Gå til innhold

Karantenematen: - Uverdig!


Anbefalte innlegg

Karantenematen: - Uverdig!

Hva slags rettighetet har man her hvis man får hotell uten airkondition ikke har lov å reise eller handle å butikk og blir nesten satt i fengelsel som man blir låst inne og får mat servert gjennom dørsprekken?

Man betaler jo 500 kr i natta for 10 dager man blir satt i fengsel så lurer på hva slags rettigheter man har?

Sitat

- Hun beklaget, og sa jeg skulle få et weekendopphold og få refundert egenandelen. Jeg prøvde å si at det var hyggelig, men at det ikke går an å ikke servere grønnsaker på fire dager.

Nå som det begynner å bli varmt kan jo risikere man ikke får aircondition på hotellet er så dårlig standard, siden man ikke har betalt det selv eller bestilt mener jeg man burde få samme kravene som ellers? Eller er det riktig reiseforsikringen må dekke slikt hvis hotellet er vanskelig å sier de er slik staten har bestemt?

For er jo diskutert enkelte mener man kan gå sak mot staten men er usikkert om det får noe effekt? Om man taper ennå mere?

Sitat

Egenandelen på 500kr per døgn dekker kun en liten andel av den faktiske utgiften til mat, hotellrom og transport, det er derfor ikke rom for at gjesten kan slippe denne.

Anders bering brevik får mere luksus dekket på statens regning 5 roms fengel med fjordland varer og han betaler ingen ting, heller ikke fengseltransport, så hotellet kan ikke si de har mye utgifter da bør de omprioriere siden om maten er så dårlig burde man få lov å få lage den selv.

Får faktist dekket vaksine og sykehus innleggelse på statens regning.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det blir litt teit at man får beskjed om at man kan gå på matbutikk. Hvis du kan gå på butikken (og dermed omgås andre) kan du vel like gjerne ta karanteneperioden hjemme?!

 

Sitat

- Når gjestene ankommer hotellene får de informasjon at det er mulig å bestille mat til hotellet og at de kan gå på matbutikk hvis de ønsker det.

 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Å nei det er en global pandemi pågang som har tatt livet av over tre millioner mennesker og jeg får kanskje ikke aircondition på rommet mitt. Det er helt uverdig at maten er så dårlig. Sorry, men jeg har ingen sympati for de som klager på karantenehotell. Jada, det er kjipt og maten er sikkert dårlig. Internasjonalreise er en av de viktigste spredningsvektoren til viruset og man burde ha en veldig god grunn til å legge ut på reise i disse tider. Det er ikke sånn at det er en menneskerettighet at alt skal være enkelt og greit, det er ikke sånn at folk ikke må ofre noe som helst for å bekjempe en av de større utfordringene verden har stått over for i nyere tid. 

Folk burde ta seg sammen og innse hvor alvorlig det er, over tre millioner døde, en enorm innvirkning på økonomien, og masse negative innvirkninger på individers helse og velvære. Slutt å syt.

Anders Bering Brevik og andre kriminelle sitter bura inne og blir fratatt den største luksusen her i livet, frihet. At vi ikke behandler innsatte som dyr er ikke relevant i en diskusjon om karantenehotell. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så hvis man blir fratatt friheten pga. et virus så er det greit å få mat en gris ikke ville spist? Alt er innafor? Når man betaler 500,- natta for ei hytte oppi nord som inkluderer frokost og middag så får man servert vesentlig bedre mat enn dette.

Det handler ikke om at maten er dårlig, det handler om at man betaler en egenandel som kanskje er halve prisen, kanskje mindre og blir behandlet vesentlig dårligere enn man blir hvis man er betalende kunde tilsvarende steder. Å bruke SARS-CoV-2 som unnskyldning for å behandle betalende gjester dårlig er ikke innafor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Melonskall skrev (49 minutter siden):

Så hvis man blir fratatt friheten pga. et virus så er det greit å få mat en gris ikke ville spist? Alt er innafor? Når man betaler 500,- natta for ei hytte oppi nord som inkluderer frokost og middag så får man servert vesentlig bedre mat enn dette.

Hvor får du dette får 500kr?
Har reist en hel del rundt i landet før corona, men må si jeg aldri har sett noe i nærheten av 500kr natten med frokost og middag..

Lenke til kommentar

Da har du ikke reist nok.

https://www.dnt.no/hytter/ + en femhundrings i medbragt mat :D

Edit: Før du argumenterer på det så vil jeg minne om at jeg vet at det koster mer enn 500,- pr. natt inkludert mat de aller fleste steder, jeg har heller aldri sett et slik tilbud det siste tiåret eller så. Poenget var noe helt annet selvfølgelig, noe jeg tror du forsto. Så kan det sies at jeg kunne ha argumentert for en tusenlapp eller mer fordi de 500,- det gjelder for karantenehotell er en egenandel. Men igjen, det er irrelevant.

Endret av Melonskall
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (1 time siden):

Det er ikke lov å klage på noe i verden, for det finnes alltid noen som har det verre.

Brant huset ditt opp? Å, bu-hu. Get over it. En fyr i Kongo ble drept med machete.

Klag så mye du vil, men det må også være lei av all den sutringa folk kommer med. 

Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (1 time siden):

Det er ikke lov å klage på noe i verden, for det finnes alltid noen som har det verre.

Brant huset ditt opp? Å, bu-hu. Get over it. En fyr i Kongo ble drept med machete.

Indisk virusvariant har spredt seg etter utbrudd på karantenehotell

Skandalen er faktum man risikerer flere døde nå så er jo slik verden er.

Synd for både folket og de som blir utsatt i karantene over 10 dager. Men slik er livet noen er heldigere en andre.

Eneste fordel at flere er vaksinerte og det er sommer så sansynlighen for det blir stor risiko er mindre, men vi vet ikke før vi får vaksine og kan håpe på man ikke er like uheldig. Man tror flest får vaksine i juli og alle blir vaksinert 14 september men alikevel er ting usikkert.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ein kan seie mykje om ordninga med karantenehotell, men eg synes at det innafor at standarden er middels.

Om reisa faktisk var nødvendig så klarer du nokre dagar på karantenehotell. Det er ikkje slik at folk gjerne skulle reist til utlandet for å delta i ei begravelse eller for å gjere jobben sin, men på grunn av dårleg hotellstandard så blir det heime. Er det for gale å være på karantenehotell så var kanskje ikkje reisa så nødvendig likevel? 

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (1 time siden):

Ein kan seie mykje om ordninga med karantenehotell, men eg synes at det innafor at standarden er middels.

Om reisa faktisk var nødvendig så klarer du nokre dagar på karantenehotell. Det er ikkje slik at folk gjerne skulle reist til utlandet for å delta i ei begravelse eller for å gjere jobben sin, men på grunn av dårleg hotellstandard så blir det heime. Er det for gale å være på karantenehotell så var kanskje ikkje reisa så nødvendig likevel? 

Heller en ekstra belastning for min del, hadde jeg blitt sendt på noe som dette her etter en lengre jobbperiode under strengt smittevern i andre land så hadde jeg snudd i døren og reist hjem. 
Jeg har heldigvis vert på karantenehotell hvor standarden er høyere enn det som var tilfelle her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, The Avatar said:

Ein kan seie mykje om ordninga med karantenehotell, men eg synes at det innafor at standarden er middels.

Om reisa faktisk var nødvendig så klarer du nokre dagar på karantenehotell. Det er ikkje slik at folk gjerne skulle reist til utlandet for å delta i ei begravelse eller for å gjere jobben sin, men på grunn av dårleg hotellstandard så blir det heime. Er det for gale å være på karantenehotell så var kanskje ikkje reisa så nødvendig likevel? 

Litt kjipt menneskesyn bak en strategi i å behandle folk som dritt i håp om det skremmer idiotene til å oppføre seg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
M98kF1 skrev (2 minutter siden):

Litt kjipt menneskesyn bak en strategi i å behandle folk som dritt i håp om det skremmer idiotene til å oppføre seg?

Utgangspunktet har våre at ein ville unngå å avgrense bevegelsesfriheita ved å stenge grensene. I staden har ein innført karantenekrav, og etterkvart krav om karantenehotell slik at det fortsatt har våre lov å krysse grensa. 

Eg er heilt med på kritikken av at karantenehotella har fungert dårlig, men samtidig så er Norge eit av få land som ikkje har forbudt bevegelsesfriheit, vi har berre hatt råd og anbefalingar. Iandre Europeiske land har dei stengt grensene og hatt portforbud. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7KWMd4/ut-mot-nye-kristiansand-tiltak-er-det-mulig

Det er vel for å ungå ligdene tilfeller som dette, i større deler av landet man tror det er russeferingen som er årsaken men kan ikke være 100% sikkert.

https://www.dagbladet.no/sport/50-personer-smittet-etter-brondbys-gullfest/73834836

https://www.dagbladet.no/nyheter/smitteutbrudd-pa-karantenehotell/73834513

Men å ha reiseforbud rammer folk som jobber og har nødvendig reise.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (6 timer siden):

Hva slags rettighetet har man her hvis man får hotell uten airkondition ikke har lov å reise eller handle å butikk og blir nesten satt i fengelsel som man blir låst inne og får mat servert gjennom dørsprekken?

Hvis du gidder å lese hele artikkelen, står det følgende: "- Når gjestene ankommer hotellene får de informasjon at det er mulig å bestille mat til hotellet og at de kan gå på matbutikk hvis de ønsker det."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (3 timer siden):

Ein kan seie mykje om ordninga med karantenehotell, men eg synes at det innafor at standarden er middels.

Om reisa faktisk var nødvendig så klarer du nokre dagar på karantenehotell. Det er ikkje slik at folk gjerne skulle reist til utlandet for å delta i ei begravelse eller for å gjere jobben sin, men på grunn av dårleg hotellstandard så blir det heime. Er det for gale å være på karantenehotell så var kanskje ikkje reisa så nødvendig likevel? 

Ha..var i utlandet.Ble kjørt på karantenehotell når jeg kom til Norge.

jeg dro hjem med en gang,sa jeg ikke hadde tid til dette tullet.

Fikk bot på 20.000 som jeg nektet og betale.Saken ble henlagt.

Hvis alle har gjort det samme ville de slutte med dette tullet.

De fleste i Norge er vel så hjernevaska at de hadde hoppet på sjøen hvis regjeringa hadde gitt beskjed om det.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...