Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
rfm skrev (15 minutter siden):

Snakker du nå om at du tar opp samtalet? Kan vare at jeg er svensk men låter som det. 

Elkjøp må ha retten at fjerne personopplysninger fra opptakene for å ta hand om sine ansatte. Særskilte når det ikke handler om et kjøp over telefon og dermed inget avtal som ingicks. 

Men tror jeg at de enbart tar ut lyder fra deg og ikke er både? Nei. Så lenge de ikke har tekniken at kun spille inn deg og ikke den ansatte (hvilken jeg kan se at de vil gjøre kom gdpr). 

 

Men allt om ens rettigheter kring gdpr er jo fortsatt ikke fastsatt i retten. Så you go you. 

Det er jo en interesseavveining som må tas i forhold til hvem sine interesser som veier tyngst. Og når Elkjøp selv tilbyr opptak, og det er de som gjør det, så ligger det vel litt i sakens natur at den som jobber i Elkjøp har samtykket til at andre kan høre samtalen, og da mener jeg at den som har vært del av samtalen og derfor har særskilt store interesser knyttet opp mot den, bør få innsyn, selv om opptaket er for læringsformål for ansatte hos Elkjøp. F.eks. at du kjøper et skjermkort og det som måtte berøre dette av info som gjelder deg, f.eks leveringstid, er noe jeg mener du har krav på å få, selv om den ansatte på elkjøp avslører toneleiet sitt, humøret eller hva. Dersom den Elkjøpansatte bryter ut i gråt pga. bestemoren nylig døde e.l. blir jo det noe annet. 

Endret av jolieber
Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutes ago, jolieber said:

Det er jo en interesseavveining som må tas i forhold til hvem sine interesser som veier tyngst. Og når Elkjøp selv tilbyr opptak, og det er de som gjør det, så ligger det vel litt i sakens natur at den som jobber i Elkjøp har samtykket til at andre kan høre samtalen, og da mener jeg at den som har vært del av samtalen og derfor har særskilt store interesser knyttet opp mot den, bør få innsyn, selv om opptaket er for læringsformål for ansatte hos Elkjøp. F.eks. at du kjøper et skjermkort og det som måtte berøre dette av info som gjelder deg, f.eks leveringstid, er noe jeg mener du har krav på å få, selv om den ansatte på elkjøp avslører toneleiet sitt, humøret eller hva. Dersom den Elkjøpansatte bryter ut i gråt pga. bestemoren nylig døde e.l. blir jo det noe annet. 

Fast hvis det er en tvist, og du enligt Datatilsynet kun har rett til hva du sade? Det hjelper ikke deg noe særskilt?

 

Tvek at folk kommer lengre. Alle inne på diskusjon visste at det var et teknisk feil som satte det bra priset. 

Men glhf, jeg kan skrive under på noe for jeg savner og min ordre. 

 

 

Skrevet (endret)
rfm skrev (6 minutter siden):

Fast hvis det er en tvist, og du enligt Datatilsynet kun har rett til hva du sade? Det hjelper ikke deg noe særskilt?

 

Tvek at folk kommer lengre. Alle inne på diskusjon visste at det var et teknisk feil som satte det bra priset. 

Men glhf, jeg kan skrive under på noe for jeg savner og min ordre. 

 

 

Ringte dem selv og spurte om de kunne sende meg opptaket, noe som virket uproblematisk. Og dersom du nektes innsyn kan jo det påklages.  For min del ble jeg ikke kjent med denne tråden før etter at jeg fikk beskjed om kansellering. 

Endret av jolieber
Skrevet
rfm skrev (7 minutter siden):

Fast hvis det er en tvist, og du enligt Datatilsynet kun har rett til hva du sade? Det hjelper ikke deg noe særskilt?

 

Tvek at folk kommer lengre. Alle inne på diskusjon visste at det var et teknisk feil som satte det bra priset. 

Men glhf, jeg kan skrive under på noe for jeg savner og min ordre. 

 

 

Elkjøp har aldri nevnt at prisen var feil. 

Skrevet (endret)
jolieber skrev (7 minutter siden):

Sannsynligvis tenkt implisitt om annonsen er feil. 

Selv om prisen hadde vert 15k så hadde det fremdeles blitt kansellert, etter hva de sier. Grunnet de la dem ut for salg, når det ikke var meningen, (hva elkjøp sier mellom linjene)

Endret av Ephrus
Skrevet
Ephrus skrev (4 minutter siden):

Selv om prisen hadde vert 15k så hadde det fremdeles blitt kansellert, etter hva de sier. Grunnet de la dem ut for salg, når det ikke var meningen, (hva elkjøp sier mellom linjene)

Ja skjønner. Mulig det er noe som forbrukertilsynet eller forbrukerklagenemnda vil vektlegge, jeg hakke peil 🙂

  • 3 uker senere...
Skrevet

Da har jeg sendt inn en klage til Forbrukertilsynet jeg også, litt treg med å sende, jeg sendte forøvrig en mail til Elkjøp for nesten 5 uker siden og ikke fått noe svar på mailen engang.

Skrevet
6 hours ago, Dragonlove said:

Da har jeg sendt inn en klage til Forbrukertilsynet jeg også, litt treg med å sende, jeg sendte forøvrig en mail til Elkjøp for nesten 5 uker siden og ikke fått noe svar på mailen engang.

Svar kan man vente lenge på

Skrevet
MrMarbles skrev (9 minutter siden):

Sendte også klage til Forbrukertilsynet. Hvorfor? Fordi jeg eier ikke skam og har ingenting å tape. :D 

That's my man 😂🤪

  • Hjerte 1
Skrevet

Kanskje vi ikke får disse kortene, men hva med de andre kortene vi har bestillt som ikke var lagt ut ved en feil... blir dem sendt en eller annen gang?

Skrevet

Jeg sendte klage til forbrukerrådet/forbukertilsynet. Har fått tilbakemelding på telefon fra en som så over saken før den skulle sendes til saksbehandler, fordi de hadde noen spørsmål om dokumentene. Det var for ca. 2 uker siden, så antar at den er til behandling hos en saksbehandler nå. 

  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, jolieber said:

 

Slike saker tar lang tid å behandle. Tror jeg ventet i 4 måneder når jeg klaget på et skjermkort som døde som ikke ble omlevert.

Skrevet
Thor. skrev (38 minutter siden):

Slike saker tar lang tid å behandle. Tror jeg ventet i 4 måneder når jeg klaget på et skjermkort som døde som ikke ble omlevert.

Har null problemer med å vente. 

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Skrevet
knopflerbruce skrev (35 minutter siden):

Noen som har kommet noen vei med dette? Jeg endte opp med å ikke ta affære, men interessant å vite status hos de som faktisk har eskalert saken.

Jeg var på tråden med en kundebehandler for noen mnd siden, hun sa at sånne saker tok tid, så får vel ikke noe mer svar før på nyåret, jeg sendte også inn en del dokumentasjon, blant annet kvitteringer på andre 3080 kort jeg hadde kjøpt rett etter at jeg kjøpte disse hos Elkjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...