Gå til innhold

Teslas selvkjøringssystem granskes av myndighetene


Anbefalte innlegg

Første FSD 12 video jeg har sett av noen andre enn Tesla ansatte som var de første som fikk tilgang på v12.x. Ifølge Tesla er v12 egentlig en ny versjon, der de har strippet vekk det aller meste av tidligere kodelinjer og nå baserer seg mest på syn (kamera) og neural network - de har trent AI i både simuleringer og real world situasjoner basert på data fra brukerne av Tesla. 

En kan se forbedringer, men også at det noen ganger stopper litt opp og FSD vet ikke helt hvordan data skal tolkes og da gjør den ingenting, som vel i og for seg er en bra ting. 

Tesla øker på med navidia kort bygger ennå et datasenter samtidig som de utvider Dojo. Tror årets kapasitetsøkning skal være ferdig installert og klar til bruk innen utgangen av sept eller oktober. Da blir det gjerne ennå raskere trening av neural nettverket og FSD. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

 

FSD beta 12. Ettermiddag og regn og kveldskjøring i regn. Legg merke til hvor smooth FSD tolker trafikkbildet. Hvordan den takler kryss, parkerte biler, folk rundt parkerte biler hvor mykt den bremser ned for rødt og stoppskilt. Når den får grønt tar den av på samme vis du og jeg ville gjort. Helt motsatt av det vi har sett helt opp til fsd 11x. 

Whole Mars har med faren sin som passasjer, og det er et par ganger man kan høre at gamlingens sko flytter seg, som om hans høyreben automatisk skifter posisjon for å rekke bremsen, men da har alt FSD reagert på situasjonen og håndtert den. 

Dette begynner å bli fantastisk. Og selv om ting skulle ting stoppe opp her og FSD aldri blir 100% selvkjørende, der FSD regnes som juridisk fører av bilen må jeg si at nå begynner vi å nå et nivå på FSD beta der en kan vurdere å faktisk kjøpe seg muligheten til å være betatester og faktisk føle at det er verdt pengene. EU annonserte vel igår at nå skal det bli mulig for Tesla og andre å starte betatesting også i Europa. Så i løpet av året kan kanskje også vi teste fsd beta. 

Så får hver mann vurdere prisen og om det er verdt pengene. Jeg tenker at dersom folk er usikre kan de jo teste det ut et par måneder med abonnement. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...