Gå til innhold

Russland angriper Ukraina


Gjest

Ny tråd er opprettet.

 

Poll  

269 stemmer

  1. 1. Russland invaderer Ukraina?

    • Ja
      110
    • Nei
      90
    • Vet ikke, usikker
      69

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Gouldfan said:

Man kjenner igjen fly og helikopter og båter og vet posisjoner.

Et merke er jo forholdsvis lite uansett, du kjenner igjen båt, helikopter og flymaskin lenge før du ser det lille flagget.

Men det som rapporteres er jo ofte "ukjente" og "umerkete" tanks og infanteri i bevegelse?

I kriger 200 år siden kunne man se på lang avstand hvem som var hvem. For 100 år siden ville det være ganske tydelig på hjelmen alene? I dag er alt kamuflasje og militæruniformer såpass optimalisert verden over at det stort sett går i det samme.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IT-Henrik skrev (19 minutter siden):

Kjapp research peker til at dette er totalt oppspinn fra en War Thunder youtuber:
image.png.8b3e4801b355e691fa498a04ca066fcf.png

 

Spørs hva du legger i oppspinn. Som jeg skrev over så vet jeg hvor navnet oppsto. Men, som jeg skrev så begynte det allerede i går å være snakk om disse nedskytingene. Det var henvisninger til en enkelt Ukrainsk Mig som i en periode opererte over Kiev. Og det er flere bekreftede og tildels bekreftede nedskytinger.

Selv om det var en YouTubeer som fant opp GoK som, si konsept, så er det altså ikke totalt oppspinn. Og navnet har blitt festet på dette flyet man altså har video og bilder av.

Vi ha på ingen måte alle detaljene her, men poenget er at det ikke nødvendigvis er totalt oppspinn. 

 

Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (57 minutter siden):

Norge er vel litt mer skeptisk til å yte fysisk motstand mot et land som russland som vi har viktige sammarbeidssamtaler med i nord for fisk og olje, enn de er mot midtøsten. 

 

Men vet du hvordan dette skulle foregått rent praktisk? Er det en plass i ukraina man kan fly til og bli utrustet? En styrke som samler seg for å dra mot kiev eller mot et annet knutepunkt?

Fly??? Bare å ta ferja og bussen eller tog til Polen og gå over grensen. Har du bil så er det bare ferje og motorvei.

Ikke det at jeg oppfordrer til det, men Ukraina er bare et steinkast unna, du trenger ikke fly.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Serpentbane skrev (23 minutter siden):

Spørs hva du legger i oppspinn. Som jeg skrev over så vet jeg hvor navnet oppsto. Men, som jeg skrev så begynte det allerede i går å være snakk om disse nedskytingene. Det var henvisninger til en enkelt Ukrainsk Mig som i en periode opererte over Kiev. Og det er flere bekreftede og tildels bekreftede nedskytinger.

Selv om det var en YouTubeer som fant opp GoK som, si konsept, så er det altså ikke totalt oppspinn. Og navnet har blitt festet på dette flyet man altså har video og bilder av.

Vi ha på ingen måte alle detaljene her, men poenget er at det ikke nødvendigvis er totalt oppspinn. 

 

Hva jeg legger i at det er oppspinn, er at det er like mye i sannhet i at jeg sier Superman beskytter luftrommet til Kiev. 

Ukrainerne har skutt ned noe fly, la oss la det være med det, så kan jeg anbefale denne i mellomtiden:
https://www.faktisk.no/artikler/z826l/slik-vurderer-du-informasjon-om-krigen-i-ukraina

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Enceladus said:

 

Kunne forutsett det. Sivilie som står i veien for militære kjøretøy. Soldater som blir kjeftet på av damer. De risikerer livet, men skal Russland drepe sivile mens hele verden ser på? Da bør de heller raskt kidnappe folk og torturere de i det skjulte for å spre frykt basert på rykter som de kan avvise uten bevis.

Lenke til kommentar
3 hours ago, bshagen said:

Med uflaks så kan det gå like ille utover Russland. Tror ikke Putin ser strategi ved å tippe på vindretninger

Putin er en mann som kan være troende til det meste. Det ville nok vært mer enn "tipping" involvert. Men selvsagt er dscenarioet ganske far fetched. Men de har hindret "ugunstig" vindretning fra området før.
image.png.ce67c9e31650adaf9336345d71b5f853.png
https://theecologist.org/2019/nov/20/where-wind-blows

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (7 minutter siden):

Hva jeg legger i at det er oppspinn, er at det er like mye i sannhet i at jeg sier Superman beskytter luftrommet til Kiev. 

Ukrainerne har skutt ned noe fly, la oss la det være med det, så kan jeg anbefale denne i mellomtiden:
https://www.faktisk.no/artikler/z826l/slik-vurderer-du-informasjon-om-krigen-i-ukraina

Tror ikke du leser hva jeg skriver...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Pettersenper said:

Ukraina er et demokratisk land. Jeg ser ikke helt hvordan du klarer å sammenligne det med irak.

Det var mange tusenstall sivile som døde i Irak krigen. Jeg klarer ikke helt se hvordan uskyldige liv er mindre verdt bare fordi man har en diktator ved makten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Iraq_War#Iraqi_civilian_casualties

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...