hadde benyttet noe av tekstene til Fjordman i manifestet, og Fjordman ble dermed uthengt i tida etterpå, og navnet ble også offentliggjort etter ei stund. Det som Breivik faktisk var med i, har ikke blitt skandalisert på samme måte. Var han ikke med i FrpU og gaming, tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 time siden):

Tror det var en annen som kalte seg Fjordman som ble skandalen der. Breivik hadde benyttet noe av tekstene til Fjordman i manifestet, og Fjordman ble dermed uthengt i tida etterpå, og navnet ble også offentliggjort etter ei stund. Det som Breivik faktisk var med i, har ikke blitt skandalisert på samme måte. Var han ikke med i FrpU og gaming, tro.

Stemmer nok det du skriver her. I hvert er det antakelig den alminnelige fortellingen. Jeg hadde faktisk glemt dette. Stakkars Fjordman. Den sosiale "henrettelse" / totale utfrysing fungerer nok den dag i dag i Norge...Sånn burde det kanskje ikke være om man ikke har gjort seg skyldig i noe straffbart?

Men jeg skal innrømme at jeg aldri noensinne har lest hverken "manifestet" til A.B. eller noe av det Fjordman har skrevet.

Men jeg har forstått det sånn at det ikke var noe straffbart i det Fjordman hadde skrevet og langt fra noe som kunne tolkes som anstiftelse til A.B's morder. Så da er det kanskje litt voldsomt med fullstendig utfrysning som antakelig har blitt Fjordmans skjebne. Var det ikke han som aldri mere fikk seg en ny jobb?

Endret av Norolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/19/2022 at 5:11 PM, The Very End said:

Noen spørsmål;

1) Hvordan kan du si at det er ensidig vinklet media i dag, når det er typ tusenvis av forskjellige medieaktører med forskjellig politisk tilhørighet / vinkling? 
2) Hvordan vet du at mesteparten av folk hater egne politikere? Hva er det basert på?
3) Kan det tenkes at politikere er litt som foreldre, som av og til må være uvenner med sine barn for deres eget beste?

Beklager for at jeg blander meg inn 

men har egne betrakninger og tanker på dette

1. Mye av MSM er pro Eu og slipper til nesten bare eu vennlige skribenter eller skriver artikler for å prøve å påvirke befolkningningen til å bli pro Eu (Se  massesuggesjon)

eller så er det en del skribenter som er subjektive istedetfor objektive

2.Er vel ikke riktig at folk flest hater egne politkere men det er mye mistilitt på grunn av en rekke justismord, Nav skandale og en del andre faktorer og mye arroganse og nepotisme hos de som skal styre etter min mening.

3.Eller det kan skyldes at folk flest har egentlig lite påvirkning på politikken

skjer som oftest bare med valg eller om det er virkelig store bevegelser i befolkningen

i andre tilfeller driter Politikerne i hva massen mener og snikinfører det folk er prinsipielt imot Eøs( Ligth eu)

Endret av Lodium
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Lodium skrev (2 minutter siden):

Beklager for at jeg blander meg inn 

men har egne betrakninger og tanker på dette

1. Mye av MSM er pro Eu og slipper til nesten bare eu vennlige skribenter eller skriver artikler for å prøve å påvirke befolkningningen til å bli pro Eu (Se  massesuggesjon)

eller så er det en del skribenter som er subjektive istedetfor objektive

2.Er vel ikke riktig at folk flest hater egne politkere men det er mye mistilitt på grunn av en rekke justismord, Nav skandale og en del andre faktorer og mye arroganse og nepotisme hos de som skal styre etter min mening.

3.Eller det kan skyldes at folk flest har egentlig lite påvirkning på politikken

skjer som oftest bare med valg eller om det er virkelig storre bevegelser i befolkningen

i andre tilfeller driter Politikerne i hva massen mener og snikinfører det folk er prinsipielt imot Eøs( Ligth eu)

Bort sett fra at dere jo ikke er med i noe EU light, men EU heavy 😉  100% enig. Det er bare svada at Norge ikke er med i EU. Formelt kanskje på den ene eller andre måten. Men i praksis er dere mere med enn alle de andre. Dere er med uten stemmerett. Ikke det at det egentlig spiller noen rolle. Det er uansett andre krefter som bestemmer som ikke sitter i noe som helst "parlament"......

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Norolf said:

Bort sett fra at dere jo ikke er med i noe EU light, men EU heavy 😉  100% enig. Det er bare svada at Norge ikke er med i EU. Formelt kanskje på den ene eller andre måten. Men i praksis er dere mere med enn alle de andre. Dere er med uten stemmerett. Ikke det at det egentlig spiller noen rolle. Det er uansett andre krefter som bestemmer som ikke sitter i noe som helst "parlament"......

sorry, jeg burde skrevet eu  heavy bare uten stemmerett

ikke at stemmeretten vår hadde hatt så enormt mye å si i Eu

vi er til og med mer intrigrert i eu og har vedtatt mer eu regler og lover enn selv den mst pessimistiske Nei til eu  person våget å drømme om.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Lodium skrev (12 minutter siden):

sorry, jeg burde skrevet eu  heavy bare uten stemmerett

ikke at stemmeretten vår hadde hatt så enormt mye å si i Eu

vi er til og med mer intrigrert i eu og har vedtatt mer eu regler og lover enn selv den mst pessimistiske Nei til eu  person våget å drømme om.

 

Det er sant. Kanskje dere ikke blir like ribbet rent økonomisk sett. Er Norge bidragsyter til EU? Ikke vet jeg.

 

Uansett så stemmer det - som jeg ser det - at det ikke finnes meningsmangfold i norske media. Like lite som i det tyske media-landskapet. Media er ensrettet. Det er storkapitalen som bestemmer over "fortellingene" og propagandaen vi blir utsatt for. Det er derfor jeg syns det er synd at Resett har gått under. Og derfor at jeg leiter etter noe lignende som Resett før....

Men jeg har hittil ikke inntrykk av at det finnes. Resett var noe helt spesielt. Synd at eierne selv bestemte seg for å ødelegge det. Men jeg skjønner jo at Resett ble utsatt for enormt press. Eliten likte den slags media sikkert ikke i det minste - mildt sagt.

Endret av Norolf
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Norolf said:

Det er sant. Kanskje dere ikke blir like ribbet rent økonomisk sett. Er Norge bidragsyter til EU? Ikke vet jeg.

Vi gir veldig mye penger via EØS

det koster også mye penger å drive en del prosjektet og kan ha samtidig negativ påvirkning på arbeidslivet vårt

Samarbeid er bra men det blir ikke mer ansatte i Norge som betaler skatt av at vi har en forskningsbase i ett annet eu land

Nho og bedriftstalsmenn har hitill ikke greid å dokumentere om vi tjener mer enn vi gir i EØS midler og annet diverse

de bare sier avtalen er postiv for Norges del uten å dokumentere det

Ps. Det er ikke ett eget fond som henter ut penger fra denne avtalen dersom det er slik at den går med overskudd slik oljefondet er lagt opp

det er heller ikke noen  avgifter som er øremerket fra dette formålet samtidig vet en at eøs har ført til svekkelse av arbeidslivet i Norge.

 

 

Endret av Lodium
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lodium skrev (26 minutter siden):

Vi gir veldig mye penger via EØS

det koster også mye penger å drive en del prosjektet og kan ha samtidig negativ påvirkning på arbeidslivet vårt

Samarbeid er bra men det blir ikke mer ansatte i Norge som betaler skatt av at vi har en forskningsbase i ett annet eu land

Nho og bedriftstalsmenn har hitill ikke greid å dokumentere om vi tjener mer enn vi gir i EØS midler og annet diverse

de bare sier avtalen er postiv for Norges del uten å dokumentere det

Ps. Det er ikke ett eget fond som henter ut penger fra denne avtalen dersom det er slik at den går med overskudd slik oljefondet er lagt opp

det er heller ikke noen  avgifter som er øremerket fra dette formålet samtidig vet en at eøs har ført til svekkelse av arbeidslivet i Norge.

 

 

Som jeg ser det er EU ment og har alltid vært ment som storkapitalens og arbeidsgivernes interesseforening.

Fri flyt av kapital over landegrensene, fri flyt av arbeidermassene som enten skal tvinges til å flytte for å holde følge med arbeidsgiveren som gjerne flytter til billigere land eller så skal de billige arbeidstakerne verves og importeres fra andre land - og ødelegge for den innfødte befolkningen i de landene med høyere levestandard. EU har alltid vært et prosjekt om en stor og like fattig arbeiderklasse i alle de europeisk landene med lave lønner, lave standarder mtp miljøvern, arbeidssikkerhet og for det meste antakelig lav sosial sikkerhet.

Det har ALDRI vært meningen ved EU eller EØS  å fremme velstand eller velferd i favør av folket, av allmuen. Det stikk motsatte er tilfelle. Hvorvidt det også er et omfordelingsprosjekt mellom de enkle europeiske landene er ikke så lett å si. Det skilles jo mellom land som er netto-bidragsyter og sånne som er mottaker av penger. Så det er ingen tvil at pengene også tas fra befolkningen i noen land og gis til befolkningen i andre land. Tyskland er netto-bidragsyter og Polen mottaker. Dette betyr ikke noe annet enn at velstanden tas fra den tyske befolkningen og gis til Polen. Men om pengene havner oss den gemene polakk - det er ikke jeg så sikker på.

Jeg kan godt forestille meg at pengene sluses tilbake til giverlandene på en eller annen vei. For eksempel tas altså disse pengene fra de tyske arbeidstakerne (som jo står for det aller meste av statens skatteinntekter). Og så kan det tenkes at de blir gitt et veiarbeidsprosjekt i Polen. Men surprise: oppdragstakeren til dette prosjektet er kanskje et tysk firma. Så det som egentlig skjer at tyskere blir ribbet for at polakker får bedre infrastruktur OG SAMTIDIG den tyske storkapitalen tjener penger på dette. Det som skjer er altså ikke bare en omfordeling fra tyskere til polakker, men også fra arbeidersjiktet til entreprenørs-sjiktet.

EU er klassekamp - påbegynt av "eliten" mot befolkningen. Alt dreier seg utelukkende om det å ribbe andre for penger.....

 

Lenke til kommentar
Norolf skrev (På 19. mars 2022 den 14.17):

Hallais!

Resett.no har jo nettopp nå blitt nedlagt. (Nøyere sagt: De har stengt kommentarfeltet og dermed er det jo ingen vits i hele greia lenger. Da får de bare komme seg inn i varmen og få pressestøtte for noe som ingen gidder å lese uansett.)

Finnes andre nyhetssider med fortsatt åpne kommentarfelt også?

Mange takk for tips!

Diskusjon. no er bra, her er det stor takhøyde, og mange ulike perspektiver og meninger. Bare pass på at du ikke blir en av de dopaminavhengige, som kaster bort livet sitt på jakt etter svar og liker-klikk. Ellers er kanskje Document og Breibart noe for deg, hvis du liker høyreaviser? Du kan også kommentere ganske fritt på YouTube, f eks. 

Ensretting i media er et problem. Enig med deg der. Jeg husker at journalister hadde ulike politiske ståsteder og meninger for 15-20 år siden, men den tiden er nok over. Det hovedstrømsmedia kaller fakta og sannhet, er ofte bare en politisk venstrevridd tolkning av virkeligheten, ikke virkeligheten selv, slik som journalistene påstår. Andre tolkninger er like relevante. Kort sagt: Alternative synspunkter slipper ikke til. Men frie mennesker er vi nå alle sammen, heldigvis.  

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
57 minutes ago, Norolf said:

Som jeg ser det er EU ment og har alltid vært ment som storkapitalens og arbeidsgivernes interesseforening.

Fri flyt av kapital over landegrensene, fri flyt av arbeidermassene som enten skal tvinges til å flytte for å holde følge med arbeidsgiveren som gjerne flytter til billigere land eller så skal de billige arbeidstakerne verves og importeres fra andre land - og ødelegge for den innfødte befolkningen i de landene med høyere levestandard. EU har alltid vært et prosjekt om en stor og like fattig arbeiderklasse i alle de europeisk landene med lave lønner, lave standarder mtp miljøvern, arbeidssikkerhet og for det meste antakelig lav sosial sikkerhet.

Det har ALDRI vært meningen ved EU eller EØS  å fremme velstand eller velferd i favør av folket, av allmuen. Det stikk motsatte er tilfelle. Hvorvidt det også er et omfordelingsprosjekt mellom de enkle europeiske landene er ikke så lett å si. Det skilles jo mellom land som er netto-bidragsyter og sånne som er mottaker av penger. Så det er ingen tvil at pengene også tas fra befolkningen i noen land og gis til befolkningen i andre land. Tyskland er netto-bidragsyter og Polen mottaker. Dette betyr ikke noe annet enn at velstanden tas fra den tyske befolkningen og gis til Polen. Men om pengene havner oss den gemene polakk - det er ikke jeg så sikker på.

Jeg kan godt forestille meg at pengene sluses tilbake til giverlandene på en eller annen vei. For eksempel tas altså disse pengene fra de tyske arbeidstakerne (som jo står for det aller meste av statens skatteinntekter). Og så kan det tenkes at de blir gitt et veiarbeidsprosjekt i Polen. Men surprise: oppdragstakeren til dette prosjektet er kanskje et tysk firma. Så det som egentlig skjer at tyskere blir ribbet for at polakker får bedre infrastruktur OG SAMTIDIG den tyske storkapitalen tjener penger på dette. Det som skjer er altså ikke bare en omfordeling fra tyskere til polakker, men også fra arbeidersjiktet til entreprenørs-sjiktet.

EU er klassekamp - påbegynt av "eliten" mot befolkningen. Alt dreier seg utelukkende om det å ribbe andre for penger.....

 

Dette gjelder i enda større grad i USA

Det er for de meste de store bedriftene og selskapene som bestemmer eller at de driver lobbyvirksomhet for å påvirke politikken

Så sånn egentlig er det ikke demokratiet som egentlig styrer i vesten selv om det kan se slik ut av og til ved valg og større bevegelser i befolkningen

det er økonomien og kapitalen og store selskaper som bestemmer stort sett,  folk ser det bare ikke

mesteparten av Bråket om rasisme tror jeg handler om i bunn og grunn om økonomi og at rasisme er en måte for å ta fokuset vekk fra lønnsforhold og arbeidsrettigheter.

Under streiken i Amazon selv om det er mange fargede som streiket der så man ikke noe villighet  til øke lønninger og  bedre vilkår men de  kunne da skylde på at det ikke dreide seg om rasisme i og med at det jobbet hvite der også med like lav lønn

pluss kreativ streikebryteri

samtifg kunne sjefen for amazon med dette argumentet påstå at han ikke var rasist

å utnytte folk fra andre land er jo ikke ulovlig spesielt i ett fritt uregulert marked der folk kommer fra land med ett helt annet lønnsforhold, kultur innen arbeidslivet og lover og regler

Så media er til stor grad ensrettet i forhold til hva det var for 20 år siden sånn ca

Endret av Lodium
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (3 minutter siden):

Diskusjon. no er bra, her er det stor takhøyde, og mange ulike perspektiver og meninger. Bare pass på at du ikke blir en av de dopaminavhengige, som kaster bort livet sitt på jakt etter svar og liker-klikk. Ellers er kanskje Document og Breibart noe for deg, hvis du liker høyreaviser? Du kan også kommentere ganske fritt på YouTube, f eks. 

Ensretting i media er et problem. Enig med deg der. Jeg husker at journalister hadde ulike politiske ståsteder og meninger for 15-20 år siden, men den tiden er nok over. Det hovedstrømsmedia kaller fakta og sannhet, er ofte bare en politisk venstrevridd tolkning av virkeligheten, ikke virkeligheten selv, slik som journalistene påstår. Andre tolkninger er like relevante. Kort sagt: Alternative synspunkter slipper ikke til. Men frie mennesker er vi nå alle sammen, heldigvis.  

Bortsett fra bare to, men viktige ord veldig enig i det du skriver. 

Det første ordet jeg ikke er helt enig i er "venstrevridd". Jeg vet hva du mener og til dels kan jeg også si meg enig her. Tenker på "antirasisme" eller wokisme eller grender-tøvet, osv. Men det avgjørende planet er det økonomiske, ikke det kulturelle. Og økonomisk er det som foregår ikke "venstre", men ytterst høyrekapitalistisk. Den simultane masseimporteringen av et under-proletariat fra primitive land skjer ikke av en dumm-naiv snilisme, men av utspekulerte høyrekapitalisrike hensikter. Ingenting er mer egnet for å ødelegge for velferd, sosial sikkerhet, borgerlige rettigheter for arbeiderne enn nettopp det. 

Det andre ordet jeg ikke er helt enig i er derfor også "frie". Vi er intet mindre enn frie. 

Lenke til kommentar
On 3/20/2022 at 4:18 PM, PosteMonopolet said:

Politiske ja. Anbefaler egentlig å holde deg unna hvis du har lett for å bli provosert av politikk og samfunn.

Ikke noen fare for det. Det mest provoserende her i landet er et helt annet sted, det er nemlig selveste Stortinget.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...