Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Brother Ursus said:

Hva om USA eller NATO tilbød seg å hjelpe Putin ved å utslette Prigozhin og Russland til gjengjeld gir seg i Ukraina? Jeg tror det er noe Putin kunne gått med på for å beholde sentralmakten.

Hallo? Du gjør ikke avtaler med Putin. Den tiden har passert for lengst. Han skal bort, og han vet det.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Brother Ursus skrev (7 minutter siden):

Kanskje. Men det er nok også et argument for å sitte stille i båten og ikke ofre sine egne styrker, men la dem kjempe.

Jeg er temmelig overbevist om at hvis mytteriet virkelig er så omfattende som det tilsynelatende er, er dette en gylden sjangse for Ukraina til å gripe initiativet. Hvis regimet får konsolidere seg, vil sjangsen være forspilt.

Lenke til kommentar
Just now, Gjest slettet-ld9eg7s96q said:

Jeg er temmelig overbevist om at hvis mytteriet virkelig er så omfattende som det tilsynelatende er, er dette en gylden sjangse for Ukraina til å gripe initiativet. Hvis regimet får konsolidere seg, vil sjangsen være forspilt.


Problemet er minefelt og skyttergraver. De vil fremdeles forsvare seg mot angrep for å redde livene sine.

Det er nok bedre å la dette stue til man har oversikt over hva som skjer. Det vil også ta tid å mobilisere opp til frontene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan godt være at Prigozjin snakker sant, florerer flere videoer på nettet der russiske styrker angriper hverandre.

Så enten driver de og dreper soldater som deserterer fra frontlinjen(ikke unormalt i en krig), eller at de regulære styrkene har fått til ordre om å angripe leiesoldatene fra wagner gruppen.

Endret av Musefella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Musefella skrev (2 minutter siden):

Kan godt være at Prigozjin snakker sant, florerer flere videoer på nettet der russiske styrker angriper hverandre.

Så enten driver de og dreper soldater som deserterer fra frontlinjen(ikke unormalt i en krig), eller at de regulære styrkene har fått til ordre om å angripe vagner soldatene.

Kveldens festbrems, gratulerer 🤣

Lenke til kommentar
4 minutes ago, torbjornen said:

Det kan også ende med mislukka kuppforsøk og at Putin blir enno sterkare

Ser ikke hvordan.  Wagner virker som å være de eneste russiske styrker som har fått til noe, så om han mister de, hvordan mener du da Putin blir sterkere?  eller tenker du rent politisk innad i Russland?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...