Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

leticia skrev (1 minutt siden):

Har du bodd på bygda og hørt hvordan menn snakker ned damer der? Hvis du har  bodd både i en større by og på bygda så merker du stor forskjell i holdninger til kvinner. 

Har bodd i både storby og bygd, bor i bygd nå, hovedsaklig færre mennesker å forholde seg til. Kan ikke si at jeg merker så stor forskjell på språkbruken om damer. Men så ignorerer jeg sladder og sånnt piss uansett da, folk får feie for egen dør eller holde kjeft. 👍

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (6 minutter siden):

Har bodd i både storby og bygd, bor i bygd nå, hovedsaklig færre mennesker å forholde seg til. Kan ikke si at jeg merker så stor forskjell på språkbruken om damer. Men så ignorerer jeg sladder og sånnt piss uansett da, folk får feie for egen dør eller holde kjeft. 👍

Samme her, både storby og bygd, og merker stoooor forskjell. Jo mer religiøs kommune, jo dårligere kvinnesyn er min erfaring. 

Endret av leticia
lagt til setning
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (28 minutter siden):

Men å bruke mye tid i en slik og liknende tråder som omhandler menn og/eller dating selv om dette ikke er av interesse for deg? Okay, you do you I guess. o3o

Jeg er her i tråden fordi det spres så mye løgner om kvinner her. Kun derfor.

Og kanskje for å stjele damene ifra de som ikke fortjener ei. 😝

Endret av Neffi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (25 minutter siden):

Folk som stemmer FRP eller SP har en religiøs overbevisning? Kjenner til og med ateister som stemmer KRF.

Nei, dette henger ikke på greip.

Gjør det ikke? 

NY STATISTIKK: Ap falt dramatisk blant aktive kristne velgere ved valget i 2021 mens Sp har skutt til himmels blant religiøst aktive og «kristenarv-velgere» siden 2013.https://www.vl.no/nyheter/2023/09/10/ap-har-stupt-blant-kristne-velgere/

 

 

Tilsvarende har mange kristne stemt Senterpartiet. Det har vært naturlig, ikke minst i områder med mye landbruk.https://www.dagen.no/meninger/hvem-bor-kristne-stemme-pa/

Endret av leticia
lagt til link
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (9 minutter siden):

Spørs vell mye på hva slags mennesker man omgåes går jeg ut ifra. Vet gjengen med gamle karfolk i kaffekroken på butikken har noen meninger, men de er i ferd med å dø ut.

Jeg tenkte egentlig mest på ungdom jeg da. Men gruppa du nevner er nok også ganske representativ. 

Lenke til kommentar
leticia skrev (48 minutter siden):

Gjør det ikke? 

NY STATISTIKK: Ap falt dramatisk blant aktive kristne velgere ved valget i 2021 mens Sp har skutt til himmels blant religiøst aktive og «kristenarv-velgere» siden 2013.https://www.vl.no/nyheter/2023/09/10/ap-har-stupt-blant-kristne-velgere/

 

 

Tilsvarende har mange kristne stemt Senterpartiet. Det har vært naturlig, ikke minst i områder med mye landbruk.https://www.dagen.no/meninger/hvem-bor-kristne-stemme-pa/

En betalingsartikkel som visstnok viser at noen kristne som stemte AP før har gått over til SP. Okey, men resonnementet ditt gir stadig ikke mening.

Kjenner masse folk som stemmer SP, KrF og FrP og ikke finnes kristne. Så å utelukke det å bo under samme tak med noen som stemmer SP, KrF eller FrP fordi de er kristne gir ikke mening. Om man har så mye imot kristne så klarer man vel luke de ut.

Tror ikke du har noen moral highground her gitt 😛

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

En betalingsartikkel som visstnok viser at noen kristne som stemte AP før har gått over til SP. Okey, men resonnementet ditt gir stadig ikke mening.

Kjenner masse folk som stemmer SP, KrF og FrP og ikke finnes kristne. Så å utelukke det å bo under samme tak med noen som stemmer SP, KrF eller FrP fordi de er kristne gir ikke mening. Om man har så mye imot kristne så klarer man vel luke de ut.

Tror ikke du har noen moral highground her gitt 😛

At ikke du finner mening er ikke mitt problem. Selvfølgelig så finnes det folk i disse partiene som ikke er kristne. Akkurat som det finnes folk som stemmer AP, SV og Rødt som er kvinnefiendtlige. Jeg sa aldri at man være kristen for å stemme på disse partiene, man at man gjerne er det, fordi disse partiene tiltrekker seg folk som er konservative. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (17 minutter siden):

At ikke du finner mening er ikke mitt problem. Selvfølgelig så finnes det folk i disse partiene som ikke er kristne. Akkurat som det finnes folk som stemmer AP, SV og Rødt som er kvinnefiendtlige. Jeg sa aldri at man være kristen for å stemme på disse partiene, man at man gjerne er det, fordi disse partiene tiltrekker seg folk som er konservative. 

 

Det var nå du som valgte å kritisere mitt valg, påpekte bare din logiske kortslutning.. Jeg gir nå egentlig faen i om du utelukker folk fra SP, KrF og FrP fordi noen av de er kristne jeg 😅

Men du beviste jo egentlig poenget mitt fra byrjan av da.

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

Det var nå du som valgte å kritisere mitt valg, påpekte bare din logiske kortslutning.. Jeg gir nå egentlig faen i om du utelukker folk fra SP, KrF og FrP fordi noen av de er kristne jeg 😅

Men du beviste jo egentlig poenget mitt fra byrjan av da.

Og hvilket poeng skulle liksom det være?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Samme her, både storby og bygd, og merker stoooor forskjell. Jo mer religiøs kommune, jo dårligere kvinnesyn er min erfaring. 

Har bodd i storby og bygd selv, og har litt samme erfaringen, men det går mer på baksnakking og hvor dømmende folk er. Selv om kvinnesynet er dårligere, så er det ikke bare det som er problemet. Det virker rett og slett som at det er lite å snakke om. Lav generell toleranse for ulike folk, vil jeg kalle det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 timer siden):

Samme her, både storby og bygd, og merker stoooor forskjell. Jo mer religiøs kommune, jo dårligere kvinnesyn er min erfaring. 

Ser du la til en setning etter min forrige sitering, tror jeg kan si meg enig i det du la til etterpå. (No pun intended)

Bygda jeg bor i vil jeg klassifisere som langt fra religiøs da😅

Ellers tror jeg ikke jeg ville bodd her selv, til tross for at det er stedet jeg er født og oppvokst på. Kommentaren om at folk får feie for egen dør eller holde kjeft står.

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (17 minutter siden):

Har bodd i storby og bygd selv, og har litt samme erfaringen, men det går mer på baksnakking og hvor dømmende folk er. Selv om kvinnesynet er dårligere, så er det ikke bare det som er problemet. Det virker rett og slett som at det er lite å snakke om. Lav generell toleranse for ulike folk, vil jeg kalle det.

Man kan si mye rart om bygda, mye av det stemmer sikkert. Alle kjenner alle osv osv. 

Men, la oss si en familie mister allt de eier i en brann. De står helt på bar bakke. Dette skjer midt i natten.

Før det har gått 10 minutter er alle trygt innlosjert hos nærmeste nabo, halve bygda er mobilisert for å skrape sammen allt denne familien trenger ila noen timer. Dette samholdet får du ikke i en storby.

Lenke til kommentar
33 minutes ago, leticia said:

Dette er sikkert godt ment. Men det er dessverre ganske mange som dømmer folk som er sammen med en av samme kjønn som sitt eget. 

Å nei, noen blir dømt, hva skal vi nå gjøre folkens? Med mindre du går full retard og drar til det dypeste rustbeltet du finner så er det ingen som bryr seg. Samme hvis du bestemmer deg for å gå full retard offentlig og oppføre deg som en helvetes klovn. For en som er LGBT selv så har jeg aldri hatt noen problemer whatsoever så lenge man faktisk oppfører seg ordentlig og ikke dytter driten sin i ansiktet på folk, så dette er oppspinn. 

2 hours ago, leticia said:

Hvis man ikke har en egoistisk tankegang så greier man å se at det blir alles problem. F.eks når man skal bestemme hvor mye skatter og avgifter som skal betales inn for å kunne holde samfunnet i gang så er det greit at det har blitt født nok personer til å få dette til uten at det skal bli for stor belastning på den enkelte arbeidstaker. / bedrift. 

Unger er framtidige skattebetalere for å holde i live staten, eller misforstår jeg deg nå? Nå mista du meg. Hva mente du med denne paragrafen?

3 hours ago, leticia said:

Og hvis ingen tok det valget, hva ville skjedd med samfunnet da, spesielt nå med tanke på eldrebølgen som er på vei. Det er ikke riktig at dette valget skal slå annerledes ut for bare det ene kjønnet. Men jeg forstår at det ikke er så viktig når holdninger går ut over kvinner, bare menn har det bra. 

Er fortsatt et valg, et valg som hverken du eller andre kan tvinge og/eller manipulere andre inn i. Det er egoistisk å skaffe seg unger, du vil gjøre livet ditt rikere eller whatever grunnene er. Skaffer man unger for å holde i live staten så lurer jeg virkelig på hva man ser på unga sine som. Det er like egoistisk å ikke skaffe seg unger, her er det ingen som har "the moral highground" som det heter. Forskjellen er om man er ærlig om man gjør det for personlige grunner eller ikke.

27 minutes ago, Neffi said:

Jeg er her i tråden fordi det spres så mye løgner om kvinner her. Kun derfor.

Og kanskje for å stjele damene ifra de som ikke fortjener ei. 😝

Jaha? Virka ikke sånn ut ifra hvordan du oppfører deg i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (54 minutter siden):

Man kan si mye rart om bygda, mye av det stemmer sikkert. Alle kjenner alle osv osv. 

Men, la oss si en familie mister allt de eier i en brann. De står helt på bar bakke. Dette skjer midt i natten.

Før det har gått 10 minutter er alle trygt innlosjert hos nærmeste nabo, halve bygda er mobilisert for å skrape sammen allt denne familien trenger ila noen timer. Dette samholdet får du ikke i en storby.

Det må være pga hotellmangel på bygda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...