Gå til innhold

Stayclassy fartssperre


Fishman1

Anbefalte innlegg

håper det er noen  Geeks der ute som kan svare på dette. 

2.2 sendte tv2 hjelper deg et innslag om stay classy og der ble det omtalt at man kunne fjerne sperre på disse syklene. Men skjønner ikke hvordan de gjorde det.  Etter det jeg kan se så gjør de noe bak på displayet noe jeg ikke får til og stemme. håper noen kan svare på det. 

Jeg har selv en Preformance n4 med variabel sperre i følge nettisden.   Det jeg har gjort er i instillingene på displayet stilt Power opp til 100% og klippet sperre kablene på kontroll boksen ved batteriet.  den gjør en fart på 35kmt. langt i fra 50kmt som den blir aventert med uten sperre. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge begrensningen kun går på fart og ikke at man nedregulerer kraften f.eks i oppoverbakker så er det jo en grei funksjon som ikke er til hinder / irritasjon for brukeren. Med tanke på hvordan en del folk faktisk bruker disse kjøretøyene er det generelt en god ting at de selges med restriksjoner for å ivareta sikkerheten til både brukeren og andre som bruker de offentlige veiene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
Fishman1 skrev (På 3.2.2022 den 18.30):

håper det er noen  Geeks der ute som kan svare på dette. 

2.2 sendte tv2 hjelper deg et innslag om stay classy og der ble det omtalt at man kunne fjerne sperre på disse syklene. Men skjønner ikke hvordan de gjorde det.  Etter det jeg kan se så gjør de noe bak på displayet noe jeg ikke får til og stemme. håper noen kan svare på det. 

Jeg har selv en Preformance n4 med variabel sperre i følge nettisden.   Det jeg har gjort er i instillingene på displayet stilt Power opp til 100% og klippet sperre kablene på kontroll boksen ved batteriet.  den gjør en fart på 35kmt. langt i fra 50kmt som den blir aventert med uten sperre. 

 

Lenke til kommentar

Du er klar over at elsparkesykkel krever forsikring nå og at du ikke får forsikring om den er modifisert til å gå raskere enn loven tillater ?

Skader du f.eks et barn grovt ved å kjøre på det uten forsikring så risikerer du å bli gjeldsslave resten av livet. Hvis du da i tillegg har moddet for å få høyere hastighet i tillegg så blir det nok enda verre.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ja, som vidor sier, det er en veldig veldig dårlig idé. Ikke gjør det, kjør lovlig, både når det gjelder selve sparkesykkelen og forsikring. Konsekvensen av å gi blaffen i det kan bli alvorlig.

Tråden burde i utgangspunktet ha blitt stengt allerede den gang, så det blir den nå.

Endret av Uderzo
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...