Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, TheKims said:

Tror de mener nye kart, våpen, spesialister osv. Visst de ikke fikser spillet på flere måneder så blir nok 2042 å floppe totalt.

Det kan nok bli slik, med ferie på flere uker som kommer snart samt spillere som slutter - Da blir det fort en BFV situasjon igjen selv om 2042 kanskje ikke får en "pacific" DLC som resultat heller. Tviler f.eks på at UIen blir forandret for den er kronglete og bruke og ser elendig ut samt alle de andre tingene som klages over. Om spillet dropper i spillere og det fortsetter slik det gjør nå vil neppe EA gidde å investere mye tid eller penger i det. 

Lenke til kommentar

Jeg er villig til å gi DICE litt slack av én grunn, og det er at de har laget dette spillet på hjemmekontor. Så bugs og sånt er ok, det vil bli fiksa uansett. Er mer kritisk til valgene de har tatt og retningen de går i på mange områder som UI, spesialister, cringy kostymer, voice-lines, scoreboard, XP etc. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Snikpellik said:

Jeg er villig til å gi DICE litt slack av én grunn, og det er at de har laget dette spillet på hjemmekontor. Så bugs og sånt er ok, det vil bli fiksa uansett. Er mer kritisk til valgene de har tatt og retningen de går i på mange områder som UI, spesialister, cringy kostymer, voice-lines, scoreboard, XP etc. 

Det er disse tingene som er bekymrende og som jeg ikke ser for meg blir fikset uten videre. Hvert fall ikke på en god, god stund, men innen den tid kan spillere ha forsvunnet. Det er underlig at 2042 ikke ble "magnum opusen" til DICE. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 timer siden):

Ingen nytt innhold på flere måneder: 

Lover jo ikke godt for spillet framover.. Blir vel forlatt og støtte avsluttet innen ett år. 

 

Hvem er Tom-Henderson? Han mente også at Battlefield 2042 var opprinnelig ment som kun et battleroyal-spill i likhet med CoD:Warzone, men at de tok en 180 og gikk videre for å utvikle et mer tradisjonelt Battlefield-spill. Det skal visst være forklaringen på hvorfor vi har 128 spillere, store kart, spesialister, armor plates, våpen tilgjengelig for alle og hvorfor DICE mente at de var mer enn à jour med utviklingen osv. Det er ikke utenkelig at det stemmer, men samtidig finnes det ingen sikre kilder på dette. 

Snikpellik skrev (2 timer siden):

At det ikke kommer noe nytt innhold på et par måneder er helt ok for min del, så lenge de er raske til å følge opp problemene, fikser bugs og gjør nødvendige justeringer på spillet.

Er det sagt noe om scoreboard? For meg er egentlig det veldig viktig i et Battlefield-spill. Jeg kan ikke tro at det mangler, det er helt absurd at de har gått bort fra det.

Hva har skjedd med XP-systemet? Det jeg har likt så utrolig godt med Battlefield er at man blir belønnet for alt man gjør i form av XP, og at det synes på scoreboardet. Det gir insentiv til å hjelpe laget, heale, dele ut ammo, reparere, spotte fiender for laget og så videre. Nå ser det ut til at man ikke får XP på samme måte lengre. Man kan revive fire mann og likevel bare få +25 x 4. Og hvor har det blitt av "assist counts as kill"? Dette er ikke belønnende på samme måte lengre.

Scoreboard er selvfølgelig vesentlig ja. Det er litt som med trening du vil gjerne ha en klokke eller loggføre din progresjon for å bli mer motivert å fortsette. Det er en gulrot. 

Selv rankingen har blitt kjip. Det er bare noen grå rektangler med tall inni. Jeg vet at dette er pirk, men poenget er at ingenting virker spesielt godt gjennomført.

 rank.png.c2beb0eff3ce3509b690bc88b3909a13.png

Kontra tidligere

rankbf3.thumb.png.7631d73f63a0611b8217836d6e0125b9.png

Mala skrev (2 timer siden):

For ett fittespill. Antall ganger jeg har fått den «Dritings aim down the sight» buggen altså. Umulig å sikte med våpenet :D

Mener du designvalget bloom, hvor du bommer på alt på avstand eller mener du den faktiske buggen som ikke lar deg bruke siktemiddel i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Heradon skrev (1 time siden):

 

 

 

Mener du designvalget bloom, hvor du bommer på alt på avstand eller mener du den faktiske buggen som ikke lar deg bruke siktemiddel i det hele tatt?

Nei jeg mener den buggen hvor hele våpenet sjangler frem og tilbake som om det var en drita full odding bak våpenet. Den var der i betaen også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
4 hours ago, Snikpellik said:

Jeg er villig til å gi DICE litt slack av én grunn, og det er at de har laget dette spillet på hjemmekontor. Så bugs og sånt er ok, det vil bli fiksa uansett. Er mer kritisk til valgene de har tatt og retningen de går i på mange områder som UI, spesialister, cringy kostymer, voice-lines, scoreboard, XP etc. 

Det er lett å si i ettertid at man hadde godtatt bugs men jeg er faktisk helt enig, de tingene jeg ikke klarer å akseptere er alle de Quality of life funksjonene som var i både BF1 og BFV som er erstattet med absolutt ingenting, hvorfor fjerne en hel haug med ting når man ikke klarer å erstatte de på en god måte og de fleste funksjoner er nå faktisk helt borte. Håper selvsagt de vil legge til en del over tid men samtidig så ser jeg ikke for meg at de vil gjøre det. At man har fjernet hele score systemet fra tidligere spill er jo en kriminal handling og de som har tatt den beslutning burde ha fått sparken :p

Lenke til kommentar
4 hours ago, Snikpellik said:

Jeg er villig til å gi DICE litt slack av én grunn, og det er at de har laget dette spillet på hjemmekontor. Så bugs og sånt er ok, det vil bli fiksa uansett. Er mer kritisk til valgene de har tatt og retningen de går i på mange områder som UI, spesialister, cringy kostymer, voice-lines, scoreboard, XP etc. 

Haha. Takk, eg trengte å le litt idag :) Du er min helt.

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (28 minutter siden):

Det er en god cpu. Henter litt på å overklokke den (skrur du av ht så blir den ikke så varm heller). 

Men du har mye å hente på å sette manuelle timings. Tar selvfølgelig litt tid, men du får godt betalt for det

Hva anbefaler du å endre?

Har alt på auto bortsett ifra ref cycle time 280 og refresh interval 65535

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Snikpellik skrev (8 timer siden):

Jeg er villig til å gi DICE litt slack av én grunn, og det er at de har laget dette spillet på hjemmekontor. Så bugs og sånt er ok, det vil bli fiksa uansett. Er mer kritisk til valgene de har tatt og retningen de går i på mange områder som UI, spesialister, cringy kostymer, voice-lines, scoreboard, XP etc. 

Enten så gir de ut et spill som fungerer på release ellers så får de ikke noe slack av meg. Da får EA heller vente med å lansere spillet. Det at de har jobba hjemmefra gir dem ikke en grunn til å ikke utvikle et fullverdig spill som de så lanserer uferdig. 

Det er overhode ikke profesjonelt å drive å lansere spill som ikke er ferdig utviklet. 

Jeg begynner å bli så dritt lei av utviklere som føler det er greit å beta teste mens spill lanseres, istedenfor å bruke et par måner ekstra før de lanserer et spill. Det vil alltid være problemer ved en lansering men det er ikke akseptabelt av et så stort studio å ikke lansere ferdige spill.. At de i det hele tatt ikke ble saksøkt etter BF4 er faktisk ganske utrolig. Usikker om det ble søksmål av det spillet, men det burde absolutt blitt det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...