Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Nilsp skrev (12 timer siden):

Siste svar fra Elkjøp angående min klagesak.

"hei! Saken er ferdigbehandlet og vi kan ikke gi kompensasjon da vi sendte meding innen 24 timer om at vi kom til å kansellere ordren. Det tar 3-5 virkedager å få tilbake pengene, har du fått tilbake pengene?"

Angående at de ikke reserverer men trekker penger og vedlegg av forbrukertilsynets kommentarer angående forskuddsbetaling:
"Det er ikke i strid med forbrukerkjøpsloven fordi ordren regnes som effektuert og påbegynt så fort den har blitt akseptert av deg som kunde."

Angående henvisning til § 38.Tidspunktet for betaling:

"Vi har hatt de beste juridiske eksperter til å granske våre kjøps- og salgsvilkår så de er 100% vanntette og i tråd med gjeldende lover og regler."

Chat avsluttet.

Da er jeg ferdig med den butikken, og signerer gjerne med på en gruppeklage.

er ikke det litt motstridende at de sier at de kan kansellere ordren og at kvitteringen du får ikke kan regnes som en ordrebekreftelse når de her sier at de regner ordren som efffektuert så snart du trykker kjøp og de trekker penger umiddelbart? da har de i utgangspunktet godtatt bestillingen og automatisk er en ordrebekreftelse og blitt en bindende avtale.

Endret av Lugmeister
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lugmeister skrev (7 minutter siden):

er ikke det litt motstridende at de sier at de kan kansellere ordren og at kvitteringen du får ikke kan regnes som en ordrebekreftelse når de her sier at de regner ordren som efffektuert så snart du trykker kjøp og de trekker penger umiddelbart? da har de i utgangspunktet godtatt bestillingen og automatisk er en ordrebekreftelse og blitt en bindende avtale.

Nettopp. Det fremstiller det som om de skal ha i pose og sekk uten å være klar over hvor dumt det fremstår. 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
5 hours ago, rfm said:

jeg er en som ikke fatt svar siden 26.2 :D

 

7 minutes ago, KjellV said:

Jeg har ikke fått svar på min henvendelse fra 22.04.

Ser for meg svindelkjøp er som en kamerat av meg, han kan sitte på pcen og holde på med diverse mens msn/skype (før i tiden), og discord (nå til dags),  blinker oransje på taskbar i windows hele dagen og gir blanke faen 😂 blink blink blink.

svindelkjøp:

image.png.f6657bc19cd3d440bbf7f6f5a7a49254.png

Lenke til kommentar

Jeg har reklamert til kredittkortselskapet på at Elkjøp trakk meg penger for Asus 3070 Dual OC for en måned siden. Fikk svar i dag om at de reklamerte transaksjonene er midlertidig kreditert min konto med forbehold om gjenbelastning. Så får vi se hvordan det går videre. Anbefaler alle å gjøre det samme når de blir offer for forhåndsbetaling når det benyttes kredittkort.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, KjellV said:

Jepp. I mitt tilfelle gikk jeg bare på reklamasjon og valgte transaksjon. Skrev inn en enkel forklaring og så var det gjort. Enkelt.

Hmm  hvem er egentlig 'synderen'  butikken eller bank/kredittkortselskap ?  Mener vel at i gigabyte saken  så er det litt tidlig å sende beskjed til bank/kortselskap om å trekke penga når en vare er reservert...

Lenke til kommentar
KjellV skrev (20 timer siden):

Jeg har reklamert til kredittkortselskapet på at Elkjøp trakk meg penger for Asus 3070 Dual OC for en måned siden. Fikk svar i dag om at de reklamerte transaksjonene er midlertidig kreditert min konto med forbehold om gjenbelastning. Så får vi se hvordan det går videre. Anbefaler alle å gjøre det samme når de blir offer for forhåndsbetaling når det benyttes kredittkort.

Skulle gjort det jeg også, men da kansellerer vel bare Elkjøp Evga kort som jeg venter på og det skulle leveres 11 mai, så jeg venter litt og ser det an, ellers så tror jeg de har sendt det meste til meg nå bortsett fra ett Pny 3070 kort.

Lenke til kommentar
3 hours ago, shinsengumi said:

Ikke verdt å dele svaret her, eller? regner med det er klipp og lim svar

Quote

Takk for din henvendelse! Vi setter pris på dine tilbakemeldinger, og forstår at denne situasjonen oppleves frustrerende.

Vi viser til våre salgsbetingelser om forebehold om feil, og som det også er opplyst i ordrebrekreftelsen. Her er det ved en feil blitt lagt ut et grafikkort som det er en ekstrem stor etterspørsel etter verden rundt, og varen har blitt lagt ut til en langt lavere pris enn hva verdien på varen, som kan være et varsel på feil i annonse/informasjon på vare. Når det gjelder RTX-kortene vil vi også vise til denne nettsiden med mer info om leveringsstatus på dette.

https://www.elkjop.no/cms/rtx-info/rtx-levering-og-lager/ Vi har ikke mulighet til å bytte ut kortet du opprinnelig bestilte, med et annet i dette tilfellet.

Dersom du ønsker å ta denne saken videre, må du for all del kontakte forbrukerrådet.
Med ønske om en fin dag videre!

Med vennlig hilsen / Kind regards
Marte

Elkjøp kundesenter

 

Lenke til kommentar
Sitat

Hei!

Takk for tilbakemelding.

Vi hadde dessverre ikke denne varen på lager hos oss, og dermed måtte vi kansellere ordren og tilbakeføre pengene til kontoen din.
Det er ikke noe vi kan gjøre med dette nå.
Beklager det.

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen / Kind regards
Ida

Elkjøp kundesenter

Sitat

Takk for din mail.

Da ordren er allerede kansellert og kreditert så kan vi ikke gjøre dette om. Jeg vil eventuelt anbefale å kjøpe et tilsvarende produkt med pengene som du har mottatt i retur. 

Ønsker deg en fin dag videre.

Med vennlig hilsen / Kind regards

Anastasiya

Elkjøp kundesenter

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...