Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Et litt merkelig spørsmål. Men når coronaen begynner å løsne, så har jeg tenkt og begynne å gå på byen igjen. mest for og prøve å treffe en potensiell partner. Er mann på 32, har ikke vært på "sjekkern" eller hva man skal kalle det. På cirka 10 år, da jeg var i ett forhold en lengre periode, og når det endte. Så traff jeg min forige eks via tinder. Der har jeg også truffet og vært på dates i året som ha vært. Men nå er jeg drit lei hele dating app styret. Og vil prøve å treffe noen på gamle måten. Jeg hører og leser at da bør man være godt kledd. Men hva legges i det, nå for tiden? Har null peiling på klær, og null interesse i tillegg. Men skjønner såpass at mine gamle jeans og rutete skjorter ikke er dagens mote akkurat. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nokså enkelt. 
Gå til en klesbutikk og henvend deg til ekspertisen du får. Gjerne ei kvinne. Fortell hva du trenger - og be hun finne frem passende klær. Når du prøver dem; må du føle deg komfortabel. Men - jeg vet godt hva jeg snakker om; når jeg sier at det kan føles litt "rart" å plutselig få nye klær. Man må på en måte "gå dem inn" litt, før man føler seg komfortable i dem. Så derfor kan det være lurt å kjøpe kanskje litt finere hverdagsklær du også kan bruke i andre settinger. Dem som har "helt ny drakt" - fremstår litt "firkantet" utad. Så det å pakke ut en skjorte rett fra butikkposen... hadde jeg kanskje ikke gjort - mest fordi jeg ikke hadde følt meg så komfortabel.

Eller; om du har ei venninne eller noe. Så kan du jo invitere henne med deg ut på en shoppingrunde. 
Jeg tror du er litt for "gammel" til typiske klesbutikker som Carlings osv. Og for all del - unngå Dressmann. 

Personlig hadde jeg tatt turen til Polen (du får en billig flybillett til 200 spenn med Wizz Air) og besøkt TK Maxx. Da får du gode merkeklær du ikke finner i Norge til en passende pris. Selv syns jeg det er mye enklere å handle klær i utlandet. Da foretrekker jeg å gå til TK Maxx som kjent, eller M&S og Pull&Bear. 

Ja.... få deg en god men diskre parfyme også. Prøv å finn noe "ingen andre bruker" - så du skiller deg litt ut. 😜

Kudos for å prøve den "gamle måten". Kanskje blir du som meg like overrasket over hvor lett det er (nåja, alt etter om du har rygg-rad til det).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (10 timer siden):

Dette er nokså enkelt. 
Gå til en klesbutikk og henvend deg til ekspertisen du får. Gjerne ei kvinne. Fortell hva du trenger - og be hun finne frem passende klær. Når du prøver dem; må du føle deg komfortabel. Men - jeg vet godt hva jeg snakker om; når jeg sier at det kan føles litt "rart" å plutselig få nye klær. Man må på en måte "gå dem inn" litt, før man føler seg komfortable i dem. Så derfor kan det være lurt å kjøpe kanskje litt finere hverdagsklær du også kan bruke i andre settinger. Dem som har "helt ny drakt" - fremstår litt "firkantet" utad. Så det å pakke ut en skjorte rett fra butikkposen... hadde jeg kanskje ikke gjort - mest fordi jeg ikke hadde følt meg så komfortabel.

Eller; om du har ei venninne eller noe. Så kan du jo invitere henne med deg ut på en shoppingrunde. 
Jeg tror du er litt for "gammel" til typiske klesbutikker som Carlings osv. Og for all del - unngå Dressmann. 

Personlig hadde jeg tatt turen til Polen (du får en billig flybillett til 200 spenn med Wizz Air) og besøkt TK Maxx. Da får du gode merkeklær du ikke finner i Norge til en passende pris. Selv syns jeg det er mye enklere å handle klær i utlandet. Da foretrekker jeg å gå til TK Maxx som kjent, eller M&S og Pull&Bear. 

Ja.... få deg en god men diskre parfyme også. Prøv å finn noe "ingen andre bruker" - så du skiller deg litt ut. 😜

Kudos for å prøve den "gamle måten". Kanskje blir du som meg like overrasket over hvor lett det er (nåja, alt etter om du har rygg-rad til det).

 

Takk for svar. Hvilke klesbutikker i Norge bør jeg gå for da? 

Ja er litt spent på hvordan det kommer til og gå, litt introvert og tilbakeholden type. Men når jeg først kommer i prat med det motsatte kjønn, så går det veldig bra. 

Lenke til kommentar
Mroy skrev (10 timer siden):

Takk for svar. Hvilke klesbutikker i Norge bør jeg gå for da? 

Ja er litt spent på hvordan det kommer til og gå, litt introvert og tilbakeholden type. Men når jeg først kommer i prat med det motsatte kjønn, så går det veldig bra. 

Tror ikke det har så mye å si, kommer litt ant på hva du selv liker. 

Gå på et kjøpesenter, Jack & Jones, New Yorker, Cubus, Dressmann, whatever. Gå en runde og gløtt, og så spør du på den kåken som ga deg den beste følelsen. 

Om du etterpå tenker Dressmann så dropper du den og går på Jack & Jones istedenfor. 

Det blir ikke feil uansett, det viktigste er at du ikke ser ut som en komplett slask med skittne køær og lukter en kombinasjon av gammel svette, deo og gårsdagens munnskyllevann. 

PS: du må ikke kjøpe det første de foreslår. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Mange som over(under?)vurderer kvinner her...

Ha rene kleder uten hull og du vil ikke få avslag på grunn av hva du har på, eneste grunn til å bruke mer penger på kleder er hvis det får deg til å være mer selvsikker. 

Kvinnene som klarer å spotte forskjellen på en skjorte fra Dressmann og Jack & Jones og villige til å dømme basert på det er uansett ikke passende for noen som har null interesse for klær.

redigert: jeg vet ikke om det er noen forskjell på dressmann og jack&jones brukte bare de butikkene som eksempel da Serpentbane så ut til å mene det var en forskjell der.

 

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Hva er best av dressmann og Jack & Jones? Siden det er snakk om å klare å "spotte forskjellen". Jeg handler bare på dressmann. (Trenger store klær)

Har faktisk ingen peiling på dette temaet i det hele tatt, jeg dater bare når jeg er i utlandet. Dame i Norge har jeg gitt opp.. 🤣 Jeg er for rar til å ha mulighet her. Så klær kan nok neppe hjelpe meg. Men likevel nysgjerrig.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (17 timer siden):

Hva er best av dressmann og Jack & Jones? Siden det er snakk om å klare å "spotte forskjellen". Jeg handler bare på dressmann. (Trenger store klær)

Har faktisk ingen peiling på dette temaet i det hele tatt, jeg dater bare når jeg er i utlandet. Dame i Norge har jeg gitt opp.. 🤣 Jeg er for rar til å ha mulighet her. Så klær kan nok neppe hjelpe meg. Men likevel nysgjerrig.

Hva som har best kvalitet vet jeg ikke. Men jeg liker klær fra H&M, Jack and jones, Levis osv. Klær uten store logoer og rare farger/mønster

Lenke til kommentar

Dine gamle jeans og rutete skjorter kan helt fint fungere, så lenge det ikke er helt utvaskede, hullete eller skitne klær du går rundt i. Klesstilen bør gjenspeile deg, og passformen børe være treffende til din kropp. Det handler om å se ryddig og fin ut.  Du trenger ikke bruke massevis av penger på dyre merkeklær, google litt på klesstiler og etterlign en stil som du selv synes ser bra ut, da vil du også sannsynligvis være komfortabel i den. Om chinosen er fra H&M eller Gant spiller egentlig ingen rolle, så lenge den kler deg, og du liker å gå i den. 

Når det er sagt, så er faktis mote ganske gøy når du setter deg inn idet, og kan være litt avhengighetsskapende. Å gå pent/stilig kledd kan også bidra til økt selvtillit som også er en god egenskap når man skal på sjekkern. Invester litt penger på deg selv, og klær, tror du kommer til å like det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...