Gå til innhold

(Pl) kamptråd- Gameweek 8


Danielzu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fans som jubler for at Ashley er borte = den forstår jeg.

Fans som kler seg ut, hyller og jubler for de nye eierne = helt forferdelig. 

Jeg trodde faktisk man hadde kommet lengre, selv der oppe i nord-øst. Det virker ikke som fansen er klare over hva de brukes til. Debatten om menneskerettighetsbrudd i idretten og sportswashing har nok kommet mye lengre i Norge enn den har i England. Man trenger ikke ta et standpunkt til alt, men grensa går for meg veldig langt før man kommer til å juble for dette.

Anbefaler sterkt Lars Sivertsens to nyeste podkast-episoder av PL-kvarteret hvor han snakker om oppkjøpet og de nye eierne. I den nyeste episoden har han med seg en ekspert på Saudi Arabia og Bin Salman hvor de snakker om blant annet hvorfor dette er mye verre enn Qatar og UAE. Og det skal litt til.

https://open.spotify.com/show/2FOMXVHVsxZbtISpNFW04c

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Fans som jubler for at Ashley er borte = den forstår jeg.

Fans som kler seg ut, hyller og jubler for de nye eierne = helt forferdelig. 

Jeg trodde faktisk man hadde kommet lengre, selv der oppe i nord-øst. Det virker ikke som fansen er klare over hva de brukes til. Debatten om menneskerettighetsbrudd i idretten og sportswashing har nok kommet mye lengre i Norge enn den har i England. Man trenger ikke ta et standpunkt til alt, men grensa går for meg veldig langt før man kommer til å juble for dette.

Anbefaler sterkt Lars Sivertsens to nyeste podkast-episoder av PL-kvarteret hvor han snakker om oppkjøpet og de nye eierne. I den nyeste episoden har han med seg en ekspert på Saudi Arabia og Bin Salman hvor de snakker om blant annet hvorfor dette er mye verre enn Qatar og UAE. Og det skal litt til.

https://open.spotify.com/show/2FOMXVHVsxZbtISpNFW04c

Er på grensen , kunne godt å gitt ut ban for å kle seg ut som arabere. Er stereotyp som er litt på kanten. 

Lenke til kommentar
On 10/16/2021 at 8:47 PM, blured said:

Ronaldo var en overgang som dukket opp overraskende helt på tampen av overgangsvinduet, og har ingenting med hvorfor United ikke klarte å skaffe seg en god defensiv midtbanespiller.

Tja jeg skal vel ikke gå inn på en lang diskusjon om ManU, men Ronaldo er en stjernespiller som sikkert har en massiv lønn og er et av årets stjernekjøp. Det har nok endel å si for hvem andre man bruker penger på. I tillegg vil jeg påstå at Ronaldo egentlig forsterker problemet da det er nok en luksusspiller som har for høy status til å sitte på benken. Resultatet blir et ubalansert lag og spillere som blir sure fordi de ikke får spille nok. 

Normalt sett ville jeg vært fornøyd med at ManU taper, men synes det er litt gøy med Solskjær så følger mer med enn jeg pleier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...