Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
idleman_2 skrev (2 minutter siden):

Da har jeg sendt inn skjema på forbrukertilsynet

Hva valgte du på skjema?  Oppfyllelse av avtale ?

Jepp + erstattening, slik at begge er en mulighet. Foretrekker oppfyllelse av avtale.

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Nizzen said:

Nå skal oljebarna ha skjermkorta sine åkke som 😆

Eneste jeg ønsker er at butikkene skal rette seg etter forbrukerkjøps loven!

 

*prinsippsak*

 

Synd at det ikke står noe om *dekningskjøp* faller dette under erstatning ?

Endret av idleman_2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Ephrus said:

Jeg vil eventuelt anbefale å kjøpe et tilsvarende produkt med pengene som du har mottatt i retur. 

Den er fin, haha. Det er sånne jeg er sikker på at de sitter sånn her når de skriver. Som om de har gjort deg en stor tjeneste å refundere pengene dine de har holdt på i 1-2 uker.

Trollface - Wikipedia

Endret av shinsengumi
Lenke til kommentar

Se bort fra det jeg skrev her først, jeg leste i svima. Men skulle anta at det er under erstatning ja. For du kan kreve heving, fullbyrdelse, erstatning jf. forbrukerkjøpsloven § 19 (og tilbakeholding av kjøpesum som ikke er relevant her). 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
1 hour ago, knopflerbruce said:

Dekningskjøp må vel gjelde samme vare?

Samme GPU kjerne  samme mengde ram er vel de eneste kriteriene  kan stille krav til at MHz skal være minst like rask som det kansellerte produkt, i dagens marked om det er umulig å få tak i kort og en hopper på det første mulige kjøpet så kan det hende at dyrere kort godtas...

Lenke til kommentar

Kjøpe domenet og lage en herming etter deres web-store. Legge inn produktet Gigabyte 3080 Gaming OC og skrive leveringsdato: aldri/vi kansellerer fortløpende alle bestillinger på grunn av en vedvarende teknisk feil.

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe mulig negativt:

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/elkjop-nektet-a-levere-mac-til-3500-kroner/70135439

https://innsyn.onacos.no/forbrukertilsynet/hist/wfdocument.ashx?journalpostid=2018014788&dokid=368392&versjon=1&variant=A&

Og noe mulig positivt:

https://www.elektronikkbransjen.no/bransjen-handel-juridisk/juridisk-kjopt-er-kjopt/212151

Stiller meg for øvrig undrende til hvorvidt Elkjøp måtte ha noe ansvar for hvordan deres annonser vises via sider som prisguiden.no. De har kanskje ikke noe ansvar sånn sett. Men samtidig så er det jo selgere på nett som reserverer seg fra at deres annonser blir vist på disse sidene. 

Her er tidligere screenshot fra tråden fra prisguiden.no, hvor det står "tilbud":

Screenshot_20210416-202543_Chrome.jpg

Endret av jolieber
Lenke til kommentar

Ja, men de kan jo argumentere til forbrukertilsynet/forbrukerklageutvalget at kjøper burde ha visst at det var åpenbar feil at den var på lager. Og i den forbindelse vil de garantert påpeke at skjermkortet ikke var markert som tilbudsvare, og at det pga. dette (mm.?) burde ha vært åpenbart for kunden at varen var lagt ut ved en feil. Men via prisguiden.no så fremstod kortet som en tilbudsvare. Men det er som du sier, de har ikke sagt noe om pris. De har ikke sagt at den var feilpriset. 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
Ephrus skrev (3 minutter siden):

Hvis de argumenterer den veien så bruker vi det at kundeservice bekrefta at det skulle bli levert over helgen. 

Eneste som kan sies er at den var tilgjengelig for saLg i 3 timer. Men dette kunne ikke vi vite på bestillingstidspunktet

Ja det finnes det jo flere print screens av her på forumet, så kan jo linke til disse. Selv ringte jeg og tok opp samtalen, men vet ikke om det kan brukes. Uansett så er det jo bevis i masser her på siden. 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...