Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SilverShaded skrev (11 minutter siden):

Ja, det var bare teori...på samme måte som den røde bølgen var en teori.

Min teori er at Ron Desantis ble valgets store vinner fordi han har klart å fornøye begge sider. I virkeligheten er han bare, som mange sier, Trump med en hjerne.

Få mener Desantis skal true demokratiet, men mange støtter politikken hans og ser på ham som en  kompetent leder Det er mer enn bare «Trump med en hjerne».  Vi kan tåle konservativ politikk mer enn en bevegelse mot autokrati etter min mening.  Jeg bor i et meget konservativt området med mange intelligente folk som jeg respekterer, at vi er uenige i politikken vår er noe må jeg tåle 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (13 minutter siden):

Få mener Desantis skal true demokratiet, men mange støtter politikken hans og ser på ham som en  kompetent leder Det er mer enn bare «Trump med en hjerne».  Vi kan tåle konservativ politikk mer enn en bevegelse mot autokrati etter min mening.  Jeg bor i et meget konservativt området med mange intelligente folk som jeg respekterer, at vi er uenige i politikken vår er noe må jeg tåle 

Jeg er langt fra like sikker som deg. Han mente f.eks at 'oppstyret' rundt 6.januar var uproblematisk og bare et media-jippo. Han jaktet opp immigranter i en annen stat, lovet dem gull og grønne skoger og satte dem på et fly til...Martha's Vineyard. Ja, det er immigrasjons-problemer, men ærlig talt...

Mens Donald Trump sa "I alone can fix it", Ron Desantis says "On the eigth day, God created...Ron Desantis".

Nei, jeg er ikke like sikker som deg, men kampen dem imellom kan ødelegge dem begge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (20 minutter siden):

Jeg er langt fra like sikker som deg. Han mente f.eks at 'oppstyret' rundt 6.januar var uproblematisk og bare et media-jippo. Han jaktet opp immigranter i en annen stat, lovet dem gull og grønne skoger og satte dem på et fly til...Martha's Vineyard. Ja, det er immigrasjons-problemer, men ærlig talt...

Mens Donald Trump sa "I alone can fix it", Ron Desantis says "On the eigth day, God created...Ron Desantis".

Nei, jeg er ikke like sikker som deg, men kampen dem imellom kan ødelegge dem begge.

Jeg er ikke sikker også

Meninsmålingen sier-

The big picture: Overall, 23% of voters said they'd prefer to see DeSantis as the Republican nominee for president in 2024 while 20% said they'd prefer it to be Trump, according to the poll.

  • Notably, 41% of voters said they would prefer neither DeSantis nor Trump as the Republican nominee.
  • Among Republican voters, 41% said they preferred DeSantis compared to 39% who preferred Trump, while 8% said they preferred neither.

https://www.axios.com/2022/11/13/voters-prefer-desantis-trump-2024

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (11 minutter siden):
  • Notably, 41% of voters said they would prefer neither DeSantis nor Trump as the Republican nominee.

 

There you have it ! Jeg mener det burde være mulig å finne noe bedre enn de to. Og at Biden burde gi seg mens leken er (noenlunde) god.. 🙃

PS.: Just don't make it Ted Cruz, or worse..

Endret av SilverShaded
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg på sett og vis allerede til sirkuset som blir 2024. Biden blir eldgammel sammenlignet med DeSantis, mens Biden nok vil kunne stå sterkt mot Trump igjen. Samtidig står Trump i posisjon til å splitte republikanerne på veien dit. Hadde Trump altså vært utav bildet har jeg ikke vanskelig for å tro at f.eks. DeSantis kunne vunnet i 2024. 

Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (6 minutter siden):

There you have it ! Jeg mener det burde være mulig å finne noe bedre enn de to. Og at Biden burde gi seg mens leken er (noenlunde) god.. 🙃

PS.: Just don't make it Ted Cruz, or worse..

Du blir aldri fornøyd uansett.  Ingen republikansk kandidat vinner uten betydelig støtte fra MAGA stemmere og Trump slags populisme forsvinner ikke 

Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (3 timer siden):

Joda....er det for mye forlangt å ønske en noenlunde normalt-tenkende konservativ politiker ? En GOP-kandidat skal vi jo ha !

Hva er en normalt tenkende konservativ politiker idag?  Du kjønner selvsagt at i et demokrati så må politikere reflektere stemmernes meninger som idag er annerledes enn før.  Reagan/Bush/McCain slags konservatisme representerer ikke flertallet republikanere idag. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Som ventet....vi slipper ikke unna Donald i 2024

"“In order to make America great and glorious again, I am tonight announcing my candidacy for president of the United States,” sa Trump til en samlet folkemengde utenfor Mar-a-Lago i kveld.

Tross alle rettssaker, et dårlig mellomvalg  og en fallende stjerne i GOP har DT annonsert sitt kandidatur til presidentvalget i 2024. Hans tredje forsøk, og ikke uventet.

Riktignok har han en trofast base i MAGA-klanen, men nå har han tilbrakt uka etter mellomvalget med å forsvare sin innblanding i kampanjene til mange av de tapende republikanske kandidatene. Han håper vel at dette skal skape en ny bølge av entusiasme, til tross for ganske klare signaler fra velgerne. Som Winsome Earle, vise-guvernør i Virginia, har uttlat : En sann leder skjønner når han er en belastning for partiet og når det er på tide å forlate scenen. Men DT er ikke akkurat kjent for å ta signaler fra folk rundt seg.

Han får også sterk motstand fra Florida's guvernør Ron Desantis, og det ryktes at Virginias's Glenn Youngkin også vil stille. Sannsynligvis vil Mike Pence også annonsere sitt kandidatur. Men her har DT vært først ute, i håp om at stemningen skal snu og at det vil sette kjepper i hjulene for pågående rettssaker og undersøkelser. Og ikke minst, her er det penger å tjene....tiggerbrevene er nok allerede i posten !

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (26 minutter siden):

Som ventet....vi slipper ikke unna Donald i 2024

"“In order to make America great and glorious again, I am tonight announcing my candidacy for president of the United States,” sa Trump til en samlet folkemengde utenfor Mar-a-Lago i kveld.

Tross alle rettssaker, et dårlig mellomvalg  og en fallende stjerne i GOP har DT annonsert sitt kandidatur til presidentvalget i 2024. Hans tredje forsøk, og ikke uventet.

Riktignok har han en trofast base i MAGA-klanen, men nå har han tilbrakt uka etter mellomvalget med å forsvare sin innblanding i kampanjene til mange av de tapende republikanske kandidatene. Han håper vel at dette skal skape en ny bølge av entusiasme, til tross for ganske klare signaler fra velgerne. Som Winsome Earle, vise-guvernør i Virginia, har uttlat : En sann leder skjønner når han er en belastning for partiet og når det er på tide å forlate scenen. Men DT er ikke akkurat kjent for å ta signaler fra folk rundt seg.

Han får også sterk motstand fra Florida's guvernør Ron Desantis, og det ryktes at Virginias's Glenn Youngkin også vil stille. Sannsynligvis vil Mike Pence også annonsere sitt kandidatur. Men her har DT vært først ute, i håp om at stemningen skal snu og at det vil sette kjepper i hjulene for pågående rettssaker og undersøkelser. Og ikke minst, her er det penger å tjene....tiggerbrevene er nok allerede i posten !

 

Trump tror også dette hindrer rettsakene fordi han skal påstå at Biden angriper ham fordi han er en motkandidat og DOJ må ta hensyn til politiske konsekvensene 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:

Justisminister Garland utnevner Jack Smith til spesialetterforsker for å overse føderale kriminaletterforskninger knyttet til Trump. Dette kommer 3 dager etter at Trump igjen kunngjorde sitt kanditatur for å bli USA's neste prtesident.
 

DOJ names Jack Smith as special counsel to oversee Trump criminal investigations
https://www.npr.org/2022/11/18/1137736663/special-counsel-trump-justice-department-jan-6-mar-a-lago

Sitat

Attorney General Merrick Garland has named the Justice Department's former public integrity chief Jack Smith to oversee the Justice Department's criminal investigations involving former President Donald Trump. The decision comes three days after Trump announced that he will run again for the White House.

Smith will oversee investigations of the retention of national defense information at Trump's Mar-A-Lago estate, as well as key aspects of the department's Jan. 6 investigation, according to a senior Justice Department official.

Smith has most recently served as the chief prosecutor for the special court in The Hague charged with investigating and adjudicating war crimes in Kosovo.

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Flott at Garland ikke lar seg presse. Det er også godt å se at det er helt stille i den republikanske leiren etter kunngjøringen. Det er kun noen få representanter nede i den dypeste MAGA avgrunnen som har kommet med noen små kommentarer på twitter: Greene, Biggs og Cruz. Vil ikke de bort i fra at det kommer noe oppgulp fra Matt Gatz etterhvert heller. En del av meg håper virkelig at Trump blir irrelevant, men samtidig er det ingenting som kommer til å sikre demokratene seier i presidentvalget om to år mer enn en fengslet Trump på stemmeseddelen. 

Endret av Lemongrass
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Donald Trump hadde et 'lån' på 19.8 millioner dollar fra et Sør-Koreansk selskap tilknyttet Nord-Korea før valget i 2016.

Hva er vel et lite lån på ~200 millioner kroner mellom venner..?

https://www.huffpost.com/entry/trump-loan-north-korea-daewoo_n_638d77ede4b0214ec980b57c

Det blir spennende å se hvordan eller hvem som betalte tilbake/innfridde dette lånet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (17 timer siden):

Nå tar det av igjen.

FjPP5z8WQAE_Yf7?format=jpg&name=large

...

Jøss.
Jeg trodde aldri jeg skulle se dagen Trump sa at han ønsker Biden som president, but here we are.

Biden vant legitimt, Trump måtte jukse for å ha en sjanse til å vinne både i 2016 og 2020.

...

Det eneste som er uklart er om han i sin andre tut sier at han ønsker at det skal bli omvalg fordi han selv forsøkte å jukse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...