Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

jolieber skrev (42 minutter siden):

Ja det finnes det jo flere print screens av her på forumet, så kan jo linke til disse. Selv ringte jeg og tok opp samtalen, men vet ikke om det kan brukes. Uansett så er det jo bevis i masser her på siden. 

Kann ok ikke brukes til noe, dersom ikke vedkommende samtykket til opptak av samtale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ManglerGPU skrev (2 minutter siden):

Hva prøver dere å oppnå egentlig? Dekningskjøp om et år tid når disse kortene sannsynligvis er verdt mindre? Misforstå meg rett; jeg kjøpte også da de la ut kortet. Jeg er bare genuint nysgjerrig.

Kjøpstidspunktet som avgjør

Lenke til kommentar
ManglerGPU skrev (3 minutter siden):

Hva prøver dere å oppnå egentlig? Dekningskjøp om et år tid når disse kortene sannsynligvis er verdt mindre? Misforstå meg rett; jeg kjøpte oss da de la ut kortet. Jeg er bare genuint nysgjerrig.

Er det ikke mulig å be om erstatning uten dekningskjøp da, og få penger uten at det er snakk om kjøp av tilsvarende kort? Og den erstatningen må jo være basert på prisene ved kjøpstidspunktet. 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
1 minute ago, jolieber said:

Er det ikke mulig å be om erstatning uten dekningskjøp da, og få penger uten at det er snakk om kjøp av tilsvarende kort? Og den erstatningen må jo være basert på prisene ved kjøpstidspunktet. 

Hva er det de skal erstatte da 😛 ?

1 minute ago, Ephrus said:

Kjøpstidspunktet som avgjør

At de dekker andre 3080-kort som man kjøper nå? Hva med meg som bestilte 10 kort?

Lenke til kommentar
ManglerGPU skrev (7 minutter siden):

Hva er det de skal erstatte da 😛 ?

At de dekker andre 3080-kort som man kjøper nå? Hva med meg som bestilte 10 kort?

Forskjellen mellom den vanlige prisen og den de hadde når jeg kjøpte vel? Mulig jeg ser litt for enkelt på dette. 

Uansett så har jeg jo bedt dem "subsidiært" om å levere varen. Og det er litt sånn prinsipp også fra meg at jeg gjør dette. 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar

Jeg forstår at det jeg sier kan sees på som et slags dekningskjøp, på den måten at det er snakk om erstatningsutmåling basert på prisen til det samme kortet til vanlig, uavhengig av om det er Elkjøp som selger eller andre, men jeg er tydeligvis på ustø grunn angående hvorvidt det må ha vært foretatt et faktisk kjøp av nytt kort et annet sted for at man faktisk har lidt et økonomisk tap som er erstatningspliktig. Det er sikkert sånn. 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
On 5/12/2021 at 6:50 PM, Cardinal said:

Betyr ikke det at det er ok så lenge man selv er part I samtalet? Kreves virkelig den andre bli informert? Hvis det er du vs Elkjøp, Elkjøp har redan informert deg at de tar opp. 

 

Fine att du ikke kan sende videre det eller publisere det på nett. Men opptak er vel ok? Er gdpr som gjør det vanskelig.

 

Feks har du egentlig bare lovlig rett at få ut hva du sade i samtalet med Elkjøp og ikke heile samtalet.

 

Moro att Samsung driter i Datatilsynet.

Lenke til kommentar

Ville ikke det falle under:

Quote

Dokumentasjon av avtaleinngåelse 

Lydopptak som gjøres for å dokumentere at en avtale er inngått må skje på basis av samtykke – man må spørre om tillatelse til å gjøre opptak.

Lydopptak må også svare til et reelt behov for å dokumentere avtaleinngåelsen. At det kan være hensiktsmessig eller ønskelig å ha lydopptak er ikke tilstrekkelig. Normalt sett vil det gjerne ikke være behov for slik dokumentasjon fordi avtalen formaliseres eller kan formaliseres på annet vis i tillegg.

Ved såkalt uanmodet telefonsalg blir ikke forbrukeren bundet til avtalen før tilbudet er akseptert skriftlig. Her vil ikke lydopptak som dokumentasjon på avtaleinngåelse være formålstjenlig og da vil det heller ikke være lov – selv med samtykke.

?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, jolieber said:

Hvis du har samtykket til opptaket har du rett til å få det tilsendt. 

Har du lenk dit? Det sier ikke datatilsynet. Eller ja, din del av samtalet som er dine personuppgifter. Ikke heile samtalet.

Endret av rfm
Lenke til kommentar
rfm skrev (14 minutter siden):

Har du lenk dit? Det sier ikke datatilsynet. Eller ja, din del av samtalet som er dine personuppgifter. Ikke heile samtalet.

Du har krav på informasjonen som gjelder ditt vedkommende.da er det om deg selv, som datatilsynet viser til, selv om det ikke er du som sier det. Angående hensynet til personvernet for den elkjøpansatte, så antar jeg at hensynet til kjøper veier tyngre spesielt mtp. at det er elkjøp som har bedt om lydopptak. Det er jo også mer info som knyttes til kjøper enn den enkelte kundebehandler på elkjøp. Dersom du selv tar opp uten å informere veier personvernet rundt den som jobber på elkjøp tyngre, men rettspraksis viser visstnok at opptak som gjelder deg selv i stor grad kan legges til grunn som bevisgrunnlag. Altså at du tar aktivt del i samtalen. 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
47 minutes ago, jolieber said:

Du har krav på informasjonen som gjelder ditt vedkommende.da er det om deg selv, som datatilsynet viser til, selv om det ikke er du som sier det. Angående hensynet til personvernet for den elkjøpansatte, så antar jeg at hensynet til kjøper veier tyngre spesielt mtp. at det er elkjøp som har bedt om lydopptak. Det er jo også mer info som knyttes til kjøper enn den enkelte kundebehandler på elkjøp. Dersom du selv tar opp uten å informere veier personvernet rundt den som jobber på elkjøp tyngre, men rettspraksis viser visstnok at opptak som gjelder deg selv i stor grad kan legges til grunn som bevisgrunnlag. Altså at du tar aktivt del i samtalen. 

Snakker du nå om at du tar opp samtalet? Kan vare at jeg er svensk men låter som det. 

Elkjøp må ha retten at fjerne personopplysninger fra opptakene for å ta hand om sine ansatte. Særskilte når det ikke handler om et kjøp over telefon og dermed inget avtal som ingicks. 

Men tror jeg at de enbart tar ut lyder fra deg og ikke er både? Nei. Så lenge de ikke har tekniken at kun spille inn deg og ikke den ansatte (hvilken jeg kan se at de vil gjøre kom gdpr). 

 

Men allt om ens rettigheter kring gdpr er jo fortsatt ikke fastsatt i retten. Så you go you. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...