Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leticia skrev (2 timer siden):

Man blir aldri meningene sine.

Jeg har vært i FRP, Venstre, Arbeiderpartiet, SV og Rødt. Det eneste partiet jeg har stemt på som jeg ikke har vært medlem av er Høyre. Man endrer mening ettersom livssituasjonen endrer seg, man får mer innsikt osv. Som ung og naiv var derfor FRP det rette valget. Men så begynner man å tenke på litt mer enn seg selv kanskje, miljø og småbedrifter, dermed ble Venstre et naturlig valg. Så ser man hvor urettferdig verden er bare fordi man er født med "feil" organ mellom beina, dermed ble det lett å helle mot AP, SV og Rødt. Men innerst inne så har man nok alltid vært en god mix mellom den blå siden (Høyre) og den røde siden (AP , SV - her faller egentlig rødt litt bort, de blir for ekstreme). Så dermed kan jeg fint stemme på både Høyre , Venstre eller AP alt etter som vektskålen tipper. EU er en viktig sak for min del, dermed blir nok fasiten litt frem i tid Høyre eller Venstre ;) Kunne jeg bodd under samme tak som en FRP - er eller lengre ut enn det når det gjelder konservativt. Nei takk, men en KRF - er og en fra SP hadde vært minst like uaktuell. Jeg vet ikke nøyaktig hva mannen stemmer, men han er nok litt mer "Rød" i stemmevalget enn det jeg selv er. 

Om du møter på ei SV / MDG / Rødt kjerring som du kaller det, så kan også hun endre mening etter hvert. 

Mulig jeg misforstår her, du skriver at folk blir aldri meningene sine men du kunne aldri bodd under samme tak som en som stemmer FRP, KRF eller SP?

Lenke til kommentar
Duriello skrev (9 minutter siden):

Litt kleint at de har satt tyske aufseherin sammen med de som var som helter å regne. 🤔 ellers bra artikler 👍

Poenget er at kvinner har kriget og drept i alle tider. Vikingkvinnene hadde også sverd. Det er så mye myter som florerer om at kvinner er søte små puser. Det er vi ikke. Det er kun i hodet på romantiserte gutter som så gjerne vil fremstille seg selv som heltene med beskyttelse. Mens sannheten er at de ikke hadde kastet ut en livbøye til en kvinne med mindre noen observerte de og kunne dokumentere dyden! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 minutt siden):

Poenget er at kvinner har kriget og drept i alle tider. Vikingkvinnene hadde også sverd. Det er så mye myter som florerer om at kvinner er søte små puser. Det er vi ikke. Det er kun i hodet på romantiserte gutter som så gjerne vil fremstille seg selv som heltene med beskyttelse. Mens sannheten er at de ikke hadde kastet ut en livbøye til en kvinne med mindre noen observerte de og kunne dokumentere dyden! 

Spiller ingen rolle, og du trenger ikke føle deg truffet for at jeg påpekte en skjevhet i en artikkel du ikke skrev selv en gang.

Det får stå på forfatterne sin kappe.

 

"Mens sannheten er at de ikke hadde kastet ut en livbøye til en kvinne med mindre noen observerte de og kunne dokumentere dyden!"

Hvem er "De"?

Lenke til kommentar
4 hours ago, Neffi said:

..sa den klassiske narsissisten når han skulle gaslighte de andres opplevelse og oppfatning.

Ser du ofte kommer med slike påstander. Tilføyer ingenting, annet enn påstander om andres tankesett. Slik som; 

Hvor du setter deg selv som en grandios overlegenhet. Over menneskeheten, og kan vite hva andre tenker og hva som er rett og galt. Kanskje vi skulle spørre deg hva som er rett og galt før vi skriver?

 

Du har ingen rett til forhold på samme måte som at folk ikke har en plikt til å finne deg attraktiv, det er definisjonen av narcissisme og/eller vrangforestillinger, så ikke kom inn hit og projiser. Til og med en med Autisme klarer å oppfatte hva det er du prøver på. Det hjelper ingenting å projisere og så furte fordi folk ikke vil ha deg(spiller ingen rolle hvem det er), da får'n innse at man må lete et annet sted og/eller forandre seg slik at man faktisk har muligheten til å finne seg noen. Det er usedvanlig mange personlighetstrekk som ikke er attraktive whatsoever for veldig mange menn, men som de kan finne seg i for å ha ei ellers grei dame. Er ikke personligheten din attraktiv så har du deg selv å skylde, og burde kanskje tenke på å drive med litt selvinnsikt. 

Dere har null monopol, null kontroll, og det er åpenbart at detta faktumet ser ut til å sakte men sikkert synke inn for noen, og det er panikk så det ljomer som denne tråden som er noe jeg lett kan vise til. 

Om det ikke er "Asiatiske damer er üntermensch, skaff deg ei vestlig arisk og ren dame" så er det andre forsøk på å bruke skam og andre motbydelige taktikker tidligere i denne og Thai-damer tråden. Dette fungerer ikke mot menn som har en ryggrad verdt 5 flate øre. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (5 minutter siden):

Du har ingen rett til forhold på samme måte som at folk ikke har en plikt til å finne deg attraktiv, det er definisjonen av narcissisme og/eller vrangforestillinger, så ikke kom inn hit og projiser. Til og med en med Autisme klarer å oppfatte hva det er du prøver på. Det hjelper ingenting å projisere og så furte fordi folk ikke vil ha deg(spiller ingen rolle hvem det er), da får'n innse at man må lete et annet sted og/eller forandre seg slik at man faktisk har muligheten til å finne seg noen. Det er usedvanlig mange personlighetstrekk som ikke er attraktive whatsoever for veldig mange menn, men som de kan finne seg i for å ha ei ellers grei dame. Er ikke personligheten din attraktiv så har du deg selv å skylde, og burde kanskje tenke på å drive med litt selvinnsikt. 

Dere har null monopol, null kontroll, og det er åpenbart at detta faktumet ser ut til å sakte men sikkert synke inn for noen, og det er panikk så det ljomer som denne tråden som er noe jeg lett kan vise til. 

Om det ikke er "Asiatiske damer er üntermensch, skaff deg ei vestlig arisk og ren dame" så er det andre forsøk på å bruke skam og andre motbydelige taktikker tidligere i denne og Thai-damer tråden. Dette fungerer ikke mot menn som har en ryggrad verdt 5 flate øre. 

Idoit. Jeg hadde alvorlig talt heller tatt selvmord enn å skaffet meg en mann, hvilket allikevel ville gitt samme resultat, bare en seigere, vondere og lengre død.

At noen menn finner seg slaver fra fattige land driter jeg i. De må redde seg selv, og de fleste kommer seg unna i tide.

Endret av Neffi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (52 minutter siden):

Finnes det noe mer egoistisk enn å få barn når man egentlig ikke vil ha dem ? Det tviler jeg på, og barn som er født inn i en sånn pliktsituasjon synes jeg synd på.

Det er ingen plikt til å få barn. Jeg bare forklarer hva som vil skje om altfor mange tar samme valg som deg om å ikke få noen. 

 

skaftetryne32 skrev (54 minutter siden):

kvinner ble ikke innkalt til militæret her til lands før nå nylig, og selv da ble det fremstilt som en seier for kvinner, det er det ikke. I en krig blir det nok først og fremst menn i frontene, det skal dog sies at kvinner absolutt bør være der de også, men det er de i liten grad. 

Krig er ikke positivt for noen. Annet enn våpenprodusentene da, og andre bedrifter som tjener på varer / tjenester i forbindelse med krig. 

skaftetryne32 skrev (54 minutter siden):

Jeg registrerer i like stor grad at du er veldig opptatt av kvinners rettigheter, men er ikke like hypp på rettigheter for menn, det viser vel bare at vi er samme ulla. Jeg er forøvrig 100% for likestilling, ikke kirsebærplukkede goder, ikke for meg, ikke for deg.

Da må det være noen mangler ved registeringen din her. For jeg har vært ganske tydelig på at jeg ønsker likeverdige forhold for menn når det gjelder samværsordninger, permisjonsrettigheter, og likestilte hjem. Jeg mener også på at jeg har nevnt at gutter kommer dårlig ut av dagens skolesystem og dystre statistikker (litt usikker på om dette er nevnt i denne tråden eller i andre tråder). Så ja, naturlig nok så fokuserer jeg som kvinne på områder der kvinner blir diskriminert, også siden dette er selvopplevd, men jeg har øynene fullt åpne for at også gutter og menn blir diskriminert på noen områder. Men alle disse områdene, diskriminering av kvinner og diskriminering av menn handler om gammeldags tankegang om hva kvinner og menn er ment å gjøre. Og eneste måten å bryte dem på er at mange nok folk velger noe annet enn det som er forventet av dem over tid. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Neffi said:

Idoit. Jeg hadde alvorlig talt heller tatt selvmord enn å skaffet meg en mann, hvilket allikevel ville gitt samme resultat, bare en seigere, vondere og lengre død.

Men å bruke mye tid i en slik og liknende tråder som omhandler menn og/eller dating selv om dette ikke er av interesse for deg? Okay, you do you I guess. o3o

Finne deg ei dame da? Ingen som vil dømme deg om noen er bi og/eller homo. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (47 minutter siden):

Mulig jeg misforstår her, du skriver at folk blir aldri meningene sine men du kunne aldri bodd under samme tak som en som stemmer FRP, KRF eller SP?

Folk som stemmer disse partiene har gjerne en religiøs overbevisning som ikke vil passe sammen med meg som er ateist. Det handler ikke så mye om hva de ellers måtte mene eller hvordan de er,  men om at de har et livssyn som ikke passer mitt. De har gjerne også en kvinnediskriminerende holdning som ikke passer inn med min holdning om at man er likestilt. Det jeg prøvde å få fram med å fortelle om mitt "utroskap" som velger, var at selv om kvinnen er en SV / Rødt / MDG - kjerring nå, så kan hun endre seg politisk. 

Med at de ikke blir meningene sine så mener jeg at folk er mye mer enn meningene sine. Man kan være en ålreit hyggelig person selv om man har en holdning eller et livssyn som ikke passer sammen med ditt eget. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 764ff...403
Neffi skrev (13 minutter siden):

Idoit. Jeg hadde alvorlig talt heller tatt selvmord enn å skaffet meg en mann, hvilket allikevel ville gitt samme resultat, bare en seigere, vondere og lengre død.

At noen menn finner seg slaver fra fattige land driter jeg i. De må redde seg selv, og de fleste kommer seg unna i tide.

Jeg beklager.. Jeg visste ærlig talt ikke att mannehatet satt så sterkt..

Jeg blir oppriktig lei meg.. Hvem er det som har såret/skadet deg såpass?

Anonymous poster hash: 764ff...403

Lenke til kommentar
Gjest 764ff...403 skrev (3 minutter siden):

Jeg blir oppriktig lei meg.. Hvem er det som har såret/skadet deg såpass?

Tror vi snakker om menn i flertall her, ikke 'én' eller 'noen'. Forøvrig så er det jo bare å lese i tråden her, og forumet ellers, så må man jo være både sado masochist og selvmordskandidat for å finne ut at å få seg en mann er en god ide.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (7 minutter siden):

Folk som stemmer disse partiene har gjerne en religiøs overbevisning som ikke vil passe sammen med meg som er ateist. Det handler ikke så mye om hva de ellers måtte mene eller hvordan de er,  men om at de har et livssyn som ikke passer mitt. De har gjerne også en kvinnediskriminerende holdning som ikke passer inn med min holdning om at man er likestilt. Det jeg prøvde å få fram med å fortelle om mitt "utroskap" som velger, var at selv om kvinnen er en SV / Rødt / MDG - kjerring nå, så kan hun endre seg politisk. 

Med at de ikke blir meningene sine så mener jeg at folk er mye mer enn meningene sine. Man kan være en ålreit hyggelig person selv om man har en holdning eller et livssyn som ikke passer sammen med ditt eget. 

Folk som stemmer FRP eller SP har en religiøs overbevisning? Kjenner til og med ateister som stemmer KRF.

Nei, dette henger ikke på greip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (Akkurat nå):

Visste ikke att de som stemmer SP har noe diskriminerende kvinnesyn.. Hm.. Lærer noe nytt hver dag i suppose.

Kan vi dreie tråden tilbake til tinder nå? 

Har du bodd på bygda og hørt hvordan menn snakker ned damer der? Hvis du har  bodd både i en større by og på bygda så merker du stor forskjell i holdninger til kvinner. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 minutt siden):

Tror vi snakker om menn i flertall her, ikke 'én' eller 'noen'. Forøvrig så er det jo bare å lese i tråden her, og forumet ellers, så må man jo være både sado masochist og selvmordskandidat for å finne ut at å få seg en mann er en god ide.

Sado kan jeg støtte, vil ikke dra strikken så langt som selvmord, for det er hverken menn ELLER kvinner verdt.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...