Gå til innhold

Uhyggelig funn i helikopter som havarerte ved Lillehammer – oljelekkasje var tettet med vinkorker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nessuno skrev (59 minutter siden):

Håper inderlig at denne sabotør-mekanikeren blir funnet og tiltalt, og får utelukkende tømme søppelspann på offentlige toaletter resten av livet som det mest kompliserte arbeidet vedkommende er skikket til å utføre. Dette er helt hårreisende.

Tør du virkelig risikere at h?n ikke fikser røra på samme måten, og du står på toalettet i det katastrofen skjer? Nei,h?n bør vel ikke få røre med rør fremover... 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (4 timer siden):

Tør du virkelig risikere at h?n ikke fikser røra på samme måten, og du står på toalettet i det katastrofen skjer? Nei,h?n bør vel ikke få røre med rør fremover... 😅

Jeg hadde samfunnet i tankene. Bedre at vedkommende tetter kloakkrør enn at han NAVer.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, 2LK70DN1 said:

Dette er sikkert en grei måte å tette lekkasjer i girkasser på biler og andre kjøretøy som holder seg på landjorden, men selvfølgelig fullstendig uakseptabel på ting som beveger seg i luften.

 

Tja. Noe av det nærmeste jeg har vært en alvorlig ulykke på veien er et tilfelle hvor varebilen foran brøt sammen i høy fart på motorvei. Jeg rakk akkurat å hive meg ut i en luke i nabofeltet da det sprutet deler og olje på asfalten rett foran meg fra bilen som brått mistet fart uten noe bremselys. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
KjeRogJør skrev (5 minutter siden):

Mekanikeren så den første orginale korken, og trodde at dette var et korkhelikopter hvor kork er greit overalt, det han ikke skjønte var at det egentlig var han selv som var korka.

En skal tidlig korkes skal en god kork bli...😋

Fantastisk at de hadde slik hell i uhell.

Ikke flaks, våken pilot og gode muligheter for nødlanding.Ellers er det jo rimelig risikabelt å kjøpe komplisert utstyr som helikoptre fra land som har slett sikkerhetskultur.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
21 hours ago, xyzæøå said:

Vedlikeholdslogg på blokkjede høres ut som veien videre!

Hvorfor det? 

 Hvor sannsynlig er det at en tekniker i en eller annen rusten garasje i en bakgate i Øst-Europa gidder å føre logg? 

Selv om man satt krav til loggføring, f.eks i en blokkkjede, så kan den lett forfalskes. Man kan skrive  "satt inn nye pakninger på hovedgirboks", men man kan gjøre absolutt ingenting. 

Man belønner useriøse aktører når pris er det eneste som betyr noe . Det gjør at seriøse aktører alltid taper, for de useriøse underbyr alle andre.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

StigVidar skrev (På 30.6.2021 den 11.05):

Selskapene burde vært svartelistet og fratatt muligheten for å ta oppdrag i Norge.

Er det riktig av meg å forstå det slik at du ikke har lest hele artikkelen?

Endret av X10anT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...