Gå til innhold

Russland angriper Ukraina


Gjest

Ny tråd er opprettet.

 

Poll  

269 stemmer

  1. 1. Russland invaderer Ukraina?

    • Ja
      110
    • Nei
      90
    • Vet ikke, usikker
      69

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (4 minutter siden):

Det var mange tusenstall sivile som døde i Irak krigen. Jeg klarer ikke helt se hvordan uskyldige liv er mindre verdt bare fordi man har en diktator ved makten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Iraq_War#Iraqi_civilian_casualties

Hvem sa at uskyldige liv er mindre verdt? Men det er en forskjell om de sivlie dør av en grunn. Og på hvilken side diktatoren sitter. Her er det putin som er diktatoren.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Enceladus said:

Fra en annen vinkel:

 

Det virker jo helt merkelig. Hvorfor akkurat den bilen med mindre de så noen i bilen de ønsket å ta eller en handling provoserte de. De andre sivile bilene fortsetter å kjøre i retning det panserede kjøretøyet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Han overlevde heldigvis 🙏

https://twitter.com/KevinRothrock/status/1497150151282114560?s=20&t=-03Ne0C9ly39W8u8kC7FPg
 

EDIT: Hater formattering en av twittermeldinger her inne. Jeg forstår aldri hvordan det noen ganger funker og andre ganger ikke. Kan jeg få en skikkelig tutorial på hvordan dette forumet ønsker at twitter-linker skal postes?

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, bshagen said:

Han overlevde heldigvis 🙏

https://twitter.com/KevinRothrock/status/1497150151282114560?s=20&t=-03Ne0C9ly39W8u8kC7FPg
 

EDIT: Hater formattering en av twittermeldinger her inne. Jeg forstår aldri hvordan det noen ganger funker og andre ganger ikke. Kan jeg få en skikkelig tutorial på hvordan dette forumet ønsker at twitter-linker skal postes?

Hva med å ikke poste twitter linker?

Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

EDIT: Hater formattering en av twittermeldinger her inne. Jeg forstår aldri hvordan det noen ganger funker og andre ganger ikke. Kan jeg få en skikkelig tutorial på hvordan dette forumet ønsker at twitter-linker skal postes?

Hvis du tar vekk ekstra parametere på lenkene (fra spørsmålstegnet og alt etter), og venter litt på at forhåndsvisningen laster, så pleier det å fungere. 

Altså, lenken limes inn slik: https://twitter.com/KevinRothrock/status/1497150151282114560

og blir til:

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/1OzEmM/britiske-fly-utestengt-fra-russisk-luftrom-vil-nok-snart-gjelde-alle

SAS har vel noen ruter gjennom russland.

EDIT:

Quote

Må ta omvei
Førsteamanuensis og luftfartsekspert Espen Andersen ved BI sier det russiske grepet vil føre til praktiske utfordringer for flyselskapene som benytter Sibir-korridoren.

– Hvis du skal fly til Asia fra Europa bruker du russisk luftrom, eventuelt må man fly sørover via Istanbul, sier Andersen.

– En av grunnene til at Norwegian slet med å etablere langrute til Asia var at SAS allerede hadde en avtale med Russland om å bruke korridoren, som Russland ikke ville gi til Norwegian.

 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 minutt siden):

Hvis du tar vekk ekstra parametere på lenkene (fra spørsmålstegnet og alt etter), og venter litt på at forhåndsvisningen laster, så pleier det å fungere. 

🙏 TAKK :D

For jeg syns det er rart at det noen ganger virket med andre ganger ikke! Tusen hjertelig takk for instruksjoner :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
bshagen skrev (11 minutter siden):

EDIT: Hater formattering en av twittermeldinger her inne. Jeg forstår aldri hvordan det noen ganger funker og andre ganger ikke. Kan jeg få en skikkelig tutorial på hvordan dette forumet ønsker at twitter-linker skal postes?

Prøv å poste lenkene dine med Ctrl + V + Shift

Da fjerner du formatering om det vil som regel også gjøre at embeding funker! 

:utakt skrev (5 minutter siden):

Hvis du tar vekk ekstra parametere på lenkene (fra spørsmålstegnet og alt etter), og venter litt på at forhåndsvisningen laster, så pleier det å fungere.

Av egen erfaring er det ikke nødvendig å endre på lenken men at det er formatering som er kopiert som ødelegger det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (2 minutter siden):

 Hvorfor skal han ikke poste lenker fra twitter? 

Det er som å poste facebook kommentarer eller filmer lagt ut på facebook. Er det for drøyt blir det slettet og er det fake så forblir det inntil det blir popluært nok til at noen sletter det. Er det legit og viktig så burde vanlig media videreformidle det? 

Antar det er tankegangen iallefall.. Mulig jeg tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (6 minutter siden):

Dette blir blodbad! 😳
De er vel på Russisk side antar jeg? 

Ja, tsjetsjenske soldater er del av det russiske forsvaret. De har egne Rosgvardia-enheter, som nylig har blitt brukt av Putin i f.eks Syria.

Det kan godt være det også er tsjetsjenske soldater som kjemper på ukrainsk side i konflikten, men det er ikke disse det refereres til i tweeten.

Lenke til kommentar

interresant
 

Bloomberg: Kinesiske banker innfører sanksjoner mot Russland

Minst to av Kinas største statseide banker innfører restriksjoner for finansieringen av oppkjøp av russiske varer, melder Bloomberg.

Avisen skriver at det understreker Kinas manglende vilje til å kutte økonomiske bånd til en av sine viktigste, strategiske allierte til tross for sterke sanksjoner fra USA og EU.

Beijing har uttrykt støtte til at Russland og Ukraina gjennom forhandlinger vil finne en løsning som kan avslutte krigen i Ukraina, men samtidig understreket behovet for å opprettholde økonomisk partnerskap med russerne.

I en telefonsamtale mellom Russlands president Vladimir Putin og Kinas Xi Jinping sa sistnevnte seg enig i at Vestens sanksjoner mot Russland var urettferdige, viser et referat offentliggjort av Kreml.

Likevel melder altså Bloomberg Law at minst to av Kinas største banker innfører begrensninger som tilsynelatende er i tråd med sanksjonene. (VG/NTB)

 

 

 

jeg håper dette er sant; la det koste!!

 

Ukraina hevder at Russland har mistet 2800 soldater

Det ukrainske forsvarsdepartementet hevder å ha påført russerne store tap og sier at 2800 russiske soldater er «tapt» i krigen i Ukraina.

Det går ikke fram helt klart av uttalelsen hvorvidt de russiske soldatene er drept, såret eller tatt til fange. Tallene er ikke verifisert av uavhengige kilder.

Det ukrainske forsvarsdepartementet hevder også at opptil 80 tankser, mer enn 500 andre bakkekjøretøy, ti fly og syv helikoptre er ødelagt.

Dødstallet for soldater og sivile er umulig å bekrefte ettersom de to partene oppgir ulike tall. Russland hevder de ikke er blitt påført noen betydelige tap.

Tidligere har Ukraina hevdet at over 1000 russiske tjenestemenn er drept.

– Vi er sterke! Seieren vil bli vår, heter det i den siste uttalelsen fra det ukrainske forsvarsdepartementet. (VG/NTB)

Endret av iblazeqt
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...