Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok tidligere til orde for å kaste all russisk virksomhet i Arktis og langs kysten ut så snart korthuset faller. Men så begynte jeg å tenke på hva som kommer etterpå.

Vil nestemann ha Nordpolen? Etablere Wagner-leir på Svalbard og hevde at Nordpolen er russisk?

Jeg håper virkelig norske myndigheter har tenkt på hvordan man bør opptre overfor en plutselig ny regjering i russland som er like fascistisk bare mer åpenlys brutal (les: den blodige slegga Prigo sendte til EU).

Fy faen, når jeg tenker over det så håper jeg at russland kan vekkes til live igjen. Jeg vil heller ha et liberalt og fritt russland i 2030 enn et kinesisk lydrike.

Hva er "the Russian dream"? Å være grisete rik og klamre deg opp så høyt du kan, samme hva det koster andre. Hvordan kan du lære noen å være empatisk?

Vi må selge dem The European Dream, til en svært svært høy pris som de skal betale for i årevis. Det går ikke. De ser vel også på Europa som en fallen verdensdel som ble invadert av muslimer og transpersoner og som holder på å bryte sammen på grunn av woke verdier.

De er mye mer kompatible med Kina, så det er vel den veien de kommer til å vende seg.

 

Endret av kote
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Prøver å bruke trafikkdata fra Google Maps for å se om det er noe tegn til denne Wagner-kolonnen.

Ser ut som det kan være masse trafikk fra Rostov retning Novocherkassk og nordover derfra på M-4. Der er klokka 01:00, så jeg vil tro det ikke vanligvis akkurat er blodrødt med trafikk der natt til lørdager.

Minst 400 kjøretøy fra Milerovo utenfor Rostov. Har tatt seg uten kamper forbi de første checkpointene. Shoigu så langt ikke lyktes i å stoppe dem. 

Kuppmakeren i 1993 ble redusert til å kringkaste på radio at luftvåpenet måtte komme og bombe dem som hadde omringet bunkeren hans etter at kuppet feilet. Montro om ikke Shoigu likevel har flere og tyngre våpen å bruke på Wagnerne enn OMON og vernepliktige med moshin naganter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nye rykter. Lukashenko og familien har forlatt Minsk med fly.

Kanal 1 (russisk NRK) har annonsert krisemelding snart. Kanskje Putin skal snakke til nasjonen. En slags Kong Carlos tale fra 1982 da han måtte stoppe militærkuppet. Får håpe Wagner er seigere enn spanjolene (som hørte på kongen sin). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Arve Synden said:

Bare russiske (hvor mange?) eller også sovjetiske? Kilder?

Jeg er sikker på at hvis man tar med tiden med Tsarer er det godt under 50% hvis man regner forsøk på attentat som kuppforsøk. Det var utrolig mange av de. Bestefaren til Bloody Nicholas ble blødde jo ut pga et bombeangrep på han, fordi han ga for mange rettigheter til vanlige sivile.

Lenke til kommentar

Fra livefeeden til the guardian

“The termination of Prigozhin and Wagner is imminent. The only possibility now is absolute obliteration, with the degree of resistance from the Wagner group being the only variable,” wroteTatyana Stanovaya, the founder of the political analysis firm R Politik

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (2 minutter siden):

Fra livefeeden til the guardian

“The termination of Prigozhin and Wagner is imminent. The only possibility now is absolute obliteration, with the degree of resistance from the Wagner group being the only variable,” wroteTatyana Stanovaya, the founder of the political analysis firm R Politik

Jeg lener også mot denne forklaringen. Wagner nekter å oppløse seg. Forsvarsministeriet slo til mot dem. Nå angriper de tilbake, men går fort tom for damp når de skal møte mer enn rosgardia ved veisperringene.

Ryktes at Putin ønsker rømme til Uruguay. Selv om det er bare tøv, er det interessant hvilke rykter som svirrer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
<generisk_navn> skrev (2 timer siden):

Dette ser for meg ut til å være en maktkamp mellom Prigozhin og Shoigu. Valdemar har trolig funnet frem popcornet.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...