Gå til innhold

Denne portalen kan dukke opp i flere europeiske byer: Skal motvirke polarisering


Anbefalte innlegg

1 minute ago, 3L5Y3RE8 said:

Men da forutsetter du at man har én spesifikk hensikt med dette. Det fine med en slik installasjon er at den varierer like mye i inntrykket den gir som antallet mennesker som benytter den.

Står ikke noe om at det vil kun være en intallasjon

Og portaler er vel noe begrenset av hva du kan gjøre med kuntnerisk

det finnes bare så mange varianter du kan lage før det blir masseproduksjon av nesten identisk kunstverk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lodium skrev (Akkurat nå):

Står ikke noe om at det vil kun være en intallasjon

Og portaler er vel noe begrenset av hva du kan gjøre med kuntnerisk

det finnes bare så mange varianter du kan lage før det blir masseproduksjon av nesten identisk kunstverk

og da er ikke lenger hver enkelt installasjon et separat kunstverk, de er kun en del av et større kunstverk ;)

Lenke til kommentar
19 minutes ago, 3L5Y3RE8 said:

og da er ikke lenger hver enkelt installasjon et separat kunstverk, de er kun en del av et større kunstverk ;)

Tviler litt på om du kan kalle det en del av det samme kunstverket når det er snakk om at de er separert av hverandre med så lange avstander.

Dessuten

Dersom formålet er å redusere ploarisering som nevnt i artikkelen med kommunikasjon så er det en veldig inneffektiv og dyr metode å gjøre det på

det kan også nevnes  kuntrverkene også må vedlikholdes og ikke ha det sentralisert til en sentral plass (kunstpark eller lignende) blir å øke kostnadene..

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (1 minutt siden):

Tviler litt på om du kan kalle det en del av det samme kunstverket når det er snakk om at de er separert av hverandre med så lange avstander.

Dessuten

Dersom formålet er å reduaere ploarisering som nevnt i artikkelen med kommunikasjon så er det en veldig inneffektiv og dyr metode å gjøre det på

det kan også nevnes  kunsrverkene også må vedlikholdes og ikke ha det sentralisert til en sentral plass (kunstpark eller lignende) blir å øke kostnadene..

 

Jeg tenker vel at kunstverket allerede nå har fått en effekt all den tid vi diskuterer det på dette forumet :D

Kostnadseffektivt eller ei ;)

Lenke til kommentar
7 minutes ago, 3L5Y3RE8 said:

Jeg tenker vel at kunstverket allerede nå har fått en effekt all den tid vi diskuterer det på dette forumet :D

Kostnadseffektivt eller ei ;)

Hvis diskusjon i forumer er målet

 kunne man jo i teorien bare kuttet ut det fysiske kunstverket

og skrevet ett litterært epos om ett slikt kunstverk

og siden gitt det gratis ut til befolkningen

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (27 minutter siden):

Hvis det blir flere enn 4-6 steinportaler til 100000 Kr stykket (vill gjetting her på  prisen) så hadde nok alternitivet jeg skisser opp vært billigere og mer kosntadseffektivt.

Det finnes et mye billigere alternativ enn ditt alerede, Omegle.com

Her jeg bor så har det blitt brukt flere millioner på diverse kunst som går fra et eller annet kulturbudsjett og jeg tviler på at jeg bor i den eneste byen i verden som setter av penger til kunst og kultur. En innstallasjon som i artikkelen er kunst, kultur og funksjonabel og jeg vil anta at de aller fleste som bor her kunne sagt seg enig med at det er bedre å bruke penger på installasjonen i artikkelen enn å betale for masse merkelige steinskulpturer ingen egentlig bryr seg om.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Melonskall said:

Det finnes et mye billigere alternativ enn ditt alerede, Omegle.com

Her jeg bor så har det blitt brukt flere millioner på diverse kunst som går fra et eller annet kulturbudsjett og jeg tviler på at jeg bor i den eneste byen i verden som setter av penger til kunst og kultur. En innstallasjon som i artikkelen er kunst, kultur og funksjonabel og jeg vil anta at de aller fleste som bor her kunne sagt seg enig med at det er bedre å bruke penger på installasjonen i artikkelen enn å betale for masse merkelige steinskulpturer ingen egentlig bryr seg om.

Omegle er avhengig av at en person går inn i museet og så filmer

Det blir ett litt annet konsept enn det vi snakker om her

der områder og slikt blir begrenset av Pandemien som igjen fører til Polarisering

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Melonskall said:

Du snakker om å sitte med et hodesett på et bibliotek så man vi dermed sitte og se på en annen person med et hodesett på... For min del høres Omegle ut som en vesentlig bedre løsning enn din.

Nei, jeg snakker ikke kun om å sitte på ett biblotek med ett hodesett

Det var ett av alternativene jeg skisset opp ja

Du kan også benytte deg av en mobiltelefon med ett vr sett tilkoblet mobilen som jeg nevnte eller andre metoder

I teorien kan du også utvikle omegle slik at det foreksempel kunne være i stand til å koble seg på overvåkningskamraer eller droner med kamraer

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

Du snakker om en løsning som er vesentlig anerledes enn den som er tiltenkt i artikkelen så klager du når jeg viser til en eksisterende løsning som er bedre.

Eneste direkte alternativ er å ha en skjerm og kommunikasjon satt opp på en vegg eller et vindu i en eller annen gate. Det har blitt gjort før. Forskjellen her er at det i tillegg til å være en artig måte å kommunisere med andre er litt kunst i det som forsåvidt er bra tenker jeg.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Melonskall said:

Du snakker om en løsning som er vesentlig anerledes enn den som er tiltenkt i artikkelen så klager du når jeg viser til en eksisterende løsning som er bedre.

Eneste direkte alternativ er å ha en skjerm og kommunikasjon satt opp på en vegg eller et vindu i en eller annen gate. Det har blitt gjort før. Forskjellen her er at det i tillegg til å være en artig måte å kommunisere med andre er litt kunst i det som forsåvidt er bra tenker jeg.

Løsningen din er ikke bedre når det krever en fysisk person til stede

Og jeg klager ikke

Å klage er å si nei huff for en dårlig løsning eller lignende

og nei eneste alternativ er ikke å ha en skjerm satt opp på en vegg eller vindu.

Man kan som sagt bruke mobilens skjerm

det går fint å koble opp mobilens skjerm til noe eksisterende kamrainrastruktuktur via enn app

Overvåkningskamrar eller droner med kamraer og lignende

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (På 5.6.2021 den 20.18):

Eh

Er ikke dette unødvendig kostbart og sløsing med ressurser?

det hadde spart ressurser og gjort det billigere

å kjøpe noen stasjonær maskiner, et par VR briller og satt dette utstyret på ett biblotek i de aktuelle stedene det var snakk om enn å konstuere en diger portal i hver by.

Hadde gjort jobben minst like bra, med mindre man synes vanlige webcamraer eller vr ikke holder mål..

 

Korleis kan du klage på kostnaden når du ikkje veit kva den kostar? Dine forslag er noko heilt anna og ville verken fungert eller hatt den same effekten.

Portalen dei har laga krever null kunnskap elelr utstyr av brukarane. Denne skal stå i årevis og bli brukt av både turistar og fastbuande. Forslagene dine er noko heilt anna og utan å vite prisen så veit du ikkje om det blir rimelegare heller. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Zeph said:

Korleis kan du klage på kostnaden når du ikkje veit kva den kostar? Dine forslag er noko heilt anna og ville verken fungert eller hatt den same effekten.

Portalen dei har laga krever null kunnskap elelr utstyr av brukarane. Denne skal stå i årevis og bli brukt av både turistar og fastbuande. Forslagene dine er noko heilt anna og utan å vite prisen så veit du ikkje om det blir rimelegare heller. 

Hmm, folk har merkelig konsept på hva klaging er for noe

Jeg stilte ett kritisk spørsmål

Jeg var til og med litt diplomatisk og sa lenger nede i Tråden at dersom steinportalener begrenset seg til 4-6 stykker så kunne det være formåltjenelig som kunst.

Men mer enn dette ser jeg på som sløsing med ressurser og penger

og det må det da være lov til å mene??

Det stemmer at jeg ikke vet hva en slik steinportal koster

Men at den er dyr er ikke noe tvil om

Jeg tippet på rundt 100000 og dette trenger jo ikke være riktig men den koster ikke bare 2000 kr eller noe deromkring selv om det bygges i ett østeuropeisk land.

Forslagene mine vil ikke fungere sier du?

https://www.aftenposten.no/reise/i/JJ6K8R/savner-du-aa-reise-slik-kan-du-bevege-deg-verden-rundt-uten-aa-dra-en-e

eller denne https://www.virtualiteach.com/post/2017/08/20/10-amazing-virtual-museum-tours

Finnes varianter der de bruker droner eller vanlige kamraer også , ikke kun Vr

og hvorfor skulle det ikke ha samme effekten?

De gjør jo ikke ting på fundementalt forskjellige vis dersom en tilpasser mitt forslag litt

om noe så er faktiskt den faste installasjonen mer begrensende siden den ikke er mobil

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Herindur skrev (7 timer siden):

Stilig konsept. Men husk: Hvis noen tilbyr deg kake gjennom portalen, så er det en felle!

Du "signer på" med face recognition", og får deretter en mail eller kanskje en SMS til telefonen du bærer på deg (geolokasjon knytter deg og mobilen sammen), så må selvsagt sende inn registreringsskjema for fortsatt å få tilgang til å bruke den...

A Big Brother Out There...! (ABBOT)

🙈🙉🙊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...