Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Mumriken said:

Ingen tvil. Kommer til å bli operator bundles herfra til h...,men personlig så driter jeg i akkurat det.

Spillet har mer alvorlige problemer med at det er så inn granskauen n00b friendly og litt bekymret over at det er som regel 50%+ med bots i beta når "alle" vil teste 

Mer alvorlig? Det er vel kanskje det aller største problemet nå. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Mumriken said:

Operator bundles gjør meg ingenting, men kidsa liker det.
Jeg har heller ALLDRI problemer med hvem jeg skal skyte på i CoD eller Warzone

Der er det distinkte forskjeller mellom lagene. Dårlig eksempel. Hvordan i faen kan du spille betaen og tenke "dette er et bra design?". Poenget med BF er å være en generisk fotsoldat, og selv om disse f.eks i BF4 hadde ulike skins og i BFV også - Så er det likevel forskjeller på hvem som er hvem. Synd det ikke gjør deg noe, for det er akkurat det som er problemet. 

Lenke til kommentar
14 hours ago, Quakecry said:

Synd det ikke gjør deg noe, for det er akkurat det som er problemet. 

Trodde det hadde kommet godt frem at jeg ikke er fan av det jeg har sett til nå, men ok

TTK, bullet velocity og server fill rate anser jeg som viktigere enn at kidsa får noen kule skins.
Det kommer til å bli 100% frivillig å legge igjen penger i store.

Litt trist at vi satt 4 stk i en squad i går å alle bare: faen gutta, skal ikke spille Warzone da? Hvilket vi gjorde og hadde det mange ganger kulere 😅 Vi hadde gleda oss til et godt BF spill, men skeptisk ja..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mumriken said:

Trodde det hadde kommet godt frem at jeg ikke er fan av det jeg har sett til nå, men ok

TTK, bullet velocity og server fill rate anser jeg som viktigere enn at kidsa får noen kule skins.
Det kommer til å bli 100% frivillig å legge igjen penger i store.

Litt trist at vi satt 4 stk i en squad i går å alle bare: faen gutta, skal ikke spille Warzone da? Hvilket vi gjorde og hadde det mange ganger kulere 😅 Vi hadde gleda oss til et godt BF spill, men skeptisk ja..

Problemet er jo at det er kun operators så du aner jo ikke hvem som er hvem, hvem som kan gjøre hva osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Heradon skrev (1 time siden):

  Det er indikator for klasser i BF3 og BF4. I BF3 og BF4 er det f.eks et skiftenøkkel for Engineer og + tegn for Medic for spillere du har i squad'n din. 

 

Som jeg sa:

Unntaket var de i din egen squad. 

 

Lenke til kommentar

hva da bevegelsesystem? 

Får knapt spilt jeg. FPS drops på 20-30 fps flere ganger i minuttet.. googlet litt og ser mange sier det er DX12 ?buggen? som har vært siden bf1 eller noe. 

 

edit: når jeg spawner nå så må jeg velge attachments på våpen hver eneste gang. var ikke slik i går? 😛 DICE er GIRA på at jeg skal bruke new features! 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
12 minutes ago, barezell said:

hva da bevegelsesystem? 

Får knapt spilt jeg. FPS drops på 20-30 fps flere ganger i minuttet.. googlet litt og ser mange sier det er DX12 ?buggen? som har vært siden bf1 eller noe. 

Er ikkje noe bøgg med DX 12 i BF V iallefall. Butter smooth i dx12.
Dårlig hardware ødelegger mye :p Les; treig cpu og treig ram

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (13 minutter siden):

Er ikkje noe bøgg med DX 12 i BF V iallefall. Butter smooth i dx12.
Dårlig hardware ødelegger mye :p Les; treig cpu og treig ram

Følger lite med på HW så vet ikke om 8700k har endt opp i kategorien treig, men har aldri hatt slike drops i annet enn bf. Alle andre nyere spill går silky smooth. 

edit: hjelper forsåvidt ingen ting å stille ned settings i spillet heller. om det var svak cpu/ram så burde vel det gitt noe hjelp i det minste? Når jeg har på fps countern så er GPU helt stabil, men cpu går fra 80-90 og ned til 5-30 som en jojo. 

edit2: tvang meg gjennom en hel runde nå og selv om spillet har visual bugs fra ville helvete, skuffende lyd og irriterende folk i fallskjerm over alt. Så kosa jeg meg nok til å se et potensiale. Får håpe de har fått til mye fra de månedene mellom denne builden og den vi får servert til release 😛 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
11 minutes ago, barezell said:

Følger lite med på HW så vet ikke om 8700k har endt opp i kategorien treig, men har aldri hatt slike drops i annet enn bf. Alle andre nyere spill går silky smooth. 

edit: hjelper forsåvidt ingen ting å stille ned settings i spillet heller. om det var svak cpu/ram så burde vel det gitt noe hjelp i det minste? Når jeg har på fps countern så er GPU helt stabil, men cpu går fra 80-90 og ned til 5-30 som en jojo. 

edit2: tvang meg gjennom en hel runde nå og selv om spillet har visual bugs fra ville helvete, skuffende lyd og irriterende folk i fallskjerm over alt. Så kosa jeg meg nok til å se et potensiale. Får håpe de har fått til mye fra de månedene mellom denne builden og den vi får servert til release 😛 

Hvis du ikkje kjører over 4000mhz på minnet og har tweaket det skikkelig, så taper du minst 30fps på min fps

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at vi er cpubound i 2042. Har testet både 11900k og 5950x. Ca samme fps med 3440x1440 som i 1080p på begge. Bruker 3090 i maskinene.

Gikk fra 115 fps i 3440x1440 ultra til 3440x1440 medium med mesh på ultra og "high fidelity objects" på ultra, som gav 123fps

😅

Så utrolig cpubound!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (15 minutter siden):

Ingen tvil om at vi er cpubound i 2042. Har testet både 11900k og 5950x. Ca samme fps med 3440x1440 som i 1080p på begge. Bruker 3090 i maskinene.

Gikk fra 115 fps i 3440x1440 ultra til 3440x1440 medium med mesh på ultra og "high fidelity objects" på ultra, som gav 123fps

😅

Så utrolig cpubound!

Virker nesten som det er noe slags V-Sync på av default. CPUen min ligger på 50-60% i 2042 og 80-90% i BFV. Skulle tro at 2042 ville vært mere CPU intensivt med 128 spillere.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, TheKims said:

Virker nesten som det er noe slags V-Sync på av default. CPUen min ligger på 50-60% i 2042 og 80-90% i BFV. Skulle tro at 2042 ville vært mere CPU intensivt med 128 spillere.

De ser ut til å ha brukt motoren mot konsoll og ikkje PC først som i BF V. Ja, BF V bruker cpu mye bedre. Mulig det bedrer seg, men har mine tvil.
Konsollifisering 👎

Lenke til kommentar
barezell skrev (1 time siden):

hva da bevegelsesystem? 

Får knapt spilt jeg. FPS drops på 20-30 fps flere ganger i minuttet.. googlet litt og ser mange sier det er DX12 ?buggen? som har vært siden bf1 eller noe. 

 

edit: når jeg spawner nå så må jeg velge attachments på våpen hver eneste gang. var ikke slik i går? 😛 DICE er GIRA på at jeg skal bruke new features! 

Det oser COD og red bull av hele greiene, og det ser og føles noe mongo ut å springe rundt osv. Ingen fan og håper det tones ned noen hakk. Til og med sprinte animasjonen hvor karakteren holder våpenet opp er vel som snytt ut av nesa til Warzone 😛 

DirectX 12 var helt klart å foretrekke i BFV, silkesmooth så raskt man har fyll opp directX cachen over noen runder på de forskjellige kartene. 

 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Mala said:

Det oser COD og red bull av hele greiene, og det ser og føles noe mongo ut å springe rundt osv. Ingen fan og håper det tones ned noen hakk. Til og med sprinte animasjonen hvor karakteren holder våpenet opp er vel som snytt ut av nesa til Warzone 😛 

DirectX 12 var helt klart å foretrekke i BFV, silkesmooth så raskt man har fyll opp directX cachen over noen runder på de forskjellige kartene. 

 

Jeg har spillt Warzone kanskje 5 minutter for å benchmarke en veldig krevende plass i følge WZ spillere. Så med en gang at BF 2042 føles/ser litt ut som WZ. Ikkje helt bra. Skytinga i 2042 føles bra enn så lenge.

Lenke til kommentar
Mala skrev (17 minutter siden):

Det oser COD og red bull av hele greiene, og det ser og føles noe mongo ut å springe rundt osv. Ingen fan og håper det tones ned noen hakk. Til og med sprinte animasjonen hvor karakteren holder våpenet opp er vel som snytt ut av nesa til Warzone 😛 

Movement var omtrent det eneste jeg likte med Warzone, så at 2042 har kopiert CoD her synes jeg er en bra ting. Sliding har fått seg en kraftig nerf i forhold til BFV og det trengtes. Det så helt latterlig ut når spillere kom slidende opp trapper o,l i et WW2 spill 🤣

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...