Gå til innhold

Teslas selvkjøringssystem granskes av myndighetene


Anbefalte innlegg

uname -i skrev (På 2021-8-17 den 16.52):

Det er jo bare ett av dusinvis med eksempler hvor de lurer kunder til å tro at systemet er bedre enn det og dermed lurer dem ut i døden. Alt for få mer penger på bunnlinjen. Og når en uskyldig person som bare skulle sjekke taxien eller traileren sin blir drept av dette ubrukelige systemet så kommer fansen og forsvarer det og skylder på alle andre.

Er det noen av dem som sier at systemet er så nærme perfeksjon at man vil ha selvkjøring  innen kort tid? Er det noen som kaller et Level 2-system for Full Selvkjøring?

Jeg håper at Musk snart blir drapstiltalt. Folk sitter i fengsel for mindre.

Det er ingen som er lurt i døden. Man minnes hele tiden på å holde hendene på rattet.

Det er haugevis av ulykker som skyldes at folk driver med andre ting mens de kjører, på biler uten Autopilot. Har produsentene av disse lurt folk i døden? Selvsagt ikke, men du klarer ikke la være å trolle om Tesla.

Tesla har aldri kalt noe level 2-system for full selvkjøring.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus skrev (På 2021-8-17 den 19.31):

Det å rapportere inn manuelle handovers er ikke det samme som at bilen blir bedre av din kjøring. For at det skal kunne skje, så må bilen dele komplette datasett å trenes på. Det skjer ikke og har aldri skjedd. Det eneste som skjer er at bilen deler bilder og korte videosnutt. Disse må manuelt flagges inn mot treningen, og treningen det omhandler er typisk "image recognition" trening . Altså er mengden datasett mot trening minimalt fra Tesla flåten, ettersom input avhenger av mulig menneskelig output fra den inputen. 

Problemet som omhandler image recognition mot valg som blir tatt i fart basert på ID etter image recognition algoritmer er to vidt forskjellige problemer. 

Green har målt hva bilflåten deler. Det har direkte med saken å gjøre, ettersom det er deterministisk mot hva som faktisk er mulig å trene på angående dataene bilflåten sender inn. Green har altså testet Shadow Mode, og han tester den andre kjernen i fysisk ferdsel i tillegg. 

Haha, what? Den får du forklare om igjen. 

5 år med phantombremsing ved samme lokasjoner og 5 kollisjoner ved samme stein er høyst idiotisk statistikk å ha om bilflåten brukes for å bli bedre med komplette datasett som deles derifra. Det er et godt bevis mot tøyset som folk trur på, og at output fra bilflåten avhenger av mulig output og arbeidsmengde av mennesker som må kikke på bildene og videosnuttene som deles. 

Automatisk flagging av data mot NN trening er noe Tesla ligger årevis bak på å gjøre. 

1. Hva er feil? 
2. Hvem er sinna? 
3. Det som er kontroversielt er hva folk trur Tesla flåten gjør og deler av data, og hvordan dataene blir brukt. 

Om du opplever phantombremsning på 5 året på rad ved samme tunnel, så hadde jeg startet å bli skeptisk til at bilen din deler data til å bli bedre for deg selv. Tesla håndplukker nok slik data i større grad, fordi mulig trening begrenses av mulig arbeidstimer hos sine ansatte for å flagge dataene og undersøke resultatetene. 

Det er veldig mye svada fra deg. Du kommer med tullete påstander om hva du mener Tesla gjør med ditt og datt. Og det som går igjen i alt du skriver er at du dikter opp så mange løgner som mulig for å sverte Tesla. Du klarer til å med å rote det til når det gjelder Shadow Mode.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
oophus skrev (På 2021-8-17 den 19.37):

1. Ja, han heter Mahmood Hikmet. 
https://nz.linkedin.com/in/moodyhikmet

2. Det å se videoen er valgfritt. Det er derfor jeg ikke siterte noen. 

3. Bransjen han er en del av er veldig opptatt av temaet han tar opp. Så han kommer med et seriøst budskap. 

1. Ja, og han er en grifter. Som også jobber for en konkurrent av Tesla, tydeligvis. LOL.

2. Hvis du skal legge ut en video på en time så bør du i det minste gå nærmere inn på hva du mener er relevant. Problemet er vel at hele videoen er løgn og bedrag.

3. Nei, han er en løgnaktig grifter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 minutt siden):

Det de kaller FSD står for fulll selvkjøring og de har i skjulte brev til myndighetene innrømmet at det er Level 2 og aldri vil bli noe mer.

Så de selger Level 2, med merkelappen Full Selvkjøring.

Nei, "FSD" er navnet på tjenesten/programvaren. Du begynner virkelig å bli desperat etter å bortforklare løgnene nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
oophus skrev (På 2021-8-18 den 12.23):

Det er like farlig å bruke missvisende data for å lulle sine kunder i en falsk trygghet. 

Fint forklart og bevist her:

Videoen skal starte fra 20:03. Hvis ikke spol dit. 

Videoen er altså laget av en grifter som jobber for en konkurrent av Tesla. Ubrukelig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (4 minutter siden):

Velkommen til "mennesker". Mennesker kan gjøre jævla dumme ting:

Hva er din forklaring på at Teslaer er overrepresentert når det gjelder å dundre inn i ambulanser og andre utrykningskjøretøyer?

Er det noe med bilen eller er idioter spesielt tiltrukket av merket?

NHTSA forsøker å finne det ut, men kanskje du har fasiten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (2 minutter siden):

Det at NHTSA har satt i gang en etterforskning tyder på at de er overrepresentert. Ellers ville de ikke gjort det.

Du har med andre ord ikke troverdig statistikk å vise til.

 

Følgende påstand blir dermed fri dikting.

uname -i skrev (5 minutter siden):

Hva er din forklaring på at Teslaer er overrepresentert når det gjelder å dundre inn i ambulanser og andre utrykningskjøretøyer?

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, oophus said:

Nei. Du burde slutte å anta at han er ekspert i alt kun fordi han kan produsere biler. 

Kom igjen. Du kan jo bilproduksjon og AI bedre enn både Musk og Munro. Hos Munro kan du virkelig dele kunnskapen din med hele verden, og du får et direkte talerør inn til mange bilprodusenter. Så slipper de lete og lese et lite usselt norsk forum for å få gode råd. Mye bedre at du bare går rett til Munro og tar over den direkte kontakten med bilprodusentene og de som jobber med AI mot bilbransjen. Du har løsningen og de andre tar feil, eller de implementerer det feil eller fucker det opp på andre måter. Du har jo alle svarene alle søker og du vet åssen de skal løse det. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (2 minutter siden):

Du har med andre ord ikke troverdig statistikk å vise til.

Jeg mener USAs øverste organ for trafikksikkerhet er troverdig. Nå har jeg allerede sett at Tesla-kulten(inkludert Munro) har begynt med sine konspirasjonsteorier, men den setter jeg på kontoen for mangel på saklige argumenter.

Det at NHTSA etterforsker 11 tilfeller av Tesla på Autopilot som dundrer inn i stillestående utrykkningskjørety tyder på at Teslaer er overrepresentert i denne type ulykker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
18 hours ago, uname -i said:

Det at NHTSA har satt i gang en etterforskning tyder på at de er overrepresentert. Ellers ville de ikke gjort det.

Nei det betyr ingenting, de har bare startet etterforskning. Resultatet av etterforskning aner vi ikke noe om. Tesla ble også etterforsket for Tesla branner. Det viste seg jo å være absolutt ingenting. Jeg gjentar ingenting. Du konkluderer på manglende grunnlag og svaret ditt blir dermed feil, helt feil. 

Det er ikke publisert noen tall på hvor ofte ICE biler eller biler uten FSD kjører inn i parkerte biler med blinkende lys. Så vi vet ikke om Tesla engang er overrepresentert, alt vi vet er det er registrert 11 slike forekomster. 11 over hvor lang tidsperiode? Hva var den totale mengden slike hendelser i samme periode? Og av den totale mengden hvor mange kjøretøy var uten FSD? 

Før vi har mer data, mer informasjon om hvordan Tesla står seg i forhold til andre så er meningsløst å forsøke å dra noen som helst konklusjoner. Enn så lenge er det kun igangsatt en etterforskning. Det kan være ingenting, noe eller i verste fall korrupsjon, eller kanskje bare tilfeldigheter at noen hos NHTSA bare stusset over tallet uten å tenke at tallet må sees i en større sammenheng før den sier noe om hvorvidt Tesla var overrepresentert. 

Minner igjen om brann på Tesla, den NHTSA etterforskningen viste seg å være ingenting. Og alt NHTSA avdekket var at det var langt færre branner på Tesla biler enn på biler fra andre produsenter, eller mer korrekt ICE biler. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (3 minutter siden):

Det at NHTSA etterforsker 11 tilfeller av Tesla på Autopilot som dundrer inn i stillestående utrykkningskjørety tyder på at Teslaer er overrepresentert i denne type ulykker. 

Ah, så du gikk fra en skråsikker uttalelse om at Tesla er overrepresentert i den typen ulykker til at det tyder på at de er overrepresentert..

Skal du ro mer nå trenger du påhengsmotor. :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
18 hours ago, uname -i said:

Jeg mener USAs øverste organ for trafikksikkerhet er troverdig. Nå har jeg allerede sett at Tesla-kulten(inkludert Munro) har begynt med sine konspirasjonsteorier, men den setter jeg på kontoen for mangel på saklige argumenter.

Det at NHTSA etterforsker 11 tilfeller av Tesla på Autopilot som dundrer inn i stillestående utrykkningskjørety tyder på at Teslaer er overrepresentert i denne type ulykker. 

Igjen du drar en konklusjon basert på absolutt ingenting, og svaret ditt må dermed nødvendigvis bli helt feil basert på tilgjengelige data per dags dato. Og se mitt forrige svar til deg...

Spoiler

 

.

Quote

Nei det betyr ingenting, de har bare startet etterforskning. Resultatet av etterforskning aner vi ikke noe om. Tesla ble også etterforsket for Tesla branner. Det viste seg jo å være absolutt ingenting. Jeg gjentar ingenting. Du konkluderer på manglende grunnlag og svaret ditt blir dermed feil, helt feil. 

Det er ikke publisert noen tall på hvor ofte ICE biler eller biler uten FSD kjører inn i parkerte biler med blinkende lys. Så vi vet ikke om Tesla engang er overrepresentert, alt vi vet er det er registrert 11 slike forekomster. 11 over hvor lang tidsperiode? Hva var den totale mengden slike hendelser i samme periode? Og av den totale mengden hvor mange kjøretøy var uten FSD? 

Før vi har mer data, mer informasjon om hvordan Tesla står seg i forhold til andre så er meningsløst å forsøke å dra noen som helst konklusjoner. Enn så lenge er det kun igangsatt en etterforskning. Det kan være ingenting, noe eller i verste fall korrupsjon, eller kanskje bare tilfeldigheter at noen hos NHTSA bare stusset over tallet uten å tenke at tallet må sees i en større sammenheng før den sier noe om hvorvidt Tesla var overrepresentert. 

Minner igjen om brann på Tesla, den NHTSA etterforskningen viste seg å være ingenting. Og alt NHTSA avdekket var at det var langt færre branner på Tesla biler enn på biler fra andre produsenter, eller mer korrekt ICE biler. 

Du drar konklusjonen på sviktende grunnlag. 

 

 

Endret av bojangles
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...