Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

9 hours ago, leticia said:

Man kan være ganske sikker på at "matcher" man får i utlandet ikke gidder å vente på en person i 1 år eller lenger. Da finner de seg heller noen andre...

Det er jo helt forståelig når man ikke er i et forhold. Jeg forventer ihvertfall ikke at noen skal vente på meg. Poenget er vel heller at i utlandet får man sjansen til å vise hvem man er, og faktisk matcher med hverandre selv om man er helt gjennomsnittlig.

On 3.12.2023 at 8:20 AM, knopflerbruce said:

Det er da intet feil med å ikke ønske seg en mann?

Nei, men jeg tror ikke på at de er lykkelige alene selv om de hevder det. Det var vel heller måten man beskrev de som reiste til utlandet med den generaliserende og bitre undertonen. Men det reagerte du jo selvsagt ikke på, så klart ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Colin. skrev (18 minutter siden):

Poenget er vel heller at i utlandet får man sjansen til å vise hvem man er, og faktisk matcher med hverandre selv om man er helt gjennomsnittlig.

Jeg er ikke helt sikker på om en person fra Norden kan kalle seg gjennomsnittlig i forhold til en person fra f.eks Sørøst-Asia, det er åpenbare å store økonomiske forskjeller for gjennomsnittet av folk derfra i forhold til en fra Norden.

 

Colin. skrev (21 minutter siden):

Nei, men jeg tror ikke på at de er lykkelige alene selv om de hevder det.

Det er selvfølgelig mange som trives best alene selv om det høres rart ut for deg. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest b398e...f7c

Jeg har hatt svært begrenset suksess med datingapper i Norge.

Bor nå i Spania, i et område med veldig mange forskjellige nasjonaliteter og får ca 5x så mange matcher her. Ikke bare får jeg flere matcher, men de jeg matcher med er penere enn de jeg matcher med i Norge. De fleste fra latinamerika, ukraina, russland, spania.

Problemet er dessverre språket, det blir mye overfladiske samtaler, og vanskelig å få til humor osv siden mange snakker begrenset engelsk, og jeg snakker begrenset spansk. I motsetning til Norge hvor jeg aldri har hatt en kjæreste, kan jeg egentlig velge og vrake nå, hadde det ikke vært for problemet nevnt over. Jeg vil jo gjerne ha litt mer enn en fysisk connection...

Så jeg konkluderer i alle fall at norske damer er ekstremt kresne. Og nesten alle 35+ har en haug med unger på slep.

Anonymous poster hash: b398e...f7c

Lenke til kommentar
3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Jeg er ikke helt sikker på om en person fra Norden kan kalle seg gjennomsnittlig i forhold til en person fra f.eks Sørøst-Asia, det er åpenbare å store økonomiske forskjeller for gjennomsnittet av folk derfra i forhold til en fra Norden.

Heldigvis handler jo ikke alt om økonomi. Man må jo heller ikke være såpass naiv at man lar seg bruke som en lommebok. Hvis noen har andre motiver enn at de liker deg for den du er, så vil det nokså kjapt skinne igjennom.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Poenget er vel heller at i utlandet får man sjansen til å vise hvem man er, og faktisk matcher med hverandre selv om man er helt gjennomsnittlig

Poenget er vel heller at når man er norsk mann så blir man i utlandet sett på som en riking, og man får ikke sjansen til å vise hvem man er, fordi det er ikke viktig, så lenge man har penger tilgjengelig for henne og hennes familie. 

 

Colin. skrev (1 time siden):

Nei, men jeg tror ikke på at de er lykkelige alene selv om de hevder det.

Jeg forstår at på måten du skriver, så er du selv ulykkelig ved å være alene. Du savner noe du ikke har. Men du kan ikke ta utgangspunkt i at alle har samme tankegang som deg selv. Jeg var lykkelig da jeg var alene, og jeg er lykkelig nå når jeg er i et forhold. Det er forskjellige former for lykke bare. Jeg følte ikke jeg manglet noe da jeg var alene. Det er faktisk fordeler og ulemper både med å være alene og å være i et forhold. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, leticia said:

Poenget er vel heller at når man er norsk mann så blir man i utlandet sett på som en riking, og man får ikke sjansen til å vise hvem man er, fordi det er ikke viktig, så lenge man har penger tilgjengelig for henne og hennes familie. 

Rare konklusjoner dere kommer til, som om alt i livet handler om økonomisk rikdom... så trist. Hvis noen ser på meg som en riking mer enn meg som person, så oppfatter jeg det raskt.

Jeg har fått sjansen til å vise hvem jeg er i utlandet, og har blitt godtatt der mer enn jeg noensinne trodde var mulig. Ikke bare det, jeg møtte flere som også var veldig opptatt av at jeg ikke skulle bruke mye penger mens jeg var der. Det eneste som forhindret at det ble noe mer er avstanden. 

13 minutes ago, leticia said:

Jeg forstår at på måten du skriver, så er du selv ulykkelig ved å være alene.

100%. Det legger jeg heller ikke skjul på. Jeg er ikke en nymoderne-feminist som trenger å overbevise andre hvor lykkelig og selvstendig jeg er, når det i de fleste tilfeller er en maske de gitte personene tar på seg. Jeg mener, jeg har håp om en fremtid. Det finnes mange som har latt drømmen om familieliv svinne hen fordi de lot seg lede til å ta idiotiske valg ledet av en destruktiv kultur.

17 minutes ago, leticia said:

Men du kan ikke ta utgangspunkt i at alle har samme tankegang som deg selv. Jeg var lykkelig da jeg var alene, og jeg er lykkelig nå når jeg er i et forhold. Det er forskjellige former for lykke bare. Jeg følte ikke jeg manglet noe da jeg var alene. Det er faktisk fordeler og ulemper både med å være alene og å være i et forhold. 

Det er menneskelig å ønske en partner som er der med deg i tykt og tynt. Så igjen, nei, jeg tror ikke på de som sier de er lykkelige alene. Det er en forsvarsmekanisme etter mitt syn.

6 minutes ago, Duriello said:

Jeg er ganske lykkelig alene. Jeg har hund og gode venner. Trenger ikke mer. Av grunner jeg har skrevet tidligere. 

Who are you to tell me otherwise? 

Hvis det stemmer som du sier, så har det null å si for deg hva jeg tror. Fra mitt perspektiv kan ikke dyr eller venner fylle tomrommet av å mangle en partner.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Heldigvis handler jo ikke alt om økonomi. Man må jo heller ikke være såpass naiv at man lar seg bruke som en lommebok. Hvis noen har andre motiver enn at de liker deg for den du er, så vil det nokså kjapt skinne igjennom.

Nei alt er ikke om økonomi, men som en liten riking i et fattig land må du regne med at det teller med, med andre ord du er ikke gjennomsnittlig, og det er åpenbart for alle, at det skal skinne gjennom at det handler om penga dine, ja i noen tilfeller der de kort og godt er grådige, men hvor mange oppfører seg så gjennomskuelig egentlig ? Selvfølgelig vil penger alltid ha noe å si.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 minutt siden):

Hvis det stemmer som du sier, så har det null å si for deg hva jeg tror. Fra mitt perspektiv kan ikke dyr eller venner fylle tomrommet av å mangle en partner.

Fra ditt begrensede perspektiv så fins det en allmektig himmelsmurf, ditt perspektiv gir deg ingen rett til å kalle noen en løgner, som er hva du i praksis gjør. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Nei alt er ikke om økonomi, men som en liten riking i et fattig land må du regne med at det teller med, med andre ord du er ikke gjennomsnittlig, og det er åpenbart for alle, at det skal skinne gjennom at det handler om penga dine, ja i noen tilfeller der de kort og godt er grådige, men hvor mange oppfører seg så gjennomskuelig egentlig ? Selvfølgelig vil penger alltid ha noe å si.

Må bare spør de riktige spørsmålene, så er det lett å finne ut hvem som er genuine og ikke av det jeg har erfart.

2 minutes ago, skaftetryne32 said:

Fra ditt begrensede perspektiv så fins det en allmektig himmelsmurf, ditt perspektiv gir deg ingen rett til å kalle noen en løgner, som er hva du i praksis gjør. 

Jeg har rett til å tro hva enn jeg ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (56 minutter siden):

Rare konklusjoner dere kommer til, som om alt i livet handler om økonomisk rikdom... så trist.

Jeg skulle ønske at hvis du har noe uoppgjort med meg så snakker du til meg, og ikke drar inn andre personer her. Skriv du i stedet for dere. Jeg kan kun ta ansvar for mine egne sitater, og ikke andres. 

 

Colin. skrev (58 minutter siden):

Jeg mener, jeg har håp om en fremtid. Det finnes mange som har latt drømmen om familieliv svinne hen fordi de lot seg lede til å ta idiotiske valg ledet av en destruktiv kultur.

Jeg syns det blir rart å si at du har håp om en fremtid, som om folk som ikke har en partner ikke har en fremtid. Men jeg får bare ta med i betraktningen at du virkelig ønsker en partner så sterkt at det blir vanskelig å se at man kan ha det helt fint ( og i mange tilfeller bedre) enn å leve med en partner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, skaftetryne32 said:

Sant nok, men da kan vi vel konkludere med at du bruker din rett til å være et typisk rasshøl, som drar anklager om løgn ut av ræva.

De kristne er i ferd med å gjøre satanisme populært i statene, å jeg forstår så inderlig vel hvorfor.

Dere kan konkludere akkurat som dere vil, og jeg konkluderer som jeg vil. Jeg lar meg ikke affisere av sosio-sosial manipulering der alle skal forventes å ha samme mening og tanker. Kall meg hva du vil, spiller ingen rolle når alt kommer til alt.

2 hours ago, leticia said:

Jeg syns det blir rart å si at du har håp om en fremtid, som om folk som ikke har en partner ikke har en fremtid. Men jeg får bare ta med i betraktningen at du virkelig ønsker en partner så sterkt at det blir vanskelig å se at man kan ha det helt fint ( og i mange tilfeller bedre) enn å leve med en partner. 

Er viktig å gripe mulighetene man har mens man kan og ta de riktige valgene om man ønsker et gitt resultat. God aften.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (15 timer siden):

Dere kan konkludere akkurat som dere vil, og jeg konkluderer som jeg vil. Jeg lar meg ikke affisere av sosio-sosial manipulering der alle skal forventes å ha samme mening og tanker. Kall meg hva du vil, spiller ingen rolle når alt kommer til alt.

Skulle tro at en som faktisk tror at det er en kosmisk dommer der ute ville vært mer forsiktig med de ubegrunnede anklagene sine, men det er vel tidstypisk for kristendommen at deres følgere oppfører seg sånn, helt motsatt av hva jesus ville gjort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Skulle tro at en som faktisk tror at det er en kosmisk dommer der ute ville vært mer forsiktig med de ubegrunnede anklagene sine, men det er vel tidstypisk for kristendommen at deres følgere oppfører seg sånn, helt motsatt av hva jesus ville gjort. 

Det er vel en grunn til at man har kommet opp med ordet dobbeltmoral ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, skaftetryne32 said:

Skulle tro at en som faktisk tror at det er en kosmisk dommer der ute ville vært mer forsiktig med de ubegrunnede anklagene sine, men det er vel tidstypisk for kristendommen at deres følgere oppfører seg sånn, helt motsatt av hva jesus ville gjort. 

Heldigvis går jeg ikke rundt og er engstelig for at jeg har mitt eget sinn og mine egne tanker uten å være naiv.

Hvis jeg sier jeg har 150 i IQ, tror du på meg? Hvis ikke, så kommer du med anklager! 😂

1 hour ago, leticia said:

Det er vel en grunn til at man har kommet opp med ordet dobbeltmoral ;)

Jeg har aldri sagt at noen mennesker er feilfri, så hvilken dobbeltmoral du sikter til kan du gjerne utdype.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...