Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Duriello skrev (Akkurat nå):

Eller at det bare er en positiv side ved at alle kjenner alle. 

Joda, men det har nok også en del å gjøre med plass. Folk som bor på bygda har som regel veldig mye større bolig enn i byen. 

Kjenner en familie som var uheldig og huset brant ned, der ble det hotell. Var på bygda det, men de var nyinnflyttet. Hotellregningen tok selvfølgelig forsikringselskapet seg av. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (2 minutter siden):

Joda, men det har nok også en del å gjøre med plass. Folk som bor på bygda har som regel veldig mye større bolig enn i byen. 

Kjenner en familie som var uheldig og huset brant ned, der ble det hotell. Var på bygda det, men de var nyinnflyttet. Hotellregningen tok selvfølgelig forsikringselskapet seg av. 

Mulig det har med selve plassen å gjøre, altså stedet. Eller at de var nyinflyttet, uten at jeg vil si det stemmer for mitt hjemsted. 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (3 timer siden):

Har bodd i storby og bygd selv, og har litt samme erfaringen, men det går mer på baksnakking og hvor dømmende folk er. Selv om kvinnesynet er dårligere, så er det ikke bare det som er problemet. Det virker rett og slett som at det er lite å snakke om. Lav generell toleranse for ulike folk, vil jeg kalle det.

Enig i at det ikke er eneste problemet. Men sånn generelt for folk som skiller seg litt ut fra A4 - tankegangen ;)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (2 timer siden):

Eller at det bare er en positiv side ved at alle kjenner alle. 

Men alle kjenner faktisk ikke alle. Det kommer tilflyttere til bygda også. Da jeg flyttet inn i en mindre bygd så visste jeg (etter hvert) kun hvem mine 2 - 3 nærmeste naboer var. Det var ikke særlig mange som visste hvem jeg var heller (tror jeg) 😂 På bygda sier man gjerne at alle tror de kjenner alle, ja faktisk så kjenner visse folk deg bedre enn du kjenner deg selv. (Pga ryktespredning). 

Velvel, både bygd og by har vel sine fordeler og ulemper. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Men alle kjenner faktisk ikke alle. Det kommer tilflyttere til bygda også. Da jeg flyttet inn i en mindre bygd så visste jeg (etter hvert) kun hvem mine 2 - 3 nærmeste naboer var. Det var ikke særlig mange som visste hvem jeg var heller (tror jeg) 😂 På bygda sier man gjerne at alle tror de kjenner alle, ja faktisk så kjenner visse folk deg bedre enn du kjenner deg selv. (Pga ryktespredning). 

Velvel, både bygd og by har vel sine fordeler og ulemper. 

Og her blir innflytterne relativt kjappt inkludert, om de vil. 

Resten høres mer ut som ett deg problem. 😉

Lenke til kommentar
16 hours ago, knopflerbruce said:

"Jeg er ikke en falsk person som hiver egne verdier på sjøen for å tilfredsstille en syk kultur. Jeg kan også be om akkurat det jeg selv ønsker, og det gjør jeg med selvsikkerhet etter å ha opplevd hva som er mulig for meg i utlandet."

Med andre ord, du er det du kaller andre for - kravstor.

Det blir hva du legger i kravstor. Om jeg er kravstor fordi jeg ønsker å bli kjent med noen som gjør et minimum for å ta vare på sin egen kropp og som er snill, så er jeg vel det da. Jeg har ihvertfall ikke et krav om noe som en annen person ikke kan gjøre noe med, så jeg har det helt fint med mine krav.

Får nok av matcher i utlandet som sammenfaller med mine ønsker for fremtiden, som er mer enn bra nok for meg, så må nok bare klare å samle krefter til å reise utenlands på et tidspunkt. Lar meg ikke manipulere inn i tankegangen om at jeg fortjener mindre bare fordi jeg er den jeg er. Jeg tar ansvar og gjør mitt beste med å holde min kropp og mitt mentale sinn i form.

11 hours ago, Neffi said:

Idoit. Jeg hadde alvorlig talt heller tatt selvmord enn å skaffet meg en mann, hvilket allikevel ville gitt samme resultat, bare en seigere, vondere og lengre død.

At noen menn finner seg slaver fra fattige land driter jeg i. De må redde seg selv, og de fleste kommer seg unna i tide.

^ Se her @knopflerbruce

Det er disse du er "på lag med". 🤐 Men hvor er gnålet? Ja, hvor er det, jeg ser det ikke. 🤥🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (12 timer siden):

Da må det være noen mangler ved registeringen din her. For jeg har vært ganske tydelig på at jeg ønsker likeverdige forhold for menn når det gjelder samværsordninger, permisjonsrettigheter, og likestilte hjem. Jeg mener også på at jeg har nevnt at gutter kommer dårlig ut av dagens skolesystem og dystre statistikker (litt usikker på om dette er nevnt i denne tråden eller i andre tråder). Så ja, naturlig nok så fokuserer jeg som kvinne på områder der kvinner blir diskriminert, også siden dette er selvopplevd, men jeg har øynene fullt åpne for at også gutter og menn blir diskriminert på noen områder. Men alle disse områdene, diskriminering av kvinner og diskriminering av menn handler om gammeldags tankegang om hva kvinner og menn er ment å gjøre. Og eneste måten å bryte dem på er at mange nok folk velger noe annet enn det som er forventet av dem over tid. 

Vi er nok mer enige enn uenige, men som deg så fokuserer jeg igjen naturlig nok på den urett som blir gjort mot mitt eget kjønn, urett som jeg har opplevd selv. Og angående evne til å registrere, ikke for å være et rasshøl, men jeg føler jeg har vært ganske tydelig på det selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (8 timer siden):

Du sier dette som at å ikke være a4 er et problem? 

For noen folk så er det et problem at man ikke "passer inn" i definerte rammer ja. Dette kan være både for den enkelte som ikke passer inn, og for de som ikke syns dem passer inn. 

Hvis det var uklart, så har ikke jeg noe problem med at folk ikke er A4. Jeg er vel strengt tatt ikke helt A4 selv heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (8 timer siden):

Og her blir innflytterne relativt kjappt inkludert, om de vil. 

Resten høres mer ut som ett deg problem. 😉

Sikkert forskjell fra bygd til bygd. Det er sant at jeg ikke ønsket å bli inkludert, og ser ikke på det som et problem i det hele tatt,  men en av mine nærmeste naboer slet med inkluderingen selv om de ønsket inkludering. De var også tilflyttere. 

På mindre steder er det masse rykter. Kan ikke være lett for bygdas eldre befolkning som ikke kan plassere forfedrerekken på hver enkelt innbygger i kommunen når det kommer endel tilflyttere 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På bygda er det mye verre å skille seg ut enn i en storby. Ta det fra en som definitivt ikke er a4 og skiller seg ut, og har bodd begge steder. Veldig mye ryktespredning, og kvinner som skiller seg litt ut opplever nok dette enda verre enn meg. Så den "inkluderingen" er ikke så veldig inkluderende. "Alle er like, men noen er mer like enn andre"- mentalitet.

Endret av RRhoads
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (På 28.11.2023 den 6:20 PM):

Du har ingen rett til forhold på samme måte som at folk ikke har en plikt til å finne deg attraktiv, det er definisjonen av narcissisme og/eller vrangforestillinger, så ikke kom inn hit og projiser. Til og med en med Autisme klarer å oppfatte hva det er du prøver på. Det hjelper ingenting å projisere og så furte fordi folk ikke vil ha deg(spiller ingen rolle hvem det er), da får'n innse at man må lete et annet sted og/eller forandre seg slik at man faktisk har muligheten til å finne seg noen. Det er usedvanlig mange personlighetstrekk som ikke er attraktive whatsoever for veldig mange menn, men som de kan finne seg i for å ha ei ellers grei dame. Er ikke personligheten din attraktiv så har du deg selv å skylde, og burde kanskje tenke på å drive med litt selvinnsikt. 

Dere har null monopol, null kontroll, og det er åpenbart at detta faktumet ser ut til å sakte men sikkert synke inn for noen, og det er panikk så det ljomer som denne tråden som er noe jeg lett kan vise til. 

Om det ikke er "Asiatiske damer er üntermensch, skaff deg ei vestlig arisk og ren dame" så er det andre forsøk på å bruke skam og andre motbydelige taktikker tidligere i denne og Thai-damer tråden. Dette fungerer ikke mot menn som har en ryggrad verdt 5 flate øre. 

At det er mange personlighetstrekk som er lite attraktive for mange er å konstatere åpenbare. Det skjønner både autister og ikke-autister. Men, personlighetstrekk som er bra for menn er ofte også bra for kvinner - følgelig liker de fleste menn disse tingene.

Det er ikke mange egenskaper som er attraktivt hos det ene kjønnet og turn-off hos det andre, som et generelt utsagn. Hvis du er uenig, må du gjerne begrunne hvorfor en gitt egenskap er bra bare for det ene kjønnet. Til syvende og sist, vil egenskaper man finner bra hos menn eller kvinner vise seg å være bra egenskaper for mennesker generelt - og følgelig ikke skille mellom kjønnene.

Så betyr ikke det at noen kan ha preferanser, som at noen liker blondiner over brunetter, men som i det spesifikke tilfellet er det slik at de fleste ikke bryr seg SÅ veldig mye om den type trivielle detaljer.

Det er ikke kvinners problem at enkelte menn ikke gidder ta de grepene som kreves for å være attraktive. Hele debatten handler jo i praksis om at kvinner er flinkere til å gjøre seg attraktive enn det menn er, og følgelig er det en del menn som sliter fordi de ikke tar grep. Ref. trådens opprinnelige topic, altså.

Istedet for å motarbeide kvinnene, burde man heller lytte til dem og gi dem det de vil ha.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (På 28.11.2023 den 7:08 PM):

Gjør det ikke? 

NY STATISTIKK: Ap falt dramatisk blant aktive kristne velgere ved valget i 2021 mens Sp har skutt til himmels blant religiøst aktive og «kristenarv-velgere» siden 2013.https://www.vl.no/nyheter/2023/09/10/ap-har-stupt-blant-kristne-velgere/

 

 

Tilsvarende har mange kristne stemt Senterpartiet. Det har vært naturlig, ikke minst i områder med mye landbruk.https://www.dagen.no/meninger/hvem-bor-kristne-stemme-pa/

Konservative stemmer OFTE FrP eller Sp. De knives jo om alt fra "spis shøtt til middag, ellers erre ikke midda" til "omg verden er sååå woke azz". I tillegg til dette våset med "la kvinner være kvinner og menn være menn" (som om noen har prøvd å få noen til å være noe annet - det vi normale ønsker er at folk skal få være seg selv - frikoblet fra stereotypier)

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (På 29.11.2023 den 6:37 AM):

Det blir hva du legger i kravstor. Om jeg er kravstor fordi jeg ønsker å bli kjent med noen som gjør et minimum for å ta vare på sin egen kropp og som er snill, så er jeg vel det da. Jeg har ihvertfall ikke et krav om noe som en annen person ikke kan gjøre noe med, så jeg har det helt fint med mine krav.

Får nok av matcher i utlandet som sammenfaller med mine ønsker for fremtiden, som er mer enn bra nok for meg, så må nok bare klare å samle krefter til å reise utenlands på et tidspunkt. Lar meg ikke manipulere inn i tankegangen om at jeg fortjener mindre bare fordi jeg er den jeg er. Jeg tar ansvar og gjør mitt beste med å holde min kropp og mitt mentale sinn i form.

^ Se her @knopflerbruce

Det er disse du er "på lag med". 🤐 Men hvor er gnålet? Ja, hvor er det, jeg ser det ikke. 🤥🤣


Det er da bare å dra hvis du vil det. Du har bablet om dette dårlige sjekkemarkedet i månedsvis, over ett år - kanskje enda lenger?

Jeg skjønner ikke hva du tagger meg for, eller hva den siste kommentaren du sikter til handler om. Det er da intet feil med å ikke ønske seg en mann?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Hele debatten handler jo i praksis om at kvinner er flinkere til å gjøre seg attraktive enn det menn er, og følgelig er det en del menn som sliter fordi de ikke tar grep.

Det var det jeg også hørte så jeg begynte å bruke sminke, å store fjonge ballkjoler, men helt plutselig så var ikke det riktig heller, oppfør deg som en mann sa de, vanskelig å gjøre det riktige grepet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, knopflerbruce said:


Det er da bare å dra hvis du vil det. Du har bablet om dette dårlige sjekkemarkedet i månedsvis, over ett år - kanskje enda lenger?

Jeg skjønner ikke hva du tagger meg for, eller hva den siste kommentaren du sikter til handler om. Det er da intet feil med å ikke ønske seg en mann?

Sannheten svir, derfor du ikke tåler at innlegg som ikke glamoriserer denne kulturen får se dagens lys. Jeg kan bable om det så mye jeg vil, takk. Og jeg går når jeg er i form til det, takk. Jeg skal prøve å bli kjent med ei som er i tidlig 20-års alderen slik at jeg kan få en stor og lykkelig familie. Har god tid på meg jeg ja til å oppnå målet.

Jeg tagger deg fordi du alltid unngår å kommentere når kvinner sliter i tråder på dette forumet og når en mann åpner munnen så er du der alltid der for å kommentere hvor mye han kan skylde på seg selv. Gå i tråden jeg tagget deg da, om den 40-år gamle kvinnen som sliter. Gå å si det samme til henne som du sier til menn, men nei, det gjør du ikke. Dobbelt-standard.

4 hours ago, knopflerbruce said:

Det er ikke kvinners problem at enkelte menn ikke gidder ta de grepene som kreves for å være attraktive. Hele debatten handler jo i praksis om at kvinner er flinkere til å gjøre seg attraktive enn det menn er, og følgelig er det en del menn som sliter fordi de ikke tar grep. Ref. trådens opprinnelige topic, altså.

Istedet for å motarbeide kvinnene, burde man heller lytte til dem og gi dem det de vil ha.

Flere gjør mange grep uten resultat. Men lev i fantasiverdenen din du.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Konservative stemmer OFTE FrP eller Sp. De knives jo om alt fra "spis shøtt til middag, ellers erre ikke midda" til "omg verden er sååå woke azz". I tillegg til dette våset med "la kvinner være kvinner og menn være menn" (som om noen har prøvd å få noen til å være noe annet - det vi normale ønsker er at folk skal få være seg selv - frikoblet fra stereotypier)

Litt småironiskt at disse ikke er de som plages med kj lyden? 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 timer siden):

Det er da bare å dra hvis du vil det. Du har bablet om dette dårlige sjekkemarkedet i månedsvis, over ett år - kanskje enda lenger?

Man kan være ganske sikker på at "matcher" man får i utlandet ikke gidder å vente på en person i 1 år eller lenger. Da finner de seg heller noen andre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...