Gå til innhold

Alternativer til Resett.no


Norolf

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Epoch Times er et ytre-høyre nettsted som springer ut av den kinesiske ny-religiøse bevegelsen Falun Gong. Dersom du ønsker å lese falske nyheter om at koronavaksiner endrer ditt DNA, at Donald Trump vant valget, pseudovitenskap om AI-roboter og sånne ting så er det kanskje noe for deg. I går publiserte de for eksempel en falsk nyhet om at Zelensky er blitt nominert til Nobels fredspris. De poster dog også artikler fra nyhetsbyråer som AP og Reuters, slik Resett gjør med NTB her i Norge, for å fylle opp med innhold.
 

Ja, det stemmer at Pål Steigan er pro-Putin og pro-Assad. Steigan.no bærer preg av det, kan man mildt sagt si - det er jo bare å se på innholdet. Generelt er Steigan.no fullt av Kreml-propaganda og andre konspirasjonsteorier, for eksempel om koronapandemien og vaksiner.

Hmmm... Altså akkurat hva gjelder nobel fredsprisen og Selenskyj kan det nesten se ut som om du tar feil? Bare les for eksempel: https://orf.at/stories/3254178/

ORF.at er altså østerrikske NRK.no og de skriver at en gruppe europeiske politikere faktisk har nominert Selenskyj til nobels fredspris. Noe som selvsagt ikke betyr at han også FÅR prisen.

Angjeldende Corona-vaksinen så har jeg satt meg inn i bildet litt her og vet derfor at det er en liten teoretisk fare for at vaksinen kan forandre DNA'et. Men det er bare en ørliten sjanse for det og selv om så skulle skje betyr ikke det at man våkner som Frankenstein dagen etter eller forvandles til en kafkask edderkopp.

Vi bærer omtrent 95% DNA med oss som ikke er aktiv og som er til felles med alskens dyrarter.

Så om det innlemmes noe ytterligere ikke-funksjonell DNA så gjør ikke det meg så mye :-). Det samme kunne skjedd som følge av selveste virusinfeksjonen. Visste du at moderne virologi går ut fra at man nærmest aldri blitt kvitt et virus etter å ha blitt smittet en gang i livet? Jeg har selvsagt latt meg vaksinere to ganger med tyske BioNTech..

Donald Trump og valget. Vel, nei. Jeg mener nok ikke at han tapte på grunn av valgjuks. For å være ærlig så er ikke jeg noe særlig interessert i Trump heller og bryr meg ikke så mye. Men hadde jeg levd i USA hadde sikkert stemt på ham. Hva ellers skulle man gjort for å skremme den kleptokratiske eliten litt. De forstår det bare på den harde måten.Ikke det at jeg mener Trump er mindre kleptokratisk. Men eliten får kjenne smaken at de er i ferd med å miste grepet. Og det er jo en veldig god utvikling. Jeg vedgår at Trump er rett og slett farlig, uberegnelig og nesten samme psykopat som Putin. Et farlig legemiddel for elitene. Men noen sjanser må man vel ta? Ingen vits i å stemme på de gamle så-å-si-demokratene... Forresten tror jeg at Trump hadde vunnet valget om sakene med Hunter B. og hans forviklinger i Ukraina hadde kommet frem tydeligere...

Hva med AI-robot? Det høres spennende ut. Mæ er jo allerede et stykke på vei der mtp selvkjørende fartøyer og sånt. Men det mangler fortsatt et godt stykke vei...

Takk for informasjonen vedrørende Steigan. Kommer til å lese meget kritisk det jeg leser der. Kan man skriver innvendinger der? Eller er det påkrevd der å istemme koret?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norolf skrev (1 minutt siden):

Hmmm... Altså akkurat hva gjelder nobel fredsprisen og Selenskyj kan det nesten se ut som om du tar feil? Bare les for eksempel: https://orf.at/stories/3254178/

ORF.at er altså østerrikske NRK.no og de skriver at en gruppe europeiske politikere faktisk har nominert Selenskyj til nobels fredspris. Noe som selvsagt ikke betyr at han også FÅR prisen.

Det er ikke det ORF skriver i artikkelen du lenker. I artikkelen står det at en gruppe europeiske politikere har kommet med et initiativ for å kunne nominere Zelensky til fredsprisen. De ber Nobelkomiteen endre tidsfristen til 29. mars slik at Zelensky kan nomineres (tidsfristen gikk ut den 29. januar).

Her er artikkelen fra Epoch Times. Overskriften og ingressen er direkte løgn:

Zelensky, Ukrainian People Nominated for Nobel Peace Prize
https://www.theepochtimes.com/zelensky-ukrainian-people-nominated-for-nobel-peace-prize_4346929.html

Sitat

Ukrainian President Volodymyr Zelensky and the Ukrainian people have been nominated for the Nobel Peace Prize.


Dette er bare ett av mange eksempler på falske nyheter generelt, som ofte tar utgangspunkt i noe som er sant og vrir på det. Noe for eksempel aktører som Epoch Times gjør hele tiden, som vi ser et godt eksempel på her.
 

Sitat

Takk for informasjonen vedrørende Steigan. Kommer til å lese meget kritisk det jeg leser der. Kan man skriver innvendinger der? Eller er det påkrevd der å istemme koret?

Det er bra, det er sunt å være kritisk. Spesielt til Steigan, etter min mening. Jeg vet ikke om de har kommentarfelt. Ser ut som det er et forum.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Snikpellik said:

I går publiserte de for eksempel en falsk nyhet om at Zelensky er blitt nominert til Nobels fredspris

Ser mange andre, inkludert flere ukrainske medier, rapporterer det samme.

Zn.ua: The people of Ukraine and Zelensky were nominated for the Nobel Peace Prize
FOCUS.UA: The people of Ukraine and Zelensky were nominated for the Nobel Peace Prize
Unian News Agency: President Zelensky was nominated for the Nobel Peace Prize
portal.lviv.ua: Zelensky is nominated for the Nobel Peace Prize
Suspilne: Nobel Peace Prize for Zelensky: European politicians nominate Ukrainian president
Diplomacy and Tourism Ukraine: Volodymyr Zelensky was nominated for the Nobel Peace Prize
Colorado Springs Gazette (Pulitzer Prize Winner): Zelensky and the Ukrainian people nominated for Nobel Peace Prize
NEXTA (The largest Eastern European media): Volodymir ZelenskyyUa  was nominated for the Nobel Peace Prize
EuroWeekly: Ukraine President Volodymyr Zelenskyy nominated for Nobel Peace Prize
India Herald: Zelensky Nominated for the Nobel Peace Prize
Occupy Democrats: Ukrainian President Volodymir Zelensky is nominated for the Nobel Peace Prize


Sjukt mye fake news om dagen.

 

 

Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 minutter siden):

Ser mange andre, inkludert flere ukrainske medier, rapporterer det samme.

Zn.ua: The people of Ukraine and Zelensky were nominated for the Nobel Peace Prize
FOCUS.UA: The people of Ukraine and Zelensky were nominated for the Nobel Peace Prize
Unian News Agency: President Zelensky was nominated for the Nobel Peace Prize
portal.lviv.ua: Zelensky is nominated for the Nobel Peace Prize
Suspilne: Nobel Peace Prize for Zelensky: European politicians nominate Ukrainian president
Diplomacy and Tourism Ukraine: Volodymyr Zelensky was nominated for the Nobel Peace Prize
Colorado Springs Gazette (Pulitzer Prize Winner): Zelensky and the Ukrainian people nominated for Nobel Peace Prize
NEXTA (The largest Eastern European media): Volodymir ZelenskyyUa  was nominated for the Nobel Peace Prize
EuroWeekly: Ukraine President Volodymyr Zelenskyy nominated for Nobel Peace Prize
India Herald: Zelensky Nominated for the Nobel Peace Prize
Occupy Democrats: Ukrainian President Volodymir Zelensky is nominated for the Nobel Peace Prize


Sjukt mye fake news om dagen.

 

 

 

Leser man de som beskriver tilfellet så påpeker de samtidig at fristen er utgått, og det er bedt om forlengelse av fristen. Altså det oppfattes som falsk nyhet om man kun leser overskriften, eller korte tweets. 

Han er altså (fremdeles) uoffisielt nominert av flere. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 minutter siden):

Ser mange andre, inkludert flere ukrainske medier, rapporterer det samme.

Zn.ua: The people of Ukraine and Zelensky were nominated for the Nobel Peace Prize
FOCUS.UA: The people of Ukraine and Zelensky were nominated for the Nobel Peace Prize
Unian News Agency: President Zelensky was nominated for the Nobel Peace Prize
portal.lviv.ua: Zelensky is nominated for the Nobel Peace Prize
Suspilne: Nobel Peace Prize for Zelensky: European politicians nominate Ukrainian president
Diplomacy and Tourism Ukraine: Volodymyr Zelensky was nominated for the Nobel Peace Prize
Colorado Springs Gazette (Pulitzer Prize Winner): Zelensky and the Ukrainian people nominated for Nobel Peace Prize
NEXTA (The largest Eastern European media): Volodymir ZelenskyyUa  was nominated for the Nobel Peace Prize
EuroWeekly: Ukraine President Volodymyr Zelenskyy nominated for Nobel Peace Prize
India Herald: Zelensky Nominated for the Nobel Peace Prize
Occupy Democrats: Ukrainian President Volodymir Zelensky is nominated for the Nobel Peace Prize


Sjukt mye fake news om dagen.

Jepp, det understreker poenget mitt godt - og hvor raskt falske varianter av nyheter sprer seg. Har også lagt merke til at Nexta har postet det på sosiale medier - med lenke til Epoch Times som kilde.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Norolf skrev (1 time siden):

Folk skrev jo der for å yte motstand mot meningsdiktaturet, for å demonstrere overfor myndigheten / styresmakten at deres hjernvask ikke har slått inn hos dem.  Det er ikke mulig lenger bak betalingsmur. Da blir det til et lukket meningsbekreftelses-arrangement i et lukket ekkokammer.

Det er vel knapt noe som helst som passet betegnelsen ekkokammer bedre enn kommentatorfeltet på Resett. Dette var en gjeng hvis sinne og skråsikkerhet var direkte omvendt proporsjonalt med graden av innsikt og kunnskap.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
The Very End skrev (22 minutter siden):

Noen spørsmål;

1) Hvordan kan du si at det er ensidig vinklet media i dag, når det er typ tusenvis av forskjellige medieaktører med forskjellig politisk tilhørighet / vinkling? 
2) Hvordan vet du at mesteparten av folk hater egne politikere? Hva er det basert på?
3) Kan det tenkes at politikere er litt som foreldre, som av og til må være uvenner med sine barn for deres eget beste?

 

Dine spørsmål er lett å besvare:

1) Jeg er ganske godt kjent med det tyske mediemarkedet. I Tyskland finnes det antakelig - tilsynelatende - enda flere medier enn i Norge. Hele skoger med alskens mulige blader, magasiner, tidsskrifter, aviser, nettsteder, osv., osv.

På overflaten altså et uhyre mangfold av diverse ulike vinklinger og standpunkter. Realiteten er en FULLSTENDIG annen.

I praksis eier omtrent mellom et halv og ett helt dusin superrike oligark-familier omtrent hele mediemarkedet i Tyskland - privat-TV inkludert. Især familiene Bertelsmann/Mohn, Funke, Burda, Springer, Holztbrinck, Schaub.

Disse familiene eier nesten alt av hele mediemarkedet. Siden de alle tilhører det samme ikke styrtrike, men superrike sjiktet med ikke så forunderlig meget lignende interesser som for det meste sammenfaller med de superrikes interessers ellers (lave lønner, lav sosial sikkerhet for "alminnelige" folk, maksimale rettigheter for arbeidsgivere, lav - helst ingen - arveskatt på store formuer, osv., osv.) vil man i disse propaganda-blandene lese nesten nøyaktig det samme innholdet. Den samme løgnpropaganda. Det er dem som bestemmer hvem som blir neste statsminister, hvem som er god eller ond, hvilke "reformer" det angivelig trengs - eller ikke trengs.

Faktisk står det oft sågar virkelig helt nøyaktig og ordrett samme innhold i formentlig helt ulike blader som leses av helt ulike målgrupper. De bare kopierer innholdene blandene seg imellom. Helt lovlig i og med at det er samme konsernet som står bak.

I Tyskland finnes det en legendarisk og almen respektert utgiver av en av de mest kjente og konservative avisene i Tyskland: FAZ (Frankfurter Allgemeine Zeitung). Han har gjort et berømt utsagn som alle i mediebransjen i Tyskland kjenner til. Han sa: "Pressefreiheit ist die Freiheit von zweihundert reichen Leuten, ihre Meinung zu verbreiten." På Norsk altså: Pressefrihet er friheten til 200 rike mennesker til å spre sin mening" ( https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Sethe ) Utsagnet er fra 1965 (!) og allerede den gangen advarte han mot en stadig sterkere konsentrasjon av makt på mediemarkedet og beklaget ufriheten i den dagens journalisme.

Selv om jeg ikke er like fortrolig med det norske medie-markedet har ikke jeg inntrykk av at det er så mye annerledes i Norge. Hvem eier eksempelvis Bergens Tidende? Familien Schibsted så klart. Hvem eier så VG: Å ja, også en familie ved Schibsted. Hvem er det som eier Aftenposten? Åååå? Er det kanskje....Schibsted? Hvem står bak Fædrelandsvennen? Åååå?! Er det Schibsted nå igjen? Men hva med Stavanger Aftenblad? De eies jo sikkert av en annen familie? Nei, sorry - de gjør ikke det. Vet du hvem som eier en av de aller største og mektigste medieaktørene i Norge - selveste NTB. Tre ganger får du gjette hvem som også eier (en tredje del av) NTB!!!! Utover det eies også svenske Aftonbladet und Svenska Dagbladet av HVEM? Riktig!!!  Bare for å sette ting i riktig perspektiv: Schibsted er en mediegigant i Norden som dominerer mesteparten av markedet. Men i forhold til tyske medietycoonen Bertelsmann er Schibsted en liten mus. Bertelsmann-konsernet er et av verdens største mediekonserner. Her er det ikke snakk lenger om bare regional dominans på ett kontinent, men verdensomspennede innflytelse: Hvor mangfoldig mener du at vinklingen blir i Tyskland og USA om den samme tyske familien eier (blant annet!) både den nest største tyske avisen Süddeutsche Zeitung og "The New York Times"?

2) og 3) skal jeg besvare senere. Er litt krevende for meg i og med at jeg ikke er vant til å ordlegge meg på norsk. Så det tar litt tid....

 

Lenke til kommentar
38 minutes ago, anon_83104 said:

Leser man de som beskriver tilfellet så påpeker de samtidig at fristen er utgått, og det er bedt om forlengelse av fristen. Altså det oppfattes som falsk nyhet om man kun leser overskriften, eller korte tweets. 

Litt som Epoch artikkelen med andre ord.
 

39 minutes ago, Snikpellik said:

Har også lagt merke til at Nexta har postet det på sosiale medier - med lenke til Epoch Times som kilde.

Det er jo bra imponerende med tanke på at Epoch Times artikkelen kom drøyt 18 timer etter tweeten til NEXTA.

NEXTA tweeten:  2022-03-17 22:53:16
Epoch artikkelen: 2022-03-18 18:44:51
 

Lenke til kommentar
jallajall skrev (14 minutter siden):

Det er jo bra imponerende med tanke på at Epoch Times artikkelen kom drøyt 18 timer etter tweeten til NEXTA.

NEXTA tweeten:  2022-03-17 22:53:16
Epoch artikkelen: 2022-03-18 18:44:51
 

Følger du Nexta på Twitter? Enormt aktiv konto som sletter ting hele tiden. I går skrev de at Danmark og Polen skal sende inn fredsbevarende styrker i Ukraina. Borte nå. Ser ut som de hopper på nyheter uten å lese de før det postes ting.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Det er ikke det ORF skriver i artikkelen du lenker. I artikkelen står det at en gruppe europeiske politikere har kommet med et initiativ for å kunne nominere Zelensky til fredsprisen. De ber Nobelkomiteen endre tidsfristen til 29. mars slik at Zelensky kan nomineres (tidsfristen gikk ut den 29. januar).

Her er artikkelen fra Epoch Times. Overskriften og ingressen er direkte løgn:

Zelensky, Ukrainian People Nominated for Nobel Peace Prize
https://www.theepochtimes.com/zelensky-ukrainian-people-nominated-for-nobel-peace-prize_4346929.html


Dette er bare ett av mange eksempler på falske nyheter generelt, som ofte tar utgangspunkt i noe som er sant og vrir på det. Noe for eksempel aktører som Epoch Times gjør hele tiden, som vi ser et godt eksempel på her.
 

Det er bra, det er sunt å være kritisk. Spesielt til Steigan, etter min mening. Jeg vet ikke om de har kommentarfelt. Ser ut som det er et forum.

 

Vel, vel. Litt flisespikkeri som jeg ser det. Jeg var bekjent med det faktumet at den offisielle nominasjonsfristen  allerede er forbi. Men hva så? Spiller det en rolle? Det egentlige utsagnet er jo: Hele 36 politikere fra EU-parlamentet "nominerer" Selenskyj som neste vinner av Nobels fredspris. Ja, rent formelt sett kan de ikke det. Men jo, de kan jo dette likevel - nemlig å be om forlengelse av nominasjonsfristen.

Med andre ord: Selenskyj er faktisk nominert. At han aldri noensinne - i denne runde - kommer til å få Nobels fredpris - det er en fullstendig annen sak. Hadde ikke fristen vært utløpt så ville han iallfall helt formelt sett vært nominert. Og han kom til å bli nominert selv nå - om fristen hadde blitt forlenget. SELVSAGT er komiteen veldig gald for at fristen er utløpt slik at de sparer seg å komme med begrunnelser og rettferdiggjørelser hvorfor de IKKE ga fredsprisen til Selekskyj.

Jeg synes nesten det er en enda større ære for Selenskyj at disse 36 "senatorene" har bedt om forlengelse for å kunne nominere enn den blotte nominasjonen.

Dette sagt stiller jeg meg også litt tvilende om Selenskyj burde fått Nobels fredspris. Han er kanskje en slags superhelt som burde hylles på alle måter. Men har jo ikke akkurat gjort seg fortjent for å ha avverget krigen. Det er nettopp det han ikke har klart. Selv om han sikkert ikke er ansvarlig for det.

Ellers takk for din vurdering av Steigan sin nyhetsside...  Det bekrefter det som allerede ante meg. Ting er ikke så enkle som de ofte fremstår eller som de tolkes av andre. Men hva gjelder Putin så har jeg ingen forståelse for denne barbariske angrepskrigen mot Ukraina.

Lenke til kommentar
OlavEH skrev (1 time siden):

Det er vel knapt noe som helst som passet betegnelsen ekkokammer bedre enn kommentatorfeltet på Resett. Dette var en gjeng hvis sinne og skråsikkerhet var direkte omvendt proporsjonalt med graden av innsikt og kunnskap.

Jeg er sterk uenig.

Det blir til et ekkokammer NÅ idet at kommentarfeltet har blitt stengt for ikke-abonnenter. Det er derfor jeg slutter med å lese Resett. Selv om jeg hadde betalt disse 120 Euroene per år hadde jeg ikke hatt interesse av å skrive eller å lese kommentarer som ligger godt skjult bak en betalingsmur. Det er det ingen vits i.

Men før nå har kommentarfeltet rommet helt ulike standpunkter. Ja, enig - det var sikkert også en del bøllete innlegg og innlegg som jeg så absolutt ikke sier meg enig i - eksempelvis krav etter innførsel av døds-"straff". Men hva så? Det fantes også mange veloverveide, samfunnskritiske, intelligente innlegg. Forresten fra helt ulike politiske spekter. Blant annet også kommunistiske.

Det er en stor skam for Norge at Resett ble bekjempet av politikere som kom med oppfordringer om boikott - en muligens lovstridig handling, om ikke til og med direkte straffbar.

Lenke til kommentar
41 minutes ago, Snikpellik said:

Følger du Nexta på Twitter? Enormt aktiv konto som sletter ting hele tiden. I går skrev de at Danmark og Polen skal sende inn fredsbevarende styrker i Ukraina. Borte nå. Ser ut som de hopper på nyheter uten å lese de før det postes ting.

Har de både på twitter og telegram. Er ikke så lenge siden statsministerens kontor i polen kalte de for fake news da de skrev at Polen skulle sende ale flyene sine.. så gikk det noen dager også ville plutselig polen sende alle flyene sine likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (2 timer siden):

Noen spørsmål;

1) Hvordan kan du si at det er ensidig vinklet media i dag, når det er typ tusenvis av forskjellige medieaktører med forskjellig politisk tilhørighet / vinkling? 
2) Hvordan vet du at mesteparten av folk hater egne politikere? Hva er det basert på?
3) Kan det tenkes at politikere er litt som foreldre, som av og til må være uvenner med sine barn for deres eget beste?

Nr. 1 har jeg allerede besvart (se oppe)

Her altså svar til dine spørsmål Nr. 2 og 3

2) Det har vært en del studier om noen bransjers, yrkesmenn omdømme i befolkningen. Blant de med aller aller lavest omdømme er dagens politikere. Jeg har ikke lyst til å famle frem alle disse studiene - men en studie for Tyskland fant jeg her: https://www.imageberater-nrw.de/das-image-von-politikern/ Heretter havnet politikere på den aller siste plassen vedrørende anseelse / omdømme. Det konkluderte ikke en hvem som helst med, men Tysklands mest navngjetne opinionsundersøkelse-institutt - Allensbach-Institut.  Så lite som bare 6% i befolkningen mente at politikere tilhørte en yrkesgruppe som fortjente anseelse. Dette ga aller siste plass i undersøkelsen. Bortsett fra det er jeg også del av "folket" og jeg vet hva de aller fleste tenker om politikere. Ja, er fullstendig klar over at det kan være farlig med slike konklusjoner om bare holder til i ett spesielt miljø av likesinnete eksempelvis. Men jeg lever ikke i en slik boble og vet derfor hva helt ulike folk for det meste mener om politikere. Ikke engang våre propaganda-medier som eksempelvis Bertelsmann har forsøkt å legge skjul på den utbredte politiker-forakten blant folket i deres studier om emnet.

3) Det kan tenkes. Det kan godt tenkes at også Putin eller Hitler eller Stalin mente det samme om sin respektive rolle overfor folket. Politikere skal gjøre det de blir valgt til. Ellers kan vi godt spare oss hele opplegget med våre så-å-si-demokratier om politikerne etter valget gjør som de selv har lyst til, har mest gagn ut av - eller blir betalt for.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
jallajall skrev (15 minutter siden):

Har de både på twitter og telegram. Er ikke så lenge siden statsministerens kontor i polen kalte de for fake news da de skrev at Polen skulle sende ale flyene sine.. så gikk det noen dager også ville plutselig polen sende alle flyene sine likevel.

Nettopp. Ikke sant?

Lenke til kommentar
anon_83104 skrev (1 time siden):

 

Leser man de som beskriver tilfellet så påpeker de samtidig at fristen er utgått, og det er bedt om forlengelse av fristen. Altså det oppfattes som falsk nyhet om man kun leser overskriften, eller korte tweets. 

Han er altså (fremdeles) uoffisielt nominert av flere. 

Tiltredes...

Lenke til kommentar

Det verste med Resett var jo nettop kommentarfeltet. Ikke overrasket at det blir skjermet for offentligheten. Null kildekritikk, deling av total feilinformasjon & hyklerisk oppførsel.

Stemmer selv FRP/Liberalistene, så jeg er vel godt innenfor høyresiden innen Norsk politikk. Vet ikke hvor mange ganger jeg ble kalt kommunist eller troll fordi jeg kritiserte ting som gikk mot normen, Trump, Putin, Sian el. Null debatt, kun drittslenging & jevnt over dårlig nivå. Ekkokammer deluxe.

Her inne er det iallfall en god mix & som regel en god tone. Det er selvfølgelige enkelte gjengangere/besserwissere som tar seg selv & sine meninger meget høytidelig, men jeg har enda til gode å bli kalt noe som helst.

Jeg har ikke noe imot alternative medier som Resett, Document eller Filter feks i seg selv, problemet er vel at det tiltrekker seg så mange rare mennesker. 

Endret av Pizza3333
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...