Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Betroz skrev (23 minutter siden):

Eller gå tilbake og spille BF1 og BF5.... bare synd at hackere har tatt over der.

Spesielt i BF5 :( 

Skulle ønske EA tok ansvar og implementerte easy anti cheat der og. 

De tok virkelig ikke ansvar med BF5.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
7 hours ago, Noiz said:

Faktisk sjutk at folk kan forsvare spillet. Det er sånne folk som gjør at vi får dritt som dette, når folk bare hiver innpå me det. BF2042 er nok noen måner unna spillbart, eg kommer til å følge med folk som Enders og Baranox når det eventuelt er verdt penger.

Selv har jeg nesten ikke opplevd noen av problemene som folk klager over. - Nå har jeg ikke spilt mer enn kanskje 20 timer, men spillet loader kjappere enn BFV - faktisk så opplever jeg å komme inn i spill lynkjapt, og dette har alltid vært tregt i BF - så her er det gjort store forbedringer. Jeg har hatt minimale problemer med hitreg, aldri noe problem med å klatre i stiger, tror jeg havnet under bakken 1 gang (noe som er helt normalt for BF-spill) og heller opplevd lite av de andre bugene folk snakker om. Og store kart? - Joda, det kan godt være for mye løping noen steder, men det betyr bare at man må bruke kjøretøy - det har alltid vært sånne kart i BF.

Det er selvsagt mulig å være uenig i designvalg. - Selv er jeg ikke helt sikker på om jeg liker spesialistene og deres spesialist-evner enda - og man kan jo ref kritikken spørre seg om de burde ha lansert et lite kart og TDM? Men dette regner jeg med kommer på plass etterhvert, og koser meg såpass i portal at jeg ikke bryr med så mye om at vi ikke har de samme mulighetene i det "nye" spillet.

Uansett så synes jeg det er rart hvis de fleste spillerne opplever alle problemene som folk rager over rundtomkring når jeg ikke gjør det, men jeg skjønner jo at det er frustrerende hvis det er slik.

Men - Jeg tror folk har glemt hvordan lanseringen av BF3 og BF4 var - Der var det iallefall mye mer bugs for meg - og hva med all kritikken som kom mot designvalgene som ble gjort i BF1 og V? - Det var det MINST like mye av. Det kan virke som mye av sutringen som er nå kommer fra Die-hard BF2 fans som fortsatt ikke har fått BF2-spillet sitt tilbake med ny grafikk - iallefall så høres det likt ut det som har kommet fra den gjengen ved hver lansering, no offense ;)

(Selv har jeg sutret over at jeg ville ha BC2(3) med ny grafikk hver gang, men NÅ har jeg faktisk fått det! ;))

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (2 timer siden):

Selv har jeg nesten ikke opplevd noen av problemene som folk klager over. - Nå har jeg ikke spilt mer enn kanskje 20 timer, men spillet loader kjappere enn BFV - faktisk så opplever jeg å komme inn i spill lynkjapt, og dette har alltid vært tregt i BF - så her er det gjort store forbedringer. Jeg har hatt minimale problemer med hitreg, aldri noe problem med å klatre i stiger, tror jeg havnet under bakken 1 gang (noe som er helt normalt for BF-spill) og heller opplevd lite av de andre bugene folk snakker om. Og store kart? - Joda, det kan godt være for mye løping noen steder, men det betyr bare at man må bruke kjøretøy - det har alltid vært sånne kart i BF.

Det er selvsagt mulig å være uenig i designvalg. - Selv er jeg ikke helt sikker på om jeg liker spesialistene og deres spesialist-evner enda - og man kan jo ref kritikken spørre seg om de burde ha lansert et lite kart og TDM? Men dette regner jeg med kommer på plass etterhvert, og koser meg såpass i portal at jeg ikke bryr med så mye om at vi ikke har de samme mulighetene i det "nye" spillet.

Uansett så synes jeg det er rart hvis de fleste spillerne opplever alle problemene som folk rager over rundtomkring når jeg ikke gjør det, men jeg skjønner jo at det er frustrerende hvis det er slik.

Men - Jeg tror folk har glemt hvordan lanseringen av BF3 og BF4 var - Der var det iallefall mye mer bugs for meg - og hva med all kritikken som kom mot designvalgene som ble gjort i BF1 og V? - Det var det MINST like mye av. Det kan virke som mye av sutringen som er nå kommer fra Die-hard BF2 fans som fortsatt ikke har fått BF2-spillet sitt tilbake med ny grafikk - iallefall så høres det likt ut det som har kommet fra den gjengen ved hver lansering, no offense ;)

(Selv har jeg sutret over at jeg ville ha BC2(3) med ny grafikk hver gang, men NÅ har jeg faktisk fått det! ;))

Det at det har gått trend i å lansere spill med store problemer er jo... Problemet. Vi husker de forrige BF releasene, men det er ikke et godt argument at de var nesten på nivå med dette. 

For en die hard BF fan er dette bare trist - selv er jeg 36 år og husker fortsatt første gangen jeg var hos en kompis for å spille BF1942. Fikk låne PC av læreren min som var en datanerd, ble smittet selv.

Men, selv for ikke BF fans er dette kjipt, for det er et spill som ikke var ferdig - men heller ble sluppet for å sikre seg høst-release og penger. Kanskje har de regnet ut at denne modellen skaper mer penger vs arbeid?

Uansett er det en praksis som skader oss forbrukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Nizzen said:

Jeg forsvarer ikkje dritten i spillet, men spillet funker nå ganske bra. Ingen andre spill jeg kunne tenke meg å spille, så da blir det nye BF 2042. 

Alternativet er å ikkje spille.

 

Spillet fungere ikke for jævla mange mennesker som har kjøpt. Flott for deg at alt er perfekt og alt det der men fy flate for et dritt spill dette faktisk er. De har kastet bort absolutt alt som har vært bra i tidligere spill og knapt lagt til en eneste meningsløs ting for å dekke opp for alt man har mistet. Bugs og servers blir fikset men at de bare har kastet ut alt som var bra er et bevist valg og ikke noe de bug. Og jeg er frustrert fordi jeg elsker Battlefield men dette spillet føles ut som et billig knock off.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (5 timer siden):

Selv har jeg nesten ikke opplevd noen av problemene som folk klager over. - Nå har jeg ikke spilt mer enn kanskje 20 timer, men spillet loader kjappere enn BFV - faktisk så opplever jeg å komme inn i spill lynkjapt, og dette har alltid vært tregt i BF - så her er det gjort store forbedringer. Jeg har hatt minimale problemer med hitreg, aldri noe problem med å klatre i stiger, tror jeg havnet under bakken 1 gang (noe som er helt normalt for BF-spill) og heller opplevd lite av de andre bugene folk snakker om. Og store kart? - Joda, det kan godt være for mye løping noen steder, men det betyr bare at man må bruke kjøretøy - det har alltid vært sånne kart i BF.

Det er selvsagt mulig å være uenig i designvalg. - Selv er jeg ikke helt sikker på om jeg liker spesialistene og deres spesialist-evner enda - og man kan jo ref kritikken spørre seg om de burde ha lansert et lite kart og TDM? Men dette regner jeg med kommer på plass etterhvert, og koser meg såpass i portal at jeg ikke bryr med så mye om at vi ikke har de samme mulighetene i det "nye" spillet.

Uansett så synes jeg det er rart hvis de fleste spillerne opplever alle problemene som folk rager over rundtomkring når jeg ikke gjør det, men jeg skjønner jo at det er frustrerende hvis det er slik.

Men - Jeg tror folk har glemt hvordan lanseringen av BF3 og BF4 var - Der var det iallefall mye mer bugs for meg - og hva med all kritikken som kom mot designvalgene som ble gjort i BF1 og V? - Det var det MINST like mye av. Det kan virke som mye av sutringen som er nå kommer fra Die-hard BF2 fans som fortsatt ikke har fått BF2-spillet sitt tilbake med ny grafikk - iallefall så høres det likt ut det som har kommet fra den gjengen ved hver lansering, no offense ;)

(Selv har jeg sutret over at jeg ville ha BC2(3) med ny grafikk hver gang, men NÅ har jeg faktisk fått det! ;))


No offense, men du husker feil. Det er kun BF4, BF5 og nå BF2042 som har hatt slike utfordringer. Dersom du er uenig for du ta deg en dypdukk her på forumet ;) Så ser du at mottagelsen av de andre titlene var langt bedre. BF4 hadde en del trøbbel ved lansering, men BF5 og nå BF2042 tar det til et helt nytt nivå.

Spilt spillet i 6 timer. Har falt igjennom bakken 4 ganger på Orbital. Ganske sikker på dette ikke har vært en stor issue i tidligere BF-titler. Uansett er buggen isolert sett ikke et problem. På de seks timene jeg har spilt, har jeg vært borti x-antall bugs, halvferdige løsninger (F.eks prøv å customize våpen i Portal) og dårlige designvalg. Det er ingen tvil om dette har vært den dårligste lanseringen av et BF-spill så langt.

 

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
2 minutes ago, TheKims said:

Total slakt av 2042 på Steam og det er velfortjent.

Det er så trasig å sitte på sidelinjen å se på at EA tar sakte men sikkert livet av min favoritt spillserie 😪

khh.thumb.jpg.1abecd2641a05d801030d5a7720ae54d.jpg

 

Synd men samtidig kanskje de faktisk lærer for en gangsskyld? Jeg prøver å komme frem til hvorfor dette spillet bare kastet vekk så mye funksjoner, QOL endringer osv fra de siste spillene rett ut og ikke legge til noe nevneverdig nytt. Men EA viser hvor sikre de er at folk kjøper når de kan legge ut noe så uferdig som dette. Spillet har uendelig mye mer problemer enn bare servere og bugs. 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Raul07 said:

Spillet fungere ikke for jævla mange mennesker som har kjøpt. Flott for deg at alt er perfekt og alt det der men fy flate for et dritt spill dette faktisk er. De har kastet bort absolutt alt som har vært bra i tidligere spill og knapt lagt til en eneste meningsløs ting for å dekke opp for alt man har mistet. Bugs og servers blir fikset men at de bare har kastet ut alt som var bra er et bevist valg og ikke noe de bug. Og jeg er frustrert fordi jeg elsker Battlefield men dette spillet føles ut som et billig knock off.

Du må da like spillet godt, siden du er her så mye 😂

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Raul07 said:

Søren. Man skal ikke komme med kritikk, istedenfor skal man bare la vær å spille hvis man ikke liker det. 

Er bare litt morro å se at noen kritiserer spillet utrolig mye, men de spiller fortsatt :fun:
Kanskje ikkje så rart når det ikkje finnes andre Battlefield enn Battlefield. 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Nizzen said:

Er bare litt morro å se at noen kritiserer spillet utrolig mye, men de spiller fortsatt :fun:
Kanskje ikkje så rart når det ikkje finnes andre Battlefield enn Battlefield. 

Jeg kansellerte min Ultimate når det kom litt videoer på spillet dagen før Early access. Kjøpte en måned med EA play Pro men spillet er nå avinnstallert. Det er flere spill bare på steam som gjør en bedre jobb enn hva Battlefield gjør. For min del er det enten Battlefield eller ingenting og sykt nok så velger jeg heller ingenting foran å støtte dette spillet. 

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 timer siden):

Er bare litt morro å se at noen kritiserer spillet utrolig mye, men de spiller fortsatt :fun:

For noen så er det vel gøy nok til å spille, men utrolig frustrerende når det kunne vært så utrolig mye bedre. Og så er jo kritikken mye mer verdt når man faktisk har spilt litt enn kun å gi opp etter et par timer. Jeg skal gi det hele den 10 timers gratis-perioden, men foreløpig ser det ikke ut til at jeg blir å kjøpe spillet i år i alle fall. Venter til det er på halv pris en gang neste år eller noe. Hvis de fikser det så blir det jo spilt i flere år uansett så da gjør det ingenting om jeg venter.

Håper det ryddes opp litt i ledelsen i DICE slik at neste BF ikke ender opp sånn som BFV og BF2042.

Det komiske er at BFV og BF2042 feiler på totalt forskjellige ting. Hadde man tatt innholdet og settingen i BF2042 og slengt inn gameplayet/motoren fra BFV så hadde det vært et latterlig bra spill 😛

Men de valgte å starte på nytt

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Kjøpte all hypet

Har ikke spilt Battlefield aktivt siden BF4, BF1 & BF5 har jeg kun kjøpt når de var på tilbud, men syntes de ga grei underholdning. Dog savnet jeg BF2/BF3/BC2/BF4 dagene.

2042 trailers og dev interviews fyrte løs nostalgien og endte opp med å preordre. Spilte åpen beta og husker jeg satt å raget i 3 timer, men etter 7 timer totalt spilt etter betaen merket jeg at jeg ville spille mer.

Nå har jeg ca. 40 timer i spillet og må innrømme en del av timene er brukt til å rage. Føler jeg er en magnet for bugs da jeg har hatt alle verdens bugs flere ganger. Selv om at jeg føler at det er mye galt med spillet, så har jeg det likevel gøy. Det har absolutt vært en experience å vende seg til, å lære hva som ikke lenger er fungerende i forhold til tidligere BF spill.

Enig med mye av kritikken, men føler også folk klager litt mye (Delvis forståelig da jeg selv har raget og skreket, noe jeg ikke har gjort siden jeg var ung og ble farmet i bf2 mens jeg ventet på heli). Antar dette kommer av at mange var ekstremt hypet og håpet at dette var spillet som skulle være moderne versjon av BF2/BF3/BF4

Ærlig synes jeg det svakeste punktet så lang er design av banene, og håper virkelig at EA eller DICE ikke gir opp. Sikkert for sent å endre på de eksistrende banene, men om de introduserer noen nye bedre maps (eller reskins av gamle maps) på 32vs32 eller 20vs20 så kommer spillet langt på vei tror. Allerede prøvd litt 32vs32 i portalen med maps som var litt mindre og føltes allerede mye mer likt med tidligere (litt usikker på dette, men føltes ut som banen hadde 2 mindre capture points).

Resten av problemene føler jeg lettere å fikse, et par gode tuning patches og UI fixes kan komme langt, men føler spillet følger trenden om å frigjøre uferdige spill.

 

Men ja, mye problemer, mye som må fikses. Men har det likevel ganske gøy når jeg spiller.

 

Endret av FortvilaFaenskap
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
FortvilaFaenskap skrev (17 minutter siden):

Antar dette kommer av at mange var ekstremt hypet og håpet at dette var spillet som skulle være moderne versjon av BF2/BF3/BF4

Kanskje, men også forventet folk at det skulle være en forbedring fra BFV.

Om jeg aldri hadde hørt om Battlefield før, og fikk teste både BF2042 og BFV ved siden av hverandre så vet jeg søren ikke hva jeg hadde gjettet på var det nyeste spillet. Mest sannsynlig BFV.

Håper de klarer å fikse BF2042, men det føles ut som de trengte et år til.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (47 minutter siden):

Kanskje, men også forventet folk at det skulle være en forbedring fra BFV.

Om jeg aldri hadde hørt om Battlefield før, og fikk teste både BF2042 og BFV ved siden av hverandre så vet jeg søren ikke hva jeg hadde gjettet på var det nyeste spillet. Mest sannsynlig BFV.

Håper de klarer å fikse BF2042, men det føles ut som de trengte et år til.

Enig at det er synd at de ikke bare bygde videre på det de hadde. Husker jeg ble veldig overraskede da jeg fyrte opp BFV etter å ha hørt så mye dårlig. Følte movementen og gunplay var desidert det beste i noen Battlefield.

Eneste problemet mitt er at jeg synes WW1 og WW2 settings er av mindre interesse enn nåværende/moderne. Nå spilte jeg kun BFV etter siste patchen hadde kommet ut, så aner ikke hvordan spillet var ved dag 0, eller om det ble innført flere maps etter hvert. Følte BFV hadde veldig stor variasjon i hvor gode banene var. 

Egentlig føler jeg banene har blitt drastisk dårligere etter BF3/BF4, men kan være at jeg har tendens til å foretrekke infanteri/Heli over alt annet

 

Men tror også at mye problemene til 2042 er at det latterlig vanskelig å predicte og balansere ting når man har 64 spillere på begge sidene. DICE har nok antatt at flere folk tenker på teamplay enn i virkeligheten, så kjøretøy føles fort OP da man kanskje har maks 2-6 av 64 spillere benytter RPG eller anti air i noen runder mens andre runder føles det at 20-30 spillere benytter anti air/RPGs.

Også latterlig at de ikke har spammet banene med kjøretøy som quadbikes & motorsykler. Er ikke rart folk bare holder seg på 1-2 points hele spillet, når man bruker 5-10 min å løpe fra et sted til et annet og sannsynligheten for å dø på veien er så stor pga at alle banene er så endimensjonale i utforming. Man får jo helder ikke assist eller noe som helst poeng av å skade kjøretøy også, med mindre man disabler noe. Heldigvis er dette noe de enkelt burde klare å fikse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...