Gå til innhold

Alternativer til Resett.no


Norolf

Anbefalte innlegg

Hallais!

Resett.no har jo nettopp nå blitt nedlagt. (Nøyere sagt: De har stengt kommentarfeltet og dermed er det jo ingen vits i hele greia lenger. Da får de bare komme seg inn i varmen og få pressestøtte for noe som ingen gidder å lese uansett.)

Finnes andre nyhetssider med fortsatt åpne kommentarfelt også?

Mange takk for tips!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var litt overraskende ja. Har lært en del av kommentarene hos Resett, noen linker har jeg tatt vare på bare for å se om det kommer noen nye kommentarer. Men dem kan jeg ikke sjekke lenger. (for gjerrig).

document.no har aktive kommentarfelter, som minner om Resett sine. Ofte åpnes ikke artikler og kommentarer før 12 timer etter at artikkelen er lagt ut. Men tross alt blir det tilgjengelig. 

derimot.no har kommentarfelter, men mindre aktive enn hos document.

steigan.no har såvidt jeg kan se ikke kommentarfelter, men det henvises til et forum. 

Tar man med alle facebookmulighetene, produseres det flere kommentarer enn man liker å tenke på. Nrk nyheter facebook har stengt for kommentarer. Men TV2 nyheter facebook, nettavisen.no facebook er fortsatt aktive. Pluss mange regionale aviser.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange takk, dere!

Jeg kommer til å prøve alt - bortsett fra facebook.

Document har jeg faktisk vært innom før uten å skrive noe der selv Jeg mener å ha lest om at det ikke skal mye til før man er sperret på grunn av uønskelige meninger. I så fall ville det ikke vært så mye vits i det heller.

Epoch Times...hmm... ville foretrukket noe på norsk. Men jeg får vel anse det litt. Er litt bekymret for at det muligens kan være mye sånn *ucker-Carlson-svada - ? Men ikke vet jeg. Får lese en del bidrag. De har nå iallfall fokus på sin lille øy der. Men sikkert også spennende å lese meninger fra andre siden av kloden...

Steigan har ikke jeg lest før. Men leste en artikkel på Resett at det var han som skal ha forsvart Putler? Men man må jo ikke sluke alt rått så kanskje det er en fornuftig side likevel...

Facebook utelukker jeg fullstendig pga at de skal tvinge folk til å blottlegge sin identitet og tilmed skrive under ekte navn. Helt absurd. På den ene side innføres det hateprat-straffelover grunnet i den påstanden at eller folk kunne blitt for vettskremt til å gi uttrykk for sin mening som følge av for hatefulle innlegg. Og samtidig vil de så gjerne ødelegge for at folk skal ha muligheten for å benytte seg av den mest sikre måten for å gi uttrykk for en mening - retten til å skrive under pseudonym respektive halvveis anonymt. Så hyklersk det hele. Elitene skal gjerne ha bort ytringsfriheten. De liker neppe å lese om hva folket virkelig mener....Og hva det synes om dem selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 timer siden):

Var litt overraskende ja. Har lært en del av kommentarene hos Resett, noen linker har jeg tatt vare på bare for å se om det kommer noen nye kommentarer. Men dem kan jeg ikke sjekke lenger. (for gjerrig).

document.no har aktive kommentarfelter, som minner om Resett sine. Ofte åpnes ikke artikler og kommentarer før 12 timer etter at artikkelen er lagt ut. Men tross alt blir det tilgjengelig. 

derimot.no har kommentarfelter, men mindre aktive enn hos document.

steigan.no har såvidt jeg kan se ikke kommentarfelter, men det henvises til et forum. 

Tar man med alle facebookmulighetene, produseres det flere kommentarer enn man liker å tenke på. Nrk nyheter facebook har stengt for kommentarer. Men TV2 nyheter facebook, nettavisen.no facebook er fortsatt aktive. Pluss mange regionale aviser.

 

 

Mer enn bare litt overraskende for meg. Skjønt de faktisk allerede i all hemmelighet gradvis hadde begynt med det. For en stund ført de lukket kommentarfeltet hadde de begynt med å slette alle innlegg som kom fra brukere uten fast Disqus-konto.

Som jeg ser det er dette dødsstøtet for Resett.no. Jeg kommer iallfall ikke til å stikke innom Resett mere. Jeg formoder bakgrunnen er at de omsider vil komme seg "inn i varmen" og få statlig pressestøtte. Eliten kommer ikke til å anse Resett som en nevneverdig meningsmotstander og truende folkets røst når kommentarfeltet ligger bak "gardinene"....

Endret av Norolf
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (1 time siden):

Ble vel lei av å lese igjennom tusenvis av kommentarene før de kunne bli publisert, pga norsk lovverk .

Men kommer nok til miste mye av engasjementet for siden, samt ikke minst lesere.

Dette kommer til å ødelegge Resett.no fullstendig.

Folk skrev jo der for å yte motstand mot meningsdiktaturet, for å demonstrere overfor myndigheten / styresmakten at deres hjernvask ikke har slått inn hos dem.  Det er ikke mulig lenger bak betalingsmur. Da blir det til et lukket meningsbekreftelses-arrangement i et lukket ekkokammer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Norolf said:

Dette kommer til å ødelegge Resett.no fullstendig.

Folk skrev jo der for å yte motstand mot meningsdiktaturet, for å demonstrere overfor myndigheten / styresmakten at deres hjernvask ikke har slått inn hos dem.  Det er ikke mulig lenger bak betalingsmur. Da blir det til et lukket meningsbekreftelses-arrangement i et lukket ekkokammer.

Nå var og er vel ikke akkurat Resett det beste stedet for å motvirke ekkokammer dessverre. Desto bedre at dere holder til her og på nettstedene under denne paraplyen, da dere vil få servert nyheter og meninger som utfordrer deres (samt meg og andres også forvørig) verdenssyn og meninger ;)

Endret av The Very End
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Norolf skrev (11 minutter siden):

Epoch Times...hmm... ville foretrukket noe på norsk. Men jeg får vel anse det litt. Er litt bekymret for at det muligens kan være mye sånn *ucker-Carlson-svada - ? Men ikke vet jeg. Får lese en del bidrag. De har nå iallfall fokus på sin lille øy der. Men sikkert også spennende å lese meninger fra andre siden av kloden...

Epoch Times er et ytre-høyre nettsted som springer ut av den kinesiske ny-religiøse bevegelsen Falun Gong. Dersom du ønsker å lese falske nyheter om at koronavaksiner endrer ditt DNA, at Donald Trump vant valget, pseudovitenskap om AI-roboter og sånne ting så er det kanskje noe for deg. I går publiserte de for eksempel en falsk nyhet om at Zelensky er blitt nominert til Nobels fredspris. De poster dog også artikler fra nyhetsbyråer som AP og Reuters, slik Resett gjør med NTB her i Norge, for å fylle opp med innhold.
 

Sitat

Steigan har ikke jeg lest før. Men leste en artikkel på Resett at det var han som skal ha forsvart Putler? 

Ja, det stemmer at Pål Steigan er pro-Putin og pro-Assad. Steigan.no bærer preg av det, kan man mildt sagt si - det er jo bare å se på innholdet. Generelt er Steigan.no fullt av Kreml-propaganda og andre konspirasjonsteorier, for eksempel om koronapandemien og vaksiner.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Norolf skrev (28 minutter siden):

Facebook utelukker jeg fullstendig pga at de skal tvinge folk til å blottlegge sin identitet og tilmed skrive under ekte navn.

Enig, men det er en del underholdende kommentarer. I de senere år har jeg sluttet å kommentere selv på Facebook. På grunn av at det ikke er anonymt, og man må ha en stor mengde bilder og "venner" for å ikke bli beskyldt for å være en falsk konto. 

https://www.zerohedge.com/

Dette er et utenlandsk nettsted med nyheter og kommentarer. I tillegg finnes muligheten til å kommentere på videoer hos ulike plattformer.

Endret av Budeia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (1 minutt siden):

Nå var og er vel ikke Resett det beste stedet for å motvirke ekkokammer dessverre... Desto bedre at dere holder til her og på nettsetdene under denne paraplyen, da dere vil få servert nyheter og meninger som utfordrer deres verdenssyn ;)

Det største ekkokammeret er jo den offisielle løgnpropaganda vi får presentert til daglig av enhets-media. Der har de jo for sikkerhets skyld avskaffet alle muligheter for kommentarer. Samme fenomenet i alle vestlige land antakelig. Store deler av befolkningen hater og forakter sine ofte gjennom korrupte politiske ledere. Politiske ledere som ikke bedriver den politikken de ble valgt til og enda mindre en politikk som tjener til folkets beste. Vi må vel bare øyne at veldige mange politikere er folkets erkefiender...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Norolf said:

Det største ekkokammeret er jo den offisielle løgnpropaganda vi får presentert til daglig av enhets-media. Der har de jo for sikkerhets skyld avskaffet alle muligheter for kommentarer. Samme fenomenet i alle vestlige land antakelig. Store deler av befolkningen hater og forakter sine ofte gjennom korrupte politiske ledere. Politiske ledere som ikke bedriver den politikken de ble valgt til og enda mindre en politikk som tjener til folkets beste. Vi må vel bare øyne at veldige mange politikere er folkets erkefiender...?

Noen spørsmål;

1) Hvordan kan du si at det er ensidig vinklet media i dag, når det er typ tusenvis av forskjellige medieaktører med forskjellig politisk tilhørighet / vinkling? 
2) Hvordan vet du at mesteparten av folk hater egne politikere? Hva er det basert på?
3) Kan det tenkes at politikere er litt som foreldre, som av og til må være uvenner med sine barn for deres eget beste?

Endret av The Very End
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Norolf skrev (3 minutter siden):

Det største ekkokammeret er jo den offisielle løgnpropaganda vi får presentert til daglig av enhets-media. Der har de jo for sikkerhets skyld avskaffet alle muligheter for kommentarer.

Da er du kanskje ikke klar over at forumet du skriver på eies av det ikke altfor ukjente VG, som du kanskje anser som "enhets-media"?

Her er det ganske så stort meningsmangfold, alt fra vaksinemotstandere, Trump-supportere, folk som støtter Russlands invasjon av Ukraina, folk som mener jorda er flat, at man bør forby religion, at 9/11 var en inside job, folk som heier på Liverpool etc, og folk som mener det motsatte. Du kan fritt opprette tråder og kommentere alt av artikler du måtte ønske og argumentere for og mot hva du vil, så lenge du følger reglene.

Så dersom du ikke ønsker et lukket ekkokammer som du sier, hva med å prøve her? 

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Sentinelle said:

Hvis man ønsker en grei indikator på nettsteder som opprettholder en viss rasjonalitet og kan være av interesse, så er det bare å se på de nettstedene som møtes med harnisk og svartmaling her inne på forumet. LOL

De gangene jeg har sett kritikk her inne av disse nettstedene, så skyldes det at de inneholder materiale som motstrider med etablert forskning. Det er ikke noe galt i å bestride etablert forskning, men man må da bestride det med faktisk forskning og ikke meninger. I påfølgende debatter blir da meninger til ikke-forskere trekket frem som en likevekt til forskning. Dette tenker jeg er en gyldig kritikk, og ikke «harnisk» eller «svartmaling».

Endret av The Very End
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...