Gå til innhold

Teslas selvkjøringssystem granskes av myndighetene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, oophus said:

Se posten her: 

 

ENCAP skårer Tesla veldig dårlig der i måten ADAS er implementert på. Så ja, en kan nok si at Tesla er verst der.

 

 

Men nå kan jo de som tester ut fsd beta også benytte den utenom motorvei. Så da blir det vel ennå lengre mellom hver ulykke? ;)

Vel du får stå for den uttalelsen. Selv velger jeg å avvente til dommen faller. Du baserer ditt utsagn på at det er startet en etterforskning, jeg påpekte at etterforskninger av Tesla har skjedd før, og da har det vist seg at det ikke var grunn til uro. Kanskje blir det også konklusjonen denne gangen. Uansett, svaret kommer når de er ferdig med granskningen så til det er publisert stiller jeg meg avventende og gjør meg ikke opp noen endelig mening. 

  

44 minutes ago, Complexity said:

the 11 incidents included: 2 cases of DUI, 1 suspended license, 4 cases of driver inattention (of which one charged with reckless driving) and 4 unknown circumstances (i.e. no police report readily available).

https://mobile.twitter.com/kaczjef303/status/1427574524481003546

01/22/2018 = Autopilot engaged, "Driver inattention", system did not detect driver hands on wheel for 3 minutes and 41 seconds

https://mobile.twitter.com/kaczjef303/status/1427312416799567880

Vel det endrer jo litt på saken. Da er det jo ikke egentlig 11 saker, da er 4 eller max 4+1. Ugyldig førerkort er vel ikke alene grunn til å frita Tesla for evt. ansvar, selv om føreren ikke hadde noe bak rattet å gjøre. 

Men 4 eller 4+1 er jo mindre enn 11. 

Men igjen. På samme tid, hvor mange tilsvarende ulykker har det vært blant andre bilmerker? 

Endret av bojangles
  • Liker 4
Lenke til kommentar
bojangles skrev (1 minutt siden):

 

Men nå kan jo de som tester ut fsd beta også benytte den utenom motorvei. Så da blir det vel ennå lengre mellom hver ulykke? ;)

De som bruker FSD Beta tjener penger på å lage YT innhold og preke til Tesla Menigheten. De er nok mer inkludert i kjøringen fordi de kommenterer den for YT innholdet sitt enn hva som ville blitt resultatet om FSD Beta ble sluppet ut til massene. 

Uansett så svarer du ikke til kritikken i statistikken du har tatt opp. Er du enig i kritikken siden du ikke velger å si deg uenig? 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, oophus said:

De som bruker FSD Beta tjener penger på å lage YT innhold og preke til Tesla Menigheten. De er nok mer inkludert i kjøringen fordi de kommenterer den for YT innholdet sitt enn hva som ville blitt resultatet om FSD Beta ble sluppet ut til massene. 

Uansett så svarer du ikke til kritikken i statistikken du har tatt opp. Er du enig i kritikken siden du ikke velger å si deg uenig? 

 

Jeg svarte ikke på det fordi jeg ikke har lest noe om akkurat det. Ikke la du ut noen kilde til påstanden heller og jeg orker ikke lete akkurat nå fordi det er sent på kveld blitt. Så jeg har ingen som helst formening om det du påstår kommer fra ENCAP. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
bojangles skrev (1 minutt siden):

 

Jeg svarte ikke på det fordi jeg ikke har lest noe om akkurat det. Ikke la du ut noen kilde til påstanden heller og jeg orker ikke lete akkurat nå fordi det er sent på kveld blitt. Så jeg har ingen som helst formening om det du påstår kommer fra ENCAP. 

Gå tilbake er du snill. Kilden er der blant annet i videoen der han lister kildene sine. Ikke er kritikken særlig ulogisk heller. 
Når kan AP aktiveres? Hvor er sannsynligheten for uhell størst? 

ENCAP testene kan du jo fint finne. Det er lett tilgjengelig. ENCAP testen viser bare at dette er blitt testet, og videoen forklarer hvorfor det ligger kritikk i måten Tesla har implementert og prater om og rundt ADAS til sine brukere. 

Lenke til kommentar
bojangles skrev (39 minutter siden):

Men igjen. På samme tid, hvor mange tilsvarende ulykker har det vært blant andre bilmerker?

Hvem vet? I diskusjonstråden etter electrek.co artikkelen om dette nevnes det 6500 ulykker med nødetater i året i USA men ingen kilde blir oppgitt. Når jeg prøver å finne kildene på egen hånd dukker faktisk tallet 6500 opp men da som antall ulykker ambulanser er involvert i i året(alle situasjoner, også under kjøring til og fra ulykkessted) dessuten en artikkel hvor man klager over at den slags statistikk ikke føres i USA, i det minste ikke samlet.

Med andre ord, i mangel av skikkelige data ligger alt an til en skikkelig hater-fest. Ytterst forutsigbart. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (55 minutter siden):

Hvem vet? I diskusjonstråden etter electrek.co artikkelen om dette nevnes det 6500 ulykker med nødetater i året i USA men ingen kilde blir oppgitt. Når jeg prøver å finne kildene på egen hånd dukker faktisk tallet 6500 opp men da som antall ulykker ambulanser er involvert i i året(alle situasjoner, også under kjøring til og fra ulykkessted) dessuten en artikkel hvor man klager over at den slags statistikk ikke føres i USA, i det minste ikke samlet.

Med andre ord, i mangel av skikkelige data ligger alt an til en skikkelig hater-fest. Ytterst forutsigbart. 

Tipper en stor andel av disse ulykkene inkluderer brøyting. Det er ufattelig å kikke på måten folk kjører når utrykningskjøretøy skal forbi sånn der i forhold til her hjemme hvor vi kjører til siden. 

Dessuten hopper dere alle glatt over hva NHTSA faktisk undersøker. 

Lenke til kommentar
12 hours ago, oophus said:

De som bruker FSD Beta tjener penger på å lage YT innhold og preke til Tesla Menigheten. De er nok mer inkludert i kjøringen fordi de kommenterer den for YT innholdet sitt enn hva som ville blitt resultatet om FSD Beta ble sluppet ut til massene. 

 

Hva er det du prøver å få frem nå? Forstår jeg deg rett om FSD kun bør brukes av youtubere og at andre ikke har hverken hjernekapasitet eller god nok fokus til å benytte fsd? Eller er det bare et generelt stikk til Tesla, de som kjører Tesla eller liker Tesla og egentlig både de som produserer innhold til youtube og alle de so ser på youtube? Du bruker ladede ord. "Teslamenighet". Så alle de jeg ramset opp er dårlige mennesker? Eller har i det minste skavanker eller lyter?

 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
bojangles skrev (2 minutter siden):

Hva er det du prøver å få frem nå? Forstår jeg deg rett om FSD kun bør brukes av youtubere og at andre ikke har hverken hjernekapasitet eller god nok fokus til å benytte fsd? Eller er det bare et generelt stikk til Tesla, de som kjører Tesla eller liker Tesla og egentlig både de som produserer innhold til youtube og alle de so ser på youtube? Du bruker ladede ord. "Teslamenighet". Så alle de jeg ramset opp er dårlige mennesker? Eller har i det minste skavanker eller lyter?

 

1. Nei, og det er helt fantastisk hvordan du kom frem til den stråmannen. 
2. Det er ikke et simpelt stikk til Tesla? Du kan jo selv prøve å forklare distribusjonen av FSD Beta, og hvorfor så mange influencere fikk tak i dette fremfor vanlige journalister f.eks. om formålet er PR - noe det åpenbart er. Hvorfor fikk f.eks Omar Quazi tilgang til FSD Beta? Er han skikket til å være ei god beta tester med sin DUI og narkotika siktelser? 
3. Er alle i "Apple-menigheten" dårlige mennesker? Apple YT kanaler lager innhold for å treffe et spesifikt publikum slik Tesla YT influensere lager sitt innhold for å treffe sitt spesifikke publikum. Innenfor begge leire så har man folk som er litt spesielle uten at det kaster alle innunder samme båt. Det er fult mulig å eie Tesla uten å bruke en majoritet av sin YT tid på å lese/se mer om Tesla, og det samme gjelder for Apple. Men så har man de folkene som gjør det og er ekstremt frempå og synlige. 
4. Sist men ikke minst. Har du glemt tema? Merkelig avsporing der du kutter ut alle spørsmål du ikke vil svare på med ei haug stråmenn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 8/17/2021 at 4:52 PM, uname -i said:

Er det noen som kaller et Level 2-system for Full Selvkjøring?

Jeg håper at Musk snart blir drapstiltalt. Folk sitter i fengsel for mindre.

Vel det er jo nettopp det. Level 2 har ingenting med selvkjøring å gjøre. Det handler om førerassistanse. Og føreren er selv ansvarlig for ta kontrollen om systemet tar en dårlig avgjørelse. Akkurat som det er på skip og fly når de benytter autopilot. Kapteinen har ansvaret fordetom liksom. Alle som benytter FSD er godt informert om at bilene idag ikke er kommet lengre enn nivå 2 på fsd. Og at føreren dermed har hele ansvaret og skal dermed alltid være på alerten, følge med i trafikken og stå klar til å ta over umiddelbart om fsd systemet tar en feil avgjørelse. Level 2 er ingenting mer enn førerassistenter. Og fører kan ikke og skal ikke drive med andre ting, som å taste på mobil, lukke igjen øynene eller se på film. Føreren av biler med level 2 assistanse skal forholde seg som om de selv kjører bilen, for det er jo nettopp det de gjør i lovens bokstav. Sjåføren er på alle måter ansett som den juridiske fører av bilen, og må forholde seg til det.

"Men noen bryter reglene" roper du kanskje nå? Ja noen vil alltid bryte reglene. Folk kjører selv om de er trøtte, de sovner bak rattet og forårsaker ulykker. Andre setter seg bak rattet pærefull eller etter å ha brukt narkotika. Det er helt ulovlig men det skjer. Å ferdes i trafikken vil alltid medføre en viss risiko. Men vi må også ta et kollektiv ansvar når vi er førere av kjøretøy. Og da må vi forsøke å holde oss mest mulig innenfor loven. Det betyr følge fartsgrensen, selv den kjipe 70 sonen, stoppe og hvile FØR vi sovner bak rattet og aldri kjøre i ruset tilstand. 

Nå viser det seg jo at også andre førerassistenter kan manipuleres og svindles med ymse triks og lureri slik at førerassistent systemene tror det sitter en våken mann bak rattet selv om det kanskje bare er en dukke med påmalte øyne. Skal vi kanskje utvide siktelsen og føre alle administrerende direktør fra alle de berørte selskapene i retten? Eller var det egentlig noe du ønsket på Musk spesielt?

 

 https://www.tu.no/artikler/manipulerte-forerassistenten-pa-en-rekke-modeller-til-a-kjore-uten-sjafor/512669

Endret av bojangles
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
bojangles skrev (25 minutter siden):

Nå viser det seg jo at også andre førerassistenter kan manipuleres og svindles med ymse triks og lureri slik at førerassistent systemene tror det sitter en våken mann bak rattet selv om det kanskje bare er en dukke med påmalte øyne. Skal vi kanskje utvide siktelsen og føre alle administrerende direktør fra alle de berørte selskapene i retten? Eller var det egentlig noe du ønsket på Musk spesielt?

Du skjønner at det er en forskjell å på den ene siden få en russisk hacker-gjeng til å deaktivere førermonitoreringen eller skaffe en dukke og male på øyne og på den andre siden Teslas system som ikke virker i det hele tatt?  At de som har en DMS hvor man følger med på sjåførens øyne faktisk ønsker å ta sikkerheten alvorlig mens Musk nektet å installere noe sånt fordi han ville spare penger og at han på hvert eneste puunkt har blitt tvunget av myndighetene til å skjerpe sikkerheten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som ønsker mer etterforskning av Tesla, og som også stiller spørsmål om hvorfor dette skjer. Du får trekke din egen konklusjon, men dette er ikke nullprat fra en hvemsomhelst, dette er fra en som har et helt liv bak seg i bilproduksjon på den ene eller andre måten. Kanskje verdt å lytte til? 

 

Endret av bojangles
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når det gjelder autonomi og utviklingen av AV (autonomious vehicles) så er Sandy Munro ei typisk "facebook boomer". Han kjørte nylig Blue Cruise og forstod ikke at ODD (Operational Design Domain) for funksjonen er justert slik at krappe svinger krever menneskelig innput. Det er altså menneskelig design å sette inn restriksjoner for AV ut i det offentlige domenet. Vi vet jo gjennom interne tester og videoer at Argo AI selvfølgelig kan bedre, men når man velger å lansere funksjoner, så justerer man altså ned ODD for funksjonene. Enten for å få opp menneskelig iaktagelse i snitt, eller for å tjene penger på å inkludere funksjoner gjennom OTA senere, noe fyren jo prøver å forklare til Munroe avbryter fyren fordi han ikke hører etter. 

For å forklare: 

ODD = Hvor bilene kan utnytte X funksjon innenfor autonomi. For Tesla så er AP's ODD stort sett motorveier generelt sett.  
ODD for ei nivå 5 autonom bil er ubegrenset, mens man har ODD for alt annet fra nivå 4 og nedover. 


ODD for Honda's LvL 3 funksjon er f.eks at bilen må være i lav hastighet, på motorveien (Kart-data) i kø (ACC har en bil forran seg). Er dette yttergrensen av hva man får til internt? Nei. Man justerer ODD for funksjoner til å være sikrere når man lanserer det og implementerer slikt ut i det offentlige - som regel. Andre grunner til å justere ODD er for å tjene penger for å utvide bilens ODD for funksjonen gjennom OTA senere, slik Ford planlegger å utnytte Blue Cruise for økt fortjeneste senere. 

Endret av oophus
Lenke til kommentar

Javel? Altså Munro har sikkert glemt mer om både bilproduksjon og selvkjøring enn den akkumulerte kunnskapen om emnet på hele forumet. Å avskrive ham som talentløs eller kunnskapsløs tror jeg blir feil. Jeg nok mer tilbøyelig til å tenke at han har formulert seg krøkkete eller kanskje forsøkte å fremme et poeng. Men jeg får vel først se den aktuelle videoen en gang til før jeg sier noe mer. 

Det jeg merket meg er at fyren gikk temmelig langt i å kritisere myndighetene i denne saken, både hva angår brannene på Tesla, som jo er så få i forhold til ICE biler at det å etterforske Tesla pga brann i seg selv nesten faller på egen urimelighet. Men også dette med påkjørsel av kjøretøy med blinkende lys på vegskulderen virker å trekke ham kraftig opp. 

Jeg har ikke noen sterke meninger om hvorvidt det er krefter i systemet som kjører en skult kampanje mot Tesla eller ønsker å bremse Tesla, til å mene mye om akkurat det må eg si at jeg kjenner amerikanske forhold for dårlig. Ikke er det enkelt å lese seg opp på slikt heller fordi det fort blir 2 veldig steile fronter med informasjon og det blir vanskelig å vite hva som er sprøyt og hva som er reelt. 

Jeg liker likevel at Munro bragte opp dette, fordi det kan få politikere og andre offentlig ansatte til å tenke seg om før de evt. lar seg kjøpe. Merk at jeg ikke sier at noen er kjøpt og betalt her, men det er fint om offentlig ansatte og politikere vet at noen følger med. Det gjelder både Tesla spesielt men også helt generelt. Korrupsjon er ikke bra, dessverre kommer korrupsjon i så mange former og fasonger at det kan være vanskelig å vite om noen er korrumpert eller når det har forekommet. 

Endret av bojangles
  • Liker 5
Lenke til kommentar
bojangles skrev (1 time siden):

Altså Munro har sikkert glemt mer om både bilproduksjon og selvkjøring enn den akkumulerte kunnskapen om emnet på hele forumet.

Du kan ikke bare sause sammen bil produksjon og selvkjøring i samme tema. Han er flink på det ene, og uvitende i det andre. 
 

bojangles skrev (1 time siden):

Å avskrive ham som talentløs eller kunnskapsløs tror jeg blir feil.

Innenfor AV utvikling og hvordan den foregår så er han kunnskapsløs. Det er jo tydelig i måten han vurderer teknologien på. Som jeg skrev. I Blue Cruise videoen, så lurer han fælt på hvorfor han må ta over rattet når man kommer til litt krappere svinger. Han får svaret, men han ignorerer svaret han får til senere når han kommer med sin "konklusjon". Altså han er kunnskapsløs og forstår ikke at funksjonene kommer med ei definert ODD.  

 

bojangles skrev (1 time siden):

Det jeg merket meg er at fyren gikk temmelig langt i å kritisere myndighetene i denne saken, både hva angår brannene på Tesla, som jo er så få i forhold til ICE biler at det å etterforske Tesla pga brann i seg selv nesten faller på egen urimelighet.

Det å sammenligne branner i Tesla mot hele ICE bilflåten har vi diskutert tidligere. Snittlevetiden til en Tesla er 2 år. Dette sammenlignes mot snittlevetiden til bilflåten som er 18 år. 

Han forstår ikke årsaken til etterforskningen. Elon Musk er 100% klar over hva som gjør at bilene kjører seg selv inn i brannbiler og hvorfor bilene i 6 år har slitt med ghostbraking. Det er samme problem, og jeg kan godt forklare hvorfor det er et problem, og hvorfor AI Day viste at de prøver å løse problemet. 

bojangles skrev (1 time siden):

Jeg har ikke noen sterke meninger om hvorvidt det er krefter i systemet som kjører en skult kampanje mot Tesla eller ønsker å bremse Tesla, til å mene mye om akkurat det må eg si at jeg kjenner amerikanske forhold for dårlig.

Så hvorfor linke til Munro som ligger i samme skyttergrav som deg, og skyter tilfeldig på folk de ikke ser? Dette er ikke noen forsøk på å bremse Tesla. Tesla's utvikling av AV vil jo ikke bremses selv om oss mennesker kanskje får oppdateringer litt senere. Det betyr bare at vi får oppdateringer noen hakk bak utviklingen med større krav til testing av oppdateringene. Maskinlæring kommer jo med sine utfordringer hver gang man "re-lærer" inn nye funksjoner i samme modul. Da "glemmer" man resultatet man hadde tidligere, og det folk ute på veiene er godt vandt med angående fordeler og ulemper som systemet kan. Ved oppdateringen så kan man ha tatt 2 skritt videre der oppdateringen hadde sitt hovedfokus, men uten testing, så risikerer man at det tok noe steg tilbake et annet område. Det er en ekstremt uheldig effekt av maskinlæring og implementeringen av AV ut mot massene.  Den turen du har tatt 1,000 ganger til jobb hvor du aldri har måttet overta rattet, kan ved en oppdatering X uker inn i fremtiden plutselig gjøre at du må ta over. Da sitter du nok der og er under snittet påpasselig pga erfaringen tilsier at du kan være trygg mens bilen kjører seg selv inn i ei midt-deler. 


Dette blir spekulasjoner, men her er mulig resultat av etterforskningen: 
AV testing. Slik som crash-tester bare for AV utvikling og implementering. <-- resultat blir kjappere AV utvikling. 

NHTSA har allerede startet å innføre flere krav her, og det er at selv ADAS kollisjoner må rapporteres inn, fremfor tidligere der kun AV utviklere måtte rapportere inn uhell og "handovers". Nå må altså ADAS utviklere i tillegg til AV utviklere rapportere inn uhell der ADAS har vært påslått 30 (trur det var 30) sekunder før kollisjonen inntraff. Som jo betyr at ADAS ikke kan skru seg av sekundet før en kollisjon slik at man kan si at kollisjonen foregikk uten ADAS påslått. 
https://www.nhtsa.gov/press-releases/nhtsa-orders-crash-reporting-vehicles-equipped-advanced-driver-assistance-systems

Hvilken effekt vil dette gi? Jo ADAS og AV utviklere vil sørge for å gjøre alt sikrere. Hvorfor? Alt vil være offentlig tilgjengelig informasjon. Det betyr at vi over tid nå vil kunne sammenligne ADAS og AV utvikleres statistikk (såfremt de overholder reglene og melder inn uhell) innunder mer korrekte regler. Tidligere så var det kun AV utviklere som måtte gjøre dette, nå vil altså alle gjøre det inkludert VW, Ford, GM og Tesla blant flere. 

Effekten er selvfølgelig for å fjerne uhell, og sørge for at implementasjonen ikke balanseres på ytterkantene av hva teknologien kan, men at man tester teknologien før man implementerer den for å unngå dårlig PR i dårlig statistikk senere. Eneste effekt dette gir er at bilene ute på veiene kjører med SW som er noen uker/måneder gammelt mot det de har i utvikling. Utviklingen i seg selv stopper eller bremses ikke opp. Den får bedre og klarere retningslinjer og kan akselereres, og den situasjonen jeg tegnet for deg tidligere vil ikke eksistere. Da vil OTA oppdateringer testes før de implementeres, slik at man kan fange slike feil innunder utviklingen gjennom maskinlæring. 
 

Sitat

Korrupsjon er ikke bra, dessverre kommer korrupsjon i så mange former og fasonger at det kan være vanskelig å vite om noen er korrumpert eller når det har forekommet. 

Munro er aksje-eier av Tesla. Folk som ligger i samme skyttergrav som ikke forstår årsaken til å etterforske åpenbare problemer vil gjøre som deg. Angripe dette med å skyte blindt i feil retning. Ta heller å stikk hodet opp av skyttergrava og opplev at det ikke er noen krig der. 

Endret av oophus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus said:

Munro er aksje-eier av Tesla. Folk som ligger i samme skyttergrav som ikke forstår årsaken til å etterforske åpenbare problemer vil gjøre som deg. Angripe dette med å skyte blindt i feil retning. Ta heller å stikk hodet opp av skyttergrava og opplev at det ikke er noen krig der. 

Nei ifølge ham selv er han ikke det lengre, fordi flere mente det gjorde ham partisk til Tesla så han nevnte på en video tidligere i år at han hadde solgt alle Tesla aksjer og nå ikke eide aksjer i noen bilprodusenter. Så det er altså ikke hans egen lommebok han forsøker å gagne her. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bojangles skrev (6 minutter siden):

Nei ifølge ham selv er han ikke det lengre, fordi flere mente det gjorde ham partisk til Tesla så han nevnte på en video tidligere i år at han hadde solgt alle Tesla aksjer og nå ikke eide aksjer i noen bilprodusenter. Så det er altså ikke hans egen lommebok han forsøker å gagne her. 

Han fikk enormt med kritikk i henhold til sine tidligere videoer mens han umulig kan ha vært nøytral. Man blir ikke nøytral om man analyserer noe man har aksjer og en egeninteresse ved. 

Det var ekstremt tydelig når han gikk igjennom Tesla Model Y og tok frem stort sett kun fordeler og oppgraderinger, mens han totalt sett ignorerte ting som dette. 
image.png.f4c1421044cc23a9ee18dde990b40066.png

Selvfølgelig sier han at han har solgt seg ut, og det er ikke spesielt interessant å vite om han har kjøpt igjen. Han tapte automatisk ansikt som et seriøst firma som lager videoer mot analyser av biler der man skal være nøytral ved å være alt annet enn nøytral. 

Uansett er ikke dette temaet. Vi snakket om hans ekspertise rundt autonomi, og hva denne etterforskningen handlet om. Hvorfor kutte ut alt det og avspore det med dette? Vi blir uansett ikke enige om at han er nøytral eller partisk. Han var ikke engang interessert i å høre på hva Blue Cruise fyren snakket om, og jattet kun om hva han erfarer mens han kjører Tesla. Han aner ikke hva ODD er for noe og hvilken effekt det har mot utviklingen samt utrullingen av AV. 

Ford som altså har Blue Cruise eier 40% av Argo AI. Til og med Tesla utnytter begrensinger mot utbredelsen av FSD Beta. Folk flest som har tilgang lever der man har sett Tesla LIDAR biler kjøre rundt og gjøre "grunt-arbeidet" med HD-Kartet. Det HD-Kartet så vi ved AI Day. Så det Tesla nå gjør, er å følge samme logikk og filosofi som Mobileye har hatt i årevis allerede. De planlegger ikke å selge LIDAR sensor-suites til alle biler. De ønsker å ha både CMOS og LIDAR baserte systemer mot ulike prispunkter i bilflåten. LIDAR flåten åpner opp ODD for CMOS flåten, og CMOS flåten oppdaterer HD-Mappinga. 

Endret av oophus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du burde kontakte ham, dele din kompetanse og få fett betalt. Ikke bare kan du være AI eksperten hans, du kan håndtere PR og all offentlig kommunikasjon også. Det må jo kjennes trasigt å sitte på all den kunnskapen du har og kun få delt den på et usselt forum?

Endret av bojangles
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
bojangles skrev (2 minutter siden):

Du burde kontakte ham, dele din kompetanse og få fett betalt. Ikke bare kan du være AI eksperten hans, du kan håndtere PR og all offentlig kommunikasjon også. Det må jo kjennes trasigt å sitte på all den kunnskapen du har og kun få delt den på et usselt forum?

Nei. Du burde slutte å anta at han er ekspert i alt kun fordi han kan produsere biler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...