Jump to content
Omnia vincit amor

Kongsberg: Flere skadet og drept etter at mann angrep med pil og bue

Recommended Posts

qualbeen skrev (8 minutter siden):

Vi vet at de ble drept med kniv. Det fikk vi jo vite temmelig kjapt.

Vi har fått vite at de fra helsepersonell sitt synspunkt hadde rystende skader, som vel ikke kan dekkes av vanlig knivstikking. Det er viktig å vite hvordan de ble drept for å avgjøre om det kan være en vanlig muslimsk henrettelsesmetode. Det ble sagt av noen at han gikk rundt med et sverd, som deretter er blitt omgjort til "et stikkvåpen".

Vi har sett at de ikke gikk ut med detaljer på grunn av vitneavhør. Vel, hvorfor går de ikke ut med flere detaljer nå?

Budeia skrev (16 timer siden):

Vi har fått vite at de fra helsepersonell sitt synspunkt hadde rystende skader, som vel ikke kan dekkes av vanlig knivstikking.

(...)

Vi har sett at de ikke gikk ut med detaljer på grunn av vitneavhør. Vel, hvorfor går de ikke ut med flere detaljer nå?

Kan ikke vanlig knivstikking gi rystende skader?

Og nå går man sjeldent ut med detaljer fra slike saker uansett, og særlig ikke før etterforskningen er ferdig.

• Like 1

Knivstikking der offeret dør på stedet med blod overralt, er et ganske rystende syn å se. Det tror jeg vi alle ville syntes uansett hvor lenge du har jobbet med krisehjelp.

• Like 2

Budeia skrev (17 timer siden):

Vi har fått vite at de fra helsepersonell sitt synspunkt hadde rystende skader, som vel ikke kan dekkes av vanlig knivstikking. 

Hæ? 

Hva i alle dager for et menneske er det jeg diskuterer med, som mener at knivdrap ikke er rystende!? 

Jeg hadde hvertfall blitt svært rystet av å se noe slik. Og jeg blir ganske rystet av å måtte forklare det, og ..

• Like 1

qualbeen skrev (26 minutter siden):

Hæ? 

Hva i alle dager for et menneske er det jeg diskuterer med, som mener at knivdrap ikke er rystende!? 

Jeg hadde hvertfall blitt svært rystet av å se noe slik. Og jeg blir ganske rystet av å måtte forklare det, og ..

shockorshot skrev (1 time siden):

Knivstikking der offeret dør på stedet med blod overralt, er et ganske rystende syn å se. Det tror jeg vi alle ville syntes uansett hvor lenge du har jobbet med krisehjelp.

Et simpelt knivstik der en person har blødd ut er ikke rystende for en lege eller folk i ambulanse tjenesten vil jeg tro, men om det har blitt brukt kniv til delvis/helt skjære av hodet ved halsen eller stikke med kniv brutalt flere ganger så sår er synlig er det nok rystende for folk innen helse..Eller som eks flere drept på samme sted..

Vi snakker om folk som får barn inn med lem borte fra ulykker osv.

For min del hadde ikke en person med et simpelt knivstikk der person har blødd ut vært noe rystende se, ikke noe hyggelig selvsagt, men rystende nei.

Hvis man da bruker definisjon på rystet

Sitat

BETYDNING OG BRUK

forferdende; skremmende

Så alt er realtivt til hva man har sett i livet og jeg kan lett forstå at majoriteten synes det er rystende se noe slikt.

Edited by DaniNichi

Kongsberg: Five dead in Norway bow and arrow attack - BBC

Five killed in Norway bow-and-arrow attack, man arrested - France 24

Norway attack: Victims were not killed with a bow and arrow - Euronews

Five Dead After Bow And Arrow Attack In Norway - Forbes

Suspect charged after 5 killed in bow and arrow attack ... - CNN

Norway bow and arrow attacks: Man charged after five killed - SKY News

Norway bow-and-arrow attack appears to be 'act of terror' - Reuters

Ingen døde i bueangrep. Folk er drept i andre hendelser i sine hjem og med andre våpen. De blir ikke togulykke selv om man tar flytoget til flyet som senere ramlet ned.

NRK nevner senest i dag at fem mennesker døde etter at det ble skutt med pil og bue. For en sykt upresis verden man lever i.

Det tekniske svikter. Kan noen fjerne de to øverste?

Edited by BadCat

Ikke når det har startet folks engasjement for å forby buer. Media sier fremdeles at fem døde på grunn av pil og bue.

"Fem mennesker ble drept og tre ble skadet da en mann skjøt med pil og bue på kongsberg 13. oktober." Etter 13 dager har media fremdeles ikke satt seg inn i saken, men fortsetter å rapportere.

Edited by BadCat
  • Like 2